Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det Stora sjöfallet i bild. For upp på en snabbtur i somras, tältning en natt några hundra meter från bilen och gjorde korta dagsturer med familjen. Är så ruskigt fint däruppe.Stora Sjöfallet?
Ser grymt ut, tyvärr har jag varit uppe i de krokarna alldeles för lite. Får bli på ålderns höst. Just ja, det är ju nu....Visst är det Stora sjöfallet i bild. For upp på en snabbtur i somras, tältning en natt några hundra meter från bilen och gjorde korta dagsturer med familjen. Är så ruskigt fint däruppe.
Din tur @STORPOTATEN
Ja, Lutersee på Gemsstock har vi åkt. Ganska lång, bitvis ganska brant T-krok. Lillbrorsan åker inte offpist, så jag åkte lite bredvid och mellan pisterna medan han höll sig i dem. Vad jag minns var det inte direkt puder utanför...Lutersee-Lift.
Ni åker pist?
Edit: Eller så har du tagit Gemsstockbahn och en lång runda ut till höger (Gurschengletscher-Abfahrt-variante)?
Bernhard Russi Run ser fin ut!Ja, Lutersee på Gemsstock har vi åkt. Ganska lång, bitvis ganska brant T-krok. Lillbrorsan åker inte offpist, så jag åkte lite bredvid och mellan pisterna medan han höll sig i dem. Vad jag minns var det inte direkt puder utanför...
Vad tycker du @PisteCarver ? Iaf äntligen en bild från Gemsstock där det inte bara ser mörkt och frostigt ut!Mitten av mars istället för mitten av december.
![]()
Din bild härnäst!
Ingen aning. Det var något de rekommenderade i hyrshopen vid dalstationen. Han kom direkt från några dagar i Chamonix och var lyrisk över hur mycket bättre pisterna och hyrskidorna (och sällskapet@Kalle_Luzern , kör din brorsa på Head Supershape iSpeed?
Riktiga pistchargers med smal midja under 70 mm. Hyrde sådana (177 cm) en gång i Stubai, super att köra med upp i glaciärpisterna, inte alls lika roliga mot slutet av dagen när man skulle igenom puckeltraverserna nerför Wilde Grub'n...![]()
Seppis nu igen?Liftfrågor är visst nya "modegrejen" och man vill ju hänga med!
I den här bilden syns inte mindre än 3 st liftar, vad heter dessa?
(vet inte själv ännu, men det tar jag reda på medan ni funderar...)
Visa bilaga 12073
Goa rykande salamipizzor där!Seppis nu igen?![]()
Du har väl fått egen plats där nu, och de frågar varje dag om det är det vanliga (Radler och Pizza tydligen) som gäller?Goa rykande salamipizzor där!
Och utsikten fantastiskt.
.... osså en kall Radler till pizzan...![]()
Självklart alltid "panoramabordet" längst ut mot räcket!Du har väl fått egen plats där nu, och de frågar varje dag om det är det vanliga (Radler och Pizza tydligen) som gäller?![]()
![]()
Jag såg att gondolen numera tydligen heter Dorfbahn Gerlos, men den har ju alltid hetat Isskogelbahn, så det blir självklart rätt för det!Isskogelbahn
Ebenfeldt- och Krummbach-X-press
?
Får kanske ta över ditt stambord i vinter?
Jag har druckit Radler sedan jag var i Kitzbühl med föräldrarna på 1970-talet…PS. Stambordet är bara för Radlerdrickare.![]()
Eehhrrm. Den här knutpunkten behöver lite översyn skulle jag vilja påstå. Hela dalgången var fylld till brädden med människor som stod i kö till någon av de två liftarna och det var nästan omöjligt att urskilja vilken kö som gick var. Såg nästan ut som det pågick konsert med Rolling Stones där i dalgången.De tre stora skidområdena i Zillertal är supermoderna och välbestyckade med express-sittar. Det finns ett svenskt liftbolag som borde åka dit på studiebesök!![]()
Eehhrrm. Den här knutpunkten behöver lite översyn skulle jag vilja påstå. Hela dalgången var fylld till brädden med människor som stod i kö till någon av de två liftarna och det var nästan omöjligt att urskilja vilken kö som gick var. Såg nästan ut som det pågick konsert med Rolling Stones där i dalgången.
Det var liknande scenario vid Krimmlalm också, men inte riktigt lika illa.
Var ett tag lite orolig att vi inte skulle hinna hem till Zell Am Ziller, men det löste sig till slut...
Visa bilaga 12077
Det har du rätt i att även "solen har sina fläckar".Eehhrrm. Den här knutpunkten behöver lite översyn skulle jag vilja påstå. Hela dalgången var fylld till brädden med människor som stod i kö till någon av de två liftarna och det var nästan omöjligt att urskilja vilken kö som gick var. Såg nästan ut som det pågick konsert med Rolling Stones där i dalgången.
Det var liknande scenario vid Krimmlalm också, men inte riktigt lika illa.
Var ett tag lite orolig att vi inte skulle hinna hem till Zell Am Ziller, men det löste sig till slut...
Visa bilaga 12077
När är ni där och var skall ni bo?Bra att veta, tillsammans med all kunskap och inspiration från PCs inlägg. Det blir Zillertal istf Cervinia för oss i vinter.
Inspiration till/från Drottningholms slott??Har tyvärr ebb i fotofloden när det gäller vinterbilder. Så det får bli en ”resebild” istället.
En annorlunda fråga. Namnet på slottet kan vi lämna till efteråt, istället undrar jag varför detta slott (här besökt av ”yours truly”) verkar bekant för många svenskar. Vad är det för association jag är ute efter?
Visa bilaga 12078
Akta dig för att säga Påsk @fredw !När är ni där och var skall ni bo?
Ja, självklart Moulinsart!!! Snyggt!!Associationen är eller borde iaf vara Tintin (Kapten Haddock's slott)
Associationen är eller borde iaf vara Tintin (Kapten Haddock's slott
Vecka 6, har bokat en lgh i utkanten av Zell am Ziller (Laimach) med viss reservation avseende skidbuss (som jag vill ha nära till). Håller på att kommunicera med boendet om detta.När är ni där och var skall ni bo?
Klippränna säger du? Det får @Hawk100 göra, jag nöjer mig med närmsta afterski där de serverar Fernet!![]()
När du har tagit dig nerför Skiroute Lärmstange kan du svänga in på Sommerbergalm baren för après-ski.Klippränna säger du? Det får @Hawk100 göra, jag nöjer mig med närmsta afterski där de serverar Fernet!![]()
Eller?Hmm. Ser inte ut som fjällbjörkar?
Ser trevligt ut!Hittade detta boende men det blev tyvärr nedröstat (med hjälp av ordförandens utslagsröst..)
Help! Which property is best?
I found these great hotels on Booking.com and love them all. Help me decide which one to book!www.booking.com
Bokat!Hittade detta boende men det blev tyvärr nedröstat (med hjälp av ordförandens utslagsröst..)
Help! Which property is best?
I found these great hotels on Booking.com and love them all. Help me decide which one to book!www.booking.com
Verkar bli ett ”måste”!När du har tagit dig nerför Skiroute Lärmstange kan du svänga in på Sommerbergalm baren för après-ski.
Till drinkarna serveras tysk après-ski-techno, favoritlåten heter ”Scheiss Drauf - Après-ski ist Einmal im Jahr - olé olé...."