Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Sognefjellet?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rätt! Där bakom frun åker hurtiga skidåkare längd i tokregn. Där nära är också bra toppturing litet tidigare på våren. @Kalle_Luzern igen!Sognefjellet?
Hade nöjt mig med nära Klausenpass, men stod nog på parkeringen vid hotellet när jag tog den bilden ja.Du står vid Hotell Klausenpass och riktar in kameran här:
Visa bilaga 12909
Var i granndalen först och harvade men fick inte till det...så andra försöket såg bättre ut.Hade nöjt mig med nära Klausenpass, men stod nog på parkeringen vid hotellet när jag tog den bilden ja.Uri Rotstock-gruppen i bakgrunden.
Över till @STORPOTATEN
För bövelen, ska inte du åka skidor!!Nu har den här bilden legat länge nog, det är Zell am Ziller.
Zillertal Arena (fru PC’s favoritsystem) heter det.
Har jag ju gjort för bövelen!För bövelen, ska inte du åka skidor!!![]()
Då får du besväret att lägga upp en ny bild nu då..
Den heter Schwarze Schneid Bahn II.Vad heter liften som man ser på kammen i mitten?
Visa bilaga 12921
Det gör den och den når upp till ca 3250 möh.Den heter Schwarze Schneid Bahn II.
Turen går till valfri snubbe/donna som inte heter @Kalle_Luzern eller @PisteCarver .Det gör den och den når upp till ca 3250 möh.
Men den tillhör skidområde Sölden, och terrängen man ser där framför var tänkt att bli skidområde, och Pitztal och Sölden skulle kopplas samman med ett flertal nya liftar och pister. Nu blir det nog inte så, bygget som var igång stoppades för ett par år sedan av miljöskäl. Jag har sett ett par bilder som kom ut i österrikisk dagspress på grävmaskiner som stod och grävde sönder en glaciär för att frilägga mark för liftstationer.
Varken särskilt trevligt eller smart.
Så Pitztal får fortsätta att vara lite av ”the end of the world” där det ligger som återvändsgränd omgiven av branta sluttningar och 3500 meters toppar.
Naturmässigt vackert jämfört med den numera kraftigt bebyggda Zillertal/Tuxertal t ex.
Tebaks till @STORPOTATEN !
Wiwannihütte?
Nix!Wiwannihütte?
Hmm, nu ser det ut som om du står vid Gandegghutte...Nix!
Har lagt till en ledtråd som kaske hjälper.
Ja, nånstans där är det.Hmm, nu ser det ut som om du står vid Gandegghutte...
Vyn på andra bilden går ju inte att ta miste på....men kan inte hitta toa-jeveln dock...Ja, nånstans där är det.
Din tur igen!
Nix, det är det inte. Det är ett större område, men därmed inte sagt att det är stort.Sonntag-Stein?
Jaaa.....det är nog lite lurt med den är jag rädd...Något är lurt. Fyra pister (??!) och två liftar på kartan men 37 typ i tabellen till höger.
Någon har fipplat med pistkartan!? Kartoffelmannen??
Nix.Saas-Grund, Hohsaas?
Eller som om kartoffelmannen har gått bärsärk med tuschpenna och ketchupflaska…Fast pistkartan ser ut som Kappl i Paznaun.
Ja, Diasbahn kan ju passa med skylten.Fast pistkartan ser ut som Kappl i Paznaun.
Och med leendet på mannen på bilden……Ja, Diasbahn kan ju passa med skylten.
Helt korrekt. En synnerligen snöig och härlig dag i Kappl-skogen.Fast pistkartan ser ut som Kappl i Paznaun.
Nej det är helt omöjligt att den där bilden är från ÅreMordor???