Bgn
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Sorry jag är ute på väg till nya fjäll. Storgladnebba är helt rätt bilden tagen från ryggen upp mot ryssdalsnebba. @STORPOTATEN tur igen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Därifrån var det asfalt så det räknas inte...Du utgår väl alltid från trivsamma Tyresö…..????
Valborg?!Ja på toppen en valborsghelg för ett par år sedan.
Över till @FilipNorin.
Här är från kristi himmelfärdsdagen 2020 @PisteCarverValborg?!
Det är ju snö överallt och is på sjön?!![]()
Blomkålsnö kallas detIntressant med de där "förstenade" snöformationerna. Något man aldrig ser i Alperna.
Jag får kontra med den här underbara morgonbilden från förra veckan, där vi är på väg till Gletscher Express. Det hade kommit 40 cm snö på bilen under natten, och lat som jag var hade jag inte borstat av det som låg på taket. Strax innan vi kommer fram till liftstationen får jag en snilleblixt och tänker att om jag bromsar, så kommer nog all snö att fara av taket och ner på vägen...Här är från kristi himmelfärdsdagen 2020 @PisteCarvergud vad man saknar soliga vårdagar på skutan nu
![]()
Bilden såg omöjlig ut från början, men det fanns ju faktiskt en del att gå på när man tittade lite noggrannare.Visst är det fjällgårdsexpressen, även den bilden tagen i maj efter liftarna stängt.
Över till @PisteCarver
Nej, fel land och inte så högt.Bristen?
Du är i trakterna runt Wenns, kanske något längre in i Pitztal, och suktar efter Tschirgant 2370 möh.Bilden såg omöjlig ut från början, men det fanns ju faktiskt en del att gå på när man tittade lite noggrannare.
Väderstreck, "svenska" fjäll i bakgrunden och en 6-stols lift.
Då ska vi se vad ni säger om det här.
Det här berget ser från ett visst väderstreck ut som en perfekt formad pyramid där det står som en solitär mitt i en dal.
Den här bilden är dock tagen ifrån en annan riktning.
Vad heter berget?
Visa bilaga 13249
Så rätt som det kan bli!Du är i trakterna runt Wenns, kanske något längre in i Pitztal, och suktar efter Tschirgant 2370 möh.
Han skall precis iväg och lämnar över till första bästa som är sugen!Över till @STORPOTATEN !
Jag tror du börjar få slut på bilder....Han skall precis iväg och lämnar över till första bästa som är sugen!
Stämmer bra din tur.Kurodake ropeway uppe på Hokkaido ser det ut som.
Visst är det så, man lever på lånad tid här....Jag tror du börjar få slut på bilder....![]()
Du skulle väl till Zell am See trakten på Jullovet?Visst är det så, man lever på lånad tid här....
Yay!Stämmer bra din tur.
Så kanske det var.... Eller var det Pyrenéerna? Eller kanske Cottian alps?Du skulle väl till Zell am See trakten på Jullovet?
(så kan man ju "zooma in" spaningsområdet på din bildgåtor efter det...)
Nä nä nä.... du kommer inte undan.Så kanske det var.... Eller var det Pyrenéerna? Eller kanske Cottian alps?
Hmmm.....minnet sviker mig plötsligt...![]()