Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

BGN vann frågan igår kl 15:24, och om han inte hört av sig inom 24 timmar efter det så antar jag att det är fritt fram?

Aha, åhå. Det #1 som ligger norr om norr om Sveg. Det lätta? Med ränna!! Kom igen nu göbbar! Ni är ju där och hudar uppåt och till höger och till vänster var och varannan helg. Hur stort kan Norrland vara?!? ;)

Haha, får be om ursäkt, fullt upp! För att göra det enklare finns det i området ett runt gult röse en bit ut i vattnet folk vallfärdar till

Finns även en bemannad STF-stuga man kan utgå från för att göra flera olika dagsturer i massivet. Stugan är dock sällan besökt av just toppturare. Hint, dehär var den svåra bilden att gissa!

För att göra det enklare finns det i området ett runt gult röse en bit ut i vattnet folk vallfärdar till

Ja nu blev det lätt! (Googlade på gult röse i vatten)… 😄

1637128015639.jpeg

Fast även röset här nedan dök upp både i tankar och googling. Men finns det så fina berg där?

1637128148061.jpeg

Pältsan?

1637128457572.jpeg

Senast ändrad:
Haha sådär ja, nu är båda bilderna lösta! Trodde vi hade uppehåll för skidåkning över dagen haha. Helt klart en kluring men trodde faktiskt @STORPOTATEN eller @PisteCarver skulle vara lite snabbare och klippa dem utan så många ledtrådar! Sjukt imponerad utav er kännedom so far ;) Vidare till @Bgn eller @STORPOTATEN, beroende på vem som är snabbast att ladda upp bild!

Haha sådär ja, nu är båda bilderna lösta! Trodde vi hade uppehåll för skidåkning över dagen haha. Helt klart en kluring men trodde faktiskt @STORPOTATEN eller @PisteCarver skulle vara lite snabbare och klippa dem utan så många ledtrådar! Sjukt imponerad utav er kännedom so far ;) Vidare till @Bgn eller @STORPOTATEN, beroende på vem som är snabbast att ladda upp bild!
En måste ju arbeta ju….:(;)

Det hade nog gått något snabbare om jag fattat att det var 14 mil fågelvägen mellan bilderna. Men i min enfald letade fick jag för mig att det var en och samma tur och i relativ närhet till Pyramiden. Nåja.

Nu drar jag ner svårighetsgraden några snäpp med denna lilla familjebild från en förmiddagstur. Var är vi?
1637156345042.png

Ojdå. Ger chansen till Hawk! Eller till OskarIsaksson igen, den som hinner först. Eller Kappakomplett eller bgn.

Efter kl 21 ikväll fritt fram om ingen av dessa har setts till.
Na also…. @fredw , det här går ju inte.:rolleyes:
Och du ska ju inte åka till Zillertal förrän vecka 6, och även om du tar en massa bilder där, så kommer de flesta ändå att vara ”straffsparkar” för mig och @STORPOTATEN .🤣
So nun was?
Du måste snarast bege dig till bergen, spänna fast laggen under fötterna och börja plåta berg!:);)

Senast ändrad:
Na also…. @fredw , det här går ju inte.:rolleyes:
Du ska ju inte åka till Zillertal förrän vecka 6, och även om du tar en massa bilder där, så kommer de flesta ändå att vara ”straffsparkar” mig och @STORPOTATEN .🤣
So nun was?
Du måste snarast bege dig till bergen, spänna fast laggen under fötterna och börja plåta berg!:);)
Så du har fortfarande inte vågat berätta för PC @fredw ?? :ROFLMAO::LOL:

Senast ändrad:
För att få lite rullians i tråden kommer här en till ledtråd, massivet berget finns i brukar kallas för "______alperna".

Ledtråd, vyn påväg uppåt några km efter vi lämnat bilen i fjällbyn som anses vara Sveriges "norrskensmekka". Delar av berget jag söker namnet på finns med på bilden. Om ni undrar vad jag håller på med testfotar jag macrobilder på den färggranna floran
macrofotograferingabisko-3.jpg

Ledtråd, vyn påväg uppåt några km efter vi lämnat bilen i fjällbyn som anses vara Sveriges "norrskensmekka". Delar av berget jag söker namnet på finns med på bilden. Om ni undrar vad jag håller på med testfotar jag macrobilder på den färggranna floran
Visa bilaga 13402
Macrobilder och annat jevelskap. :) Hyfsad zoom på toppbilden väl?
Är det Tjäktjahjälmen man ser i bakgrunden, då kanske det är Nissoncorru ni är uppe på?

Tillbaka
Topp