Hawk100
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nope!!!
Tråden trillade ut från listan på förstasidan….
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nope!!!
Njaa...tror inte riktigt gåtan är klar. BGN tog en av två toppar.BGN vann frågan igår kl 15:24, och om han inte hört av sig inom 24 timmar efter det så antar jag att det är fritt fram?
För att göra det enklare finns det i området ett runt gult röse en bit ut i vattnet folk vallfärdar till
Nu börjar det bli hett, är inte Pältsan men en närliggande granneJa nu blev det lätt! (Googlade på gult röse i vatten)…
Visa bilaga 13374
Fast även röset här nedan dök upp både i tankar och googling. Men finns det så fina berg där?
Visa bilaga 13375
Pältsan?
Visa bilaga 13377
Ruggigt lång tur det där.....från Pyramiden till Moskkugaisi......?Nu börjar det bli hett, är inte Pältsan men en närliggande granne![]()
Ja och nu ska han skida tillbaka igen innan du får veta om/att du har rätt...Ruggigt lång tur det där.....från Pyramiden till Moskkugaisi......?
En måste ju arbeta ju….Haha sådär ja, nu är båda bilderna lösta! Trodde vi hade uppehåll för skidåkning över dagen haha. Helt klart en kluring men trodde faktiskt @STORPOTATEN eller @PisteCarver skulle vara lite snabbare och klippa dem utan så många ledtrådar! Sjukt imponerad utav er kännedom so farVidare till @Bgn eller @STORPOTATEN, beroende på vem som är snabbast att ladda upp bild!
Det hade nog gått något snabbare om jag fattat att det var 14 mil fågelvägen mellan bilderna. Men i min enfald letade fick jag för mig att det var en och samma tur och i relativ närhet till Pyramiden. Nåja.Haha sådär ja, nu är båda bilderna lösta! Trodde vi hade uppehåll för skidåkning över dagen haha. Helt klart en kluring men trodde faktiskt @STORPOTATEN eller @PisteCarver skulle vara lite snabbare och klippa dem utan så många ledtrådar! Sjukt imponerad utav er kännedom so farVidare till @Bgn eller @STORPOTATEN, beroende på vem som är snabbast att ladda upp bild!
Kör båda, inne på mobilen så såg inte att @kappakomplett postat nått. Uppdaterar inte sidan automatiskt som datorn
Absolut, där min lätta bild är tagen har "alla" varit, säkert du @oskarisaksson också!Kör båda, inne på mobilen så såg inte att @kappakompostat nått
Well, jag slänger väl in en gissning på den "lätta" då.... - Courmayeur.Absolut, där min lätta bild är tagen har "alla" varit, säkert du @oskarisaksson också!
Well, jag slänger väl in en gissning på den "lätta" då.... - Courmayeur.
Na also…. @fredw , det här går ju inte.Ojdå. Ger chansen till Hawk! Eller till OskarIsaksson igen, den som hinner först. Eller Kappakomplett eller bgn.
Efter kl 21 ikväll fritt fram om ingen av dessa har setts till.
Tänker att den som tar Oskars bild kör vidare sedan.En nobrainer för Storpotaten som väl då har en svårare att gissa vidare på!
Så du har fortfarande inte vågat berätta för PC @fredw ??Na also…. @fredw , det här går ju inte.
Du ska ju inte åka till Zillertal förrän vecka 6, och även om du tar en massa bilder där, så kommer de flesta ändå att vara ”straffsparkar” mig och @STORPOTATEN .
So nun was?
Du måste snarast bege dig till bergen, spänna fast laggen under fötterna och börja plåta berg!![]()
???
SinnibaktiNytt försök då, ger nån ledtråd från början nu. Vilken topp sover vi på denna natt i mitten av juni 2020 (tänk covid restriktioner). Länkade med skidor å löparskor ihop ett massivs högsta toppar och gjorde en såkallad "hästsko".
Visa bilaga 13395
Nej, se ny ledtrådSinnibakti
Macrobilder och annat jevelskap.Ledtråd, vyn påväg uppåt några km efter vi lämnat bilen i fjällbyn som anses vara Sveriges "norrskensmekka". Delar av berget jag söker namnet på finns med på bilden. Om ni undrar vad jag håller på med testfotar jag macrobilder på den färggranna floran
Visa bilaga 13402