Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Finns ingen skogsåkning där och inget kraftverk. Laddplats finns förvisso men det är åxå MER som kostar kosing (dessutom har inte vägen upp dit öppnat än)
Filmen är dagsfärsk!
Jag älskar nuförtidens elbil trend! Desto mera elbilar, desto färre fiskare och paddlare t.ex.på Piteälven Trollforsarna eller Kalixälven Pahakurkkio. Där finns inga laddplatser, då där finns inte ens ellinjer.

Borde ju vara Oldklumpen. Men är nog inte Vattenfall som äger det kraftverket?
Jepp!
Oldklumpen har blivit Jämtlands populäraste topptursfjäll, efter snasahögarna förstås.

Vattenfall har ett kontor en liten bit från kraftverket där de satt upp laddstolpe med gratis el. Perfekt att parkera här ( de flesta går upp på klumpen från andra hållet vilket brukar orsaka smått parkeringskaos.

Det finns även fler ”klumpar” i området med fin skogsåkning och upp mot 400 höjdmeter.

Över till Rödskägget!

Tackar. Som kuriosa är min profilbild från området, toppen väster om Oldklumpen.

Då lägger jag in en bild med lite annan karaktär. Vilken skidanläggning är detta från? Är inte så nedlagd som det ser ut. Av nostalgi ville jag ladda över liftspåret precis som man gjorde som vild ungdom men riset bromsade upp mig. Ledtrådar kommer kanske behövas men man ser detta ställe från ankarliften som fortfarande passerar förbi.
IMG_20220104_113717~2.jpg

Närmare kusten än vittjock och länge söderut än kanis
1643565295975.jpeg

Någon som kanske känner igen denna bild?

tänkte på almåsa först men inte än så mycke vindsnurror. detdär vindskyddet ser ut som ett utanför rödånäs bortanför tavelsjö, kvarnberget. brukar va finfin skidåkning kort brant bottenlöst.

Kul! ser fint ut, måste åka din nångång. jörn har ju ett sjukt fint stationshus, som det sägs att lenin sov över i på nån utflykt förritiden.
hur gick det till när vindkraftverket föll?

Kul! ser fint ut, måste åka din nångång. jörn har ju ett sjukt fint stationshus, som det sägs att lenin sov över i på nån utflykt förritiden.
hur gick det till när vindkraftverket föll?
Man såg det ej från backen

inte drakryggen, ett oftare skådat fjäll än drakryggen men mer sällan åkt åk.
en till ledtråd, vi står just ovanför åket men namnet på fjället duger gott. mittemot är också ett superfint åk, det som jocke och john kollar på.

Bilagor

• 20210505_142939.jpg
    20210505_142939.jpg
    398.3 KB · Besök: 95
Min spontana känsla är att det är Tjåmuhas rännor ni åker. Har själv bara åkt den längst ut skiers left med insteg från sidan och då med betydligt mindre snö så är osäker på hur det facet ser ut med mer snö.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp