Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr är det ju rätt så platt efter kusten häruppe. Hade vi haft något liknande Höga Kusten här hade man ju knappt behövt lämna kommunen för att få bra skidåkning.Bättre ursäkt finns inte!Tack, visste ej att detta var Norrbottens högsta berg (och att det är så lågt). Intressant.
Är omgiven av diverse panikslagna sportlovs-skåningar som ska med flyg till alperna från CPH imorgon (och bron kommer kanske att stängas ikväll).
Återkommer!
Å andra sidan har ni ju en strand nära innerstaden som påminner om Copacabana eller Waikiki!Tyvärr är det ju rätt så platt efter kusten häruppe. Hade vi haft något liknande Höga Kusten här hade man ju knappt behövt lämna kommunen för att få bra skidåkning.
Man blir ju litet nervös när/om inte PC prickar in det, men om jag inte har fel så tror jag inte att just denna topp har något med tåg att göra. Men jag "förstår hur du tänker", så att säga.Har bergstoppen något med tåg att göra?
Jag ser en till vänster som verkar ha något med "alper" att göra....![]()
OK, förstår du min andra "ledtråd"?Man blir ju litet nervös när/om inte PC prickar in det, men om jag inte har fel så tror jag inte att just denna topp har något med tåg att göra. Men jag "förstår hur du tänker", så att säga.
OK, förstår du min andra "ledtråd"?
Har inte tid att administrera bildgåtor nu, måste surra fast skidorna ordentligt i bilen, det kommer ju att gunga idag....![]()
Bra!1. Riessersee
2. Svårt, kan det vara Waxenstein?
3. Är det hockeyföreningen SC Riessersee som avses?
//R
Ok.Bra!
Jag hoppas att vi båda har rätt på tvåan, annars får vi snart ett vänligt men korrigerande inlägg via satellit-internet från en bilfärja på Östersjön... ;-)
Men du får inte helt rätt ännu!
Även om trean iofs inte är fel alls, så var det inte riktigt det jag menade. Vi talar internationell idrottshistoria här. Förutom att där finns en numera legendarisk ishockeyklubb så hände något på just denna sjö, som påminner om något som inträffar just nu i en annan del av världen... Vad har hänt på Riessersee?
Just det! På isen på denna lilla sjö hölls skridsko- och hockey grenar under OS 1936 i Garmisch-Partenkirchen, inför nästan 18 000 åskådare! Och på en bob-bana alldeles intill, som delvis finns kvar.Ok.
Är det det faktum att man höll hockey och skridskotävlingar där under OS 1936?
//R
Du har fel på nr 2 @fredw , det är inte Waxenstein utan Zugspitze. Waxenstein ligger framför och till vänster och är bara 2200 m någonting högt om jag minns rätt. Pyramiden till vänster är Alpspitze som är 2600 m någonting.Just det! På isen på denna lilla sjö hölls skridsko- och hockey grenar under OS 1936 i Garmisch-Partenkirchen, inför nästan 18 000 åskådare! Och på en bob-bana alldeles intill, som delvis finns kvar.
Visa bilaga 16600
Visa bilaga 16597
Visa bilaga 16599
Visa bilaga 16601
Ursäkta denna idrottshistoriska ütflükt!
Turen åter till Dr Cosmo!
Nej, 2 är Zugspitze.1. Riessersee
2. Svårt, kan det vara Waxenstein?
3. Är det hockeyföreningen SC Riessersee som avses?
//R
Då svarar jag:Nej, 2 är Zugspitze.
Alltså det här känns bara så fel att skriva, men du har faktisk fel @PisteCarver Zugspitze gömmer sig bakom Grosser Waxenstein som är den topp pilen pekar på.Nej, 2 är Zugspitze.
Då svarar jag:Alltså det här känns bara så fel att skriva, men du har faktisk fel @PisteCarver Zugspitze gömmer sig bakom Grosser Wexenstein som är den topp pilen pekar på.
Nej, jag har rätt och du har fel.Alltså det här känns bara så fel att skriva, men du har faktisk fel @PisteCarver Zugspitze gömmer sig bakom Grosser Waxenstein som är den topp pilen pekar på.
Skönt var precis på väg att skapa ett kollage av utklippta bilder (foton och fatmap) som visade att det är Waxenstein men min arbetsgivare är nog glad att jag slipper.Jag är inte sämre än att jag kan ge med mig, när jag har fel.
Det har jag nog, får skylla på min lilla mobilskärm.![]()
Med tanke på att jag stolt föreläste om Zugspitze inför mina anhöriga på plats, innan kyparen korrigerade mig... så sitter vi i samma båt.Jag är inte sämre än att jag kan ge med mig, när jag har fel.
Det har jag nog, får skylla på min lilla mobilskärm.![]()
En bra start men det är inte Andermatt.Hehe, det här var ju gött att se. Att @PisteCarver trampade i klaveret alltså. Det händer ju så gott som aldrig så man får passa på och njuta av tillfället.
Vad gäller aktuell bild har jag inte en susning, men det är buskar och skit där nedanför, och då gissar jag alltid på Andermatt.![]()
Fegisarna på TT-line ställde in vår eftermiddagsfärja, men de ställde inte in nattfärjan senare idag, och det är ju då det ska blåsa som värst.Dock inte i just den båt du tydligen befinner dig i just nu, vilket jag är glad över. Vad kommer efter styv kuling? Storm? Och sen?Håller tummarna.
En bra gissning som tyvärr även den ligger i ett annat land.Tycker det ser ut som Italien så jag gissar Balma
Nej, inte i något av de länderna heller.La vallée blanche mellan Chamonix och Coumayeur
Ischgl, Val Gronda?Nej, inte i något av de länderna heller.
Nu börjar vi snart få slut på länder.
//R
Det bränns!Ischgl, Val Gronda?
Urgtal?Det bränns!
//R
Svalare.Urgtal?
Tror inte ens ja kan se På spåret.Hörrni, man får inte göra inlägg i den här tråden under på spåret
Jag är tillbaka kl 21.
//R
Tror inte ens ja kan se På spåret.![]()