RandoScando
Turtok
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Bad Kleinkirchheim?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nein, leider nicht.Bad Kleinkirchheim?
Då ska du få en bra ledtråd av mig.Drar till med Rohrmoos också utan att ha någon egentlig aning. Mest för att jag har en bra bild på lager. :p
Den här tycker jag vi sparar till @Hawk100, den här bör han verkligen fixa!Då ska du få en bra ledtråd av mig.
Berget vid byn har (även om det inte ser ut så på bilden) en av Österrikes högsta luftburna fallhöjder för skidåkning.
Tyvärr! Du får dra till med ännu en gissning innan vi möjligen får se din fina bild att gissa på! ;-) Du gick norrut, försök mer västerut istället.Drar till med Rohrmoos också utan att ha någon egentlig aning. Mest för att jag har en bra bild på lager. :p
Då ska du få en bra ledtråd av mig.
Berget vid byn har (även om det inte ser ut så på bilden) en av Österrikes högsta luftburna fallhöjder för skidåkning.
Jag skyller på Ifånen som ibland väljer (och oftast helt fel) ord/stavning, om man inte ser upp och korrigerar den.Luftburen fallhöjd låter iofs mer som Engelberg eller den där i Norge som Ivo hittade... ;-)
Ja där finns fina pister på den sluttningen. Litet tristare längst ner mot dalen kanske.
Han spanar just nu för fullt efter glaciärer i bilden.Den här tycker jag vi sparar till @Hawk100, den här bör han verkligen fixa!![]()
Jag skyller på Ifånen som ibland väljer (och oftast helt fel) ord/stavning, om man inte ser upp och korrigerar den.
Det ska naturligtvis vara ”liftburen” fallhöjd (även om alla liftarna där går uppe i ”luften”).![]()
Jag tar inte illa upp, jag skojar också.Ta inte illa upp. Jag skojar ju litet med resultatet av din autokorrigering men tycker att luftburen fallhöjd är ett utmärkt begrepp som vi nog alla provat på ibland, på väg ner alltså!![]()
Aha! Det är Wien i Österrike!Jaha, ny bild där ni som brukar tillämpa "självbänkning" får göra det efter eget tycke och smak...
Vad heter den på bilden inringade orten?
Edit: Lade till några små ledtrådar
Visa bilaga 18047
Visa bilaga 18048
Varken eller!Måste vara Top Mountain Motorcycle museum
Men menar du Sölden eller Zwieselstein?
Zell am Ziller
Ja ja, jag har varit där flera gånger... Zillertal öl bryggeri finns i Zell am Ziller!
NixGuiden heter Guido? (hette?)
Rätt land fel skidområde.Les Houches?
Kul, vilken vecka ungefär var du där?Rätt ort, guiden heter Philip Bonano vet inte varför namnet har satt sig på hjärnan. Ändå nästan 40 år sedan. Din tur @fredw Tänkte du på Patrick Vallencant? Stavningen tveksam...
Rätt ort, guiden heter Philip Bonano vet inte varför namnet har satt sig på hjärnan. Ändå nästan 40 år sedan. Din tur @fredw Tänkte du på Patrick Vallencant? Stavningen tveksam...
Sorry, har inte varit så aktiv här och är ju rätt värdelös på att känna igen berg! Men korvkonst av Peter Johansson känner jag i alla fall igen, även om jag inte sett just fågelholken tidigare…..Det verkar som att jag hade en intressantare påskutflykt än du.
Edit:
Köpte du ”falukorv-holken” @fredw ?
Investeringsobjekt?
Får man komma på besök och titta på den?![]()
Det var sportlovet så förmodligen v7 eller 8Kul, vilken vecka ungefär var du där?
Min första egna alpresa utan föräldrar gjorde jag just till Les Arcs sista veckan i mars 1983.
Kanske var vi där samtidigt?
Obscent ful är den.Sorry, har inte varit så aktiv här och är ju rätt värdelös på att känna igen berg! Men korvkonst av Peter Johansson känner jag i alla fall igen, även om jag inte sett just fågelholken tidigare…..
(Hur märkligt det än låter har jag varit med i en ”jury” för att sortera ut lämpliga konstnärer till Sthlms nya tunnelbanestationer som är under byggnation….)
När jag ser utropspriset kan jag faktiskt förstå att @fredw inte slog till på holken!!!!
![]()
Peter Johansson, "Korv i fågelholk". - Bukowskis
Signerad Peter Johansson och daterad 1996 och numrerad 9/11 a tergo. Blandteknik. Höjd 42 cm.www.bukowskis.com
Rätt område. Fel bergLievkiesåajja?