Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Då ska du få en bra ledtråd av mig.
Berget vid byn har (även om det inte ser ut så på bilden) en av Österrikes högsta luftburna fallhöjder för skidåkning.

Luftburen fallhöjd låter iofs mer som Engelberg eller den där i Norge som Ivo hittade... ;-)
Ja där finns fina pister på den sluttningen. Litet tristare längst ner mot dalen kanske.

Luftburen fallhöjd låter iofs mer som Engelberg eller den där i Norge som Ivo hittade... ;-)
Ja där finns fina pister på den sluttningen. Litet tristare längst ner mot dalen kanske.
Jag skyller på Ifånen som ibland väljer (och oftast helt fel) ord/stavning, om man inte ser upp och korrigerar den.:rolleyes:
Det ska naturligtvis vara ”liftburen” fallhöjd (även om alla liftarna där går uppe i ”luften”).:)

Jag skyller på Ifånen som ibland väljer (och oftast helt fel) ord/stavning, om man inte ser upp och korrigerar den.:rolleyes:
Det ska naturligtvis vara ”liftburen” fallhöjd (även om alla liftarna där går uppe i ”luften”).:)

Ta inte illa upp. Jag skojar ju litet med resultatet av din autokorrigering men tycker att luftburen fallhöjd är ett utmärkt begrepp som vi nog alla provat på ibland, på väg ner alltså! :)

I den här bilden sitter vi i Bovec, Slovenia, i höstas. Jag dricker som vanligt en "breakfast of champions". Men, vad dricker frun? Vag heter drinken?
20211029_163816.jpg

Hittade en bild från 1983 en sportlovsresa med club33. Var är vi och kan ni namnet på guiden vi hyrde så är det pluspoäng?
DSC_1488-01-01.jpeg

Rätt ort, guiden heter Philip Bonano vet inte varför namnet har satt sig på hjärnan. Ändå nästan 40 år sedan. Din tur @fredw Tänkte du på Patrick Vallencant? Stavningen tveksam...
Kul, vilken vecka ungefär var du där?
Min första egna alpresa utan föräldrar gjorde jag just till Les Arcs sista veckan i mars 1983.
Kanske var vi där samtidigt?

Rätt ort, guiden heter Philip Bonano vet inte varför namnet har satt sig på hjärnan. Ändå nästan 40 år sedan. Din tur @fredw Tänkte du på Patrick Vallencant? Stavningen tveksam...

Ja jag har faktiskt träffat Patrick Vallençant och växlat ett par ord med honom.

Ger ordet till RandoScando!

Senast ändrad:
Det verkar som att jag hade en intressantare påskutflykt än du.:ROFLMAO:;)

Edit:
Köpte du ”falukorv-holken” @fredw ?
Investeringsobjekt?🤑
Får man komma på besök och titta på den?:LOL:
Sorry, har inte varit så aktiv här och är ju rätt värdelös på att känna igen berg! Men korvkonst av Peter Johansson känner jag i alla fall igen, även om jag inte sett just fågelholken tidigare…..
(Hur märkligt det än låter har jag varit med i en ”jury” för att sortera ut lämpliga konstnärer till Sthlms nya tunnelbanestationer som är under byggnation….)
När jag ser utropspriset kan jag faktiskt förstå att @fredw inte slog till på holken!!!!

Sorry, har inte varit så aktiv här och är ju rätt värdelös på att känna igen berg! Men korvkonst av Peter Johansson känner jag i alla fall igen, även om jag inte sett just fågelholken tidigare…..
(Hur märkligt det än låter har jag varit med i en ”jury” för att sortera ut lämpliga konstnärer till Sthlms nya tunnelbanestationer som är under byggnation….)
När jag ser utropspriset kan jag faktiskt förstå att @fredw inte slog till på holken!!!!
Obscent ful är den.
Är det en riktig falukorv (bäst före datum på konstverket)?
Gillar fåglar falukorv? :unsure:

Tillbaka
Topp