Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Bra där Ivo. 👍
Fick du hjälp av SP eller fixade du det själv?
Nattpasset är ditt!! Ska ni ut och dra upp storharr då??
Med alla ledtrådar krävdes inte mycket ansträngning…
Hemma igen efter två fina fiskedagar med trådens legend

Bilagor

• DACE981B-7805-4B66-9423-70B4C2A02B73.jpeg
    DACE981B-7805-4B66-9423-70B4C2A02B73.jpeg
    675.5 KB · Besök: 74
Går det bra med en klippa i Bohuslän?
Vad heter holmen som fyren står på?
Holger den j....n.
Bra med makrill idag.

Bilagor

• 20220717_203053.jpg
    20220717_203053.jpg
    475.8 KB · Besök: 76
Förstår frågan men inte ledtrådarna! 🫣😂

Horisonten lutar men jag tror ändå inte att det är Vierwaldstättersee…
Edit: Ok Kalle, sorry, har kanske dragit det skämtet ett varv för mycket nu! ;)

Senast ändrad:

Mycket riktigt, Europas högsta sanddyn, nästan samma fallhöjd som Vallåsen (men inte riktigt!) Det var varmt, finfin utsikt, och betydligt roligare att ta sig nedåt än uppåt (liksom i skidbacken).
Närliggande Arcachon kan för övrigt rekommenderas.

1658134246520.png

Tillbaka till Kalle!

Mycket riktigt, Europas högsta sanddyn, nästan samma fallhöjd som Vallåsen (men inte riktigt!) Det var varmt, finfin utsikt, och betydligt roligare att ta sig nedåt än uppåt (liksom i skidbacken).
Närliggande Arcachon kan för övrigt rekommenderas.

Visa bilaga 18831

Tillbaka till Kalle!
Ser häftigt ut! 🤩
Bild från igår, vad heter sjön?
IMG_4134.JPG

Nej, det är Melchsee!

P.S. Jag lärde just, att det är möjligt att isfiska/pimpla i Schweiz! Kanske nästa vinter en isfiske resa dit?

Nej, det är Melchsee!

P.S. Jag lärde just, att det är möjligt att isfiska/pimpla i Schweiz! Kanske nästa vinter en isfiske resa dit?
Nu är du nära, men inte helt rätt. ;) Blausee gick vi också förbi, fullt med fiskare där också. Killen som stod och fiskade här i bilden hade många fiskar som var på och nafsade på flugan, men inget ordentligt hugg. Vi såg en öring som var säkert 50 cm lång som simmade omkring där.

Har du aldrig sett pimplarna i Engelberg (inte de på Ski lodge alltså :LOL:)? De åker upp till Jochpass och sen ner till Engstlensee, som är berömt för fiske efter riktigt stora öringar!

@Hawk100 smög in och tog det med minsta möjliga marginal! Visst är det Tannensee, som ligger på högplatån mellan Melchsee och Engstlensee, 1975 möh. Längst bort till höger syns Graustock.

Senast ändrad:
@Hawk100 smög in och tog det med minsta möjliga marginal! Visst är det Tannensee, som ligger på högplatån mellan Melchsee och Engstlensee, 1975 möh.
@KaitsuH gjorde ju hela jobbet så han får självklart segern. Jag var ju mer som en Northug som låg bakom och lät andra göra grovjobbet. Förlåt @KaitsuH , jag skäms!!! 😔

Gissar på Thailand eftersom det är så lummig grönska på bilden, men vet inte vart…. Kring Chang Mai kanske?

Tillbaka
Topp