Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fin femtioårsdag. Där har du alltså vägen upp till... ja vadå och vad heter då det "vanliga" åket ner på andra sidan. Alltså ingen självmordsränna.man får bläddra bland sina egna bilder och jämföra…
(bilden tagen 9 maj förra året. vilket råkade sammanfalla med min 50 årsdag![]()
Jajamensan! Martins åk och Djävulspinacklarna - dryg plattåkning tillbaka till station. Kör på @fredwDjävulspinacklarna från Slottet vid Sylarna? Med Martins Åk på andra sidan?
1. Speicher stillupEn trevlig liten utflykt, dagen efter ett stort regn som gav litet volym i vattenfallet. Bilden tagen från ett litet fik med god mat och möjlighet till logi.
1. Vad heter sjön?
2. Namn och höjd över havet på bergstoppen med pil på?
Visa bilaga 19658
1. Speicher stillup
2. Toreggenkopf 2470
Tiroler Gröstl, Käsespetzle, Speckknödel och Sauergraut på samma tallrik?Du har hittat rätt sjö men jag tror inte du hittat rätt bergstopp. Toreggenkopf finns nog bakom ryggen på fotografen (mig). Den topp jag söker är litet högre med ett något tristare namn...
Medan du funderar vidare så bifogar jag bild på vad vi åt där vi tog bilden. Flera av Zillertals lokala läckerheter, med andra ord! Plus en läskande alkoholfri "Skiwasser" till bilföraren.
Visa bilaga 19659
Tristner, 2767 m. Tycker det låter bra med bärs och backflips, så överlåter till Mumin om det skulle råka vara rätt.![]()
Tiroler Gröstl, Käsespetzle, Speckknödel och Sauergraut på samma tallrik?
Kaiserschmarrn med blåbär!
Kaiserschmarrn med blåbär!
Skidsystem eller berg godtages. Gärna specifikt
Nästan, Andorra är rätt men Grau Roig är lite felGrau Roig i Andorra?
Det är där jag har klistrat kartan från. På google maps kan man tom se hoppen i parken som syns på satellitbilderna. Kanske för övrigt något för Klimatsmart skidorts-tråden? I stället för att göra en massa snö till hoppen, bygga dem med sten och jord. Fast ska väl till några års användning innan det går jämnt ut klimatmässigt beroende på hur mycket diesel som går åt vid byggandet...Kan det vara Arinsal? (Har byggts ut sen jag var där för 20 år sedan. Känner inte riktigt igen mig..(
Helt enig!Det verkar finnas mer än bärs och backflips i vår väns liv, kanske typ jobb och familj etc..? Men framåt kl 17:08 tror jag att Kalle kan få räkna hem snöpokalen (om han lever då)
Vi här på forumet tillhör en utrotningshotad art, det är padel och wellness som gäller nu.Apropå det och inget, dags att införa en EU-lag att alla skidorters första websida ska domineras av en stor länk-knapp med "pistkarta" ? De som gömmer den länken under ett töntigt namn i ett lager av kaskadmenyer borde buntas ihop och... Förstår de inte vad som är viktigt här i livet?!? Några tydliga knappar till aktuellt väder och webcams kan också accepteras.
Ja, eller som här: busslaster med asiater som åker upp i högklackat och har snöbollskrig.Vi här på forumet tillhör en utrotningshotad art, det är padel och wellness som gäller nu.![]()
I närheten av Oberstdorf, Allgäuer naturreservat?Ok, verkar vara enighet att komma vidare så jag lägger upp en ny bild nu. Kommer vara i nästa Teams-möte kl. 17.08.Håller med PC och fredw, ser riktigt inbjudande ut där i Andorra.
Var är den här bilden tagen? Kommer vara hyfsat generös med vad jag godtar som svar.
Visa bilaga 19676
Jajamän! Zeigersattel ovanför Höfatsblick, mellanstationen på Nebelhornbahn. Allgäus stolthet Höfats till vänster i bild. Sjön heter Seealpsee.I närheten av Oberstdorf, Allgäuer naturreservat?
Vad är detta?Sehr schön! @Kalle_Luzern
Vi fortsätter med vatten:
Visa bilaga 19680
Vilket vatten ser vi i bilden? Man får vara ganska specifik för att få rätt.
Bra gissat! Men inte rätt.Jelsafjorden?
Nu är du på väg mot världens ände... det kommer en ledtråd om en stund.Helgøysundet/Vannsundet?
Fick för mig att du bor åt det hållet…Nu är du på väg mot världens ände... det kommer en ledtråd om en stund.