Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Utsikten från en punkt en bit öster om toppen av liften.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Utsikten från toppen gjorde det lite enklareStänmer perfekt!
Över till @Henke_K
Jag försökte ändå skala bort några berg från originalbilden, får bara spara snön till nästa gångMed tanke på hur många gånger jag har varit där, så överlåter jag åt någon annan att svara.![]()
Färsk bild med oktobersnö antar jag?Jag försökte ändå skala bort några berg från originalbilden, får bara spara snön till nästa gång.
Det måste det ju vara! Din tur @Ivo del Scandi !Då måste det väl vara Hintertux?
Har sett att de har öppnat Lärmstange 2 liften, men nerfart röd 11 verkar fortfarande vara stängd?1 oktober, helt OK förhållanden med ny snö under helgen.
Tror bara 11a är öppen nu, var inte öppet när vi var där.Har sett att de har öppnat Lärmstange 2 liften, men nerfart röd 11 verkar fortfarande vara stängd?
Haha! Bergen ser misstänkt lika ut..
Gåtan är fortfarande öppen….Haha! Bergen ser misstänkt lika ut..
Visst är det medelhavsalpernas bästa skidortLimone Piemonte
Bästa bilden hittills!Från djuparkivet hämtar jag då denna aningens suddiga bild. Men det är nog en ganska så enkel bild trots suddet.
Vad heter skidområdet vi befinner oss i?
Visa bilaga 19966
Jajamän, stämmer bra det. Strax utanför bild till vänster ligger då Galzig och Schindlerspitze.Från en tid när skidorna var smala och färgerna glada!
Taget från Rendl mot Kapall i Stanton?
Usch, det låter jobbigt för Kalle.Nu har vi passerat höstdagjämningen och det borde vara förbjudet att lägga upp bilder som det inte finns snö på.
Vad heter den högsta bergstoppen som syns i bilden?
Om @Kalle_Luzern väljer att svara så måste han dessutom göra en översättning av schweizer-tyskan som står på de två skyltarna på väggen.
Visa bilaga 19968
Skönt att SP hjälper till med svåra toppar som jag nästan aldrig sett själv...Om @Kalle_Luzern väljer att svara så måste han dessutom göra en översättning av schweizer-tyskan som står på de två skyltarna på väggen.![]()
Nu fick jag ju inte reda på vad det betyder!Usch, det låter jobbigt för Kalle.
Piz Ela?
Tack Kalle!Skönt att SP hjälper till med svåra toppar som jag nästan aldrig sett själv...
Till vänster: sitt kvar, till höger: hämta själv.