Om de nu blir en gondol nerifrån byn så borde man absolut bygga en riktig upplyst
rodelbana, alltså en sån som bara är konstruerad för maximalt skoj (alltså inte för de fåtal svenskar som sysslar med tävlingsrodel).
Kanske inte från toppen men åtminstone från mellanstationen. Borde egentligen redan ha funnits från Bergbanans topp, men den är väl inte helt up and running. Kan bli en riktig attraktion - hade jag varit 8 år (och det är man ju litet i hjärtat ännu...) så hade jag velat åka till Åre bara för en sån sak.
Plus kanske lättare att få med en del familjemedlemmar/partners som inte är riktig lika tända på ständig skidåkning som vi här på FR.
Läs här för inspiration (tack till SP):
Jag och min sambo har tänkt resa ner till Alperna med Snälltåget i slutet av januari. Känns kul att testa på! Men den stora frågan blir ju: Vilken skidort ska man välja att stanna på längs spåret? Preferenser: - Stort, högt system med fina vyer - Lättillgänglig liftburen "snäll" offpist...
www.freeride.se
On the longest floodlited toboggan run in the world it goes 14 km and 1,300 Hm from the Wildkogel down to Bramberg. The toboggan run is floodlited until 10 pm.
www.wildkogel-arena.at