Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Offpist utan ryggsäck, spår rakt genom en kägla men konstigt nog inte i Engelberg. Tänkte att det är St Anton först då, men är nog Courmayeur?
Visst är det Courmayeur, över till Kalle. Det var lite resortoffpist som slutade så här:

Bilagor

• DSC00659.JPG
    DSC00659.JPG
    615.3 KB · Besök: 78
På det där berget har jag åkt skidor.:)
Rinerhorn området sett från Jakobshorn.
Bakom kammen går Schlepplift Nüllisch.
Visst är det på Jakobshorn, början av juli 2020. I år var det nog inte en snögnutta i sikt på samma datum. :( ”Davos Matterhorn” Tinzenhorn, och Piz Ela i molnen.
Över till @PisteCarver som inte klämde in någon disco eller techno igår fast det var fredag. :oops:

När det gäller techno så kommer det fler fredagar. ;)

Bildgåta nu.
Jag kommer att vara upptagen i kväll, så det kan hända att jag inte svarar förrän i morgon.
Vad heter de två liftarna i bilden?
1668875602529.png

Då chansar jag på att jag hittat en ny bild vid det laget, om jag gissar rätt: Wedelexpress och Topjet mellan Kaltenbach och Hochfugen.
Ursäkta dröjsmålet.
Jag trodde att den här skulle vara väldigt svår, men det var ju inget problem för @Kalle_Luzern.:)
Precis de två liftarna i en högt belägen mellandal mellan Kaltenbach och Hochfügen är det. Fin skidterräng här och oftast lite folk eftersom de flesta verkar vara på väg antingen på det ena eller andra hållet, och aldrig stannar till för att åka här ett tag.

Din bild @Kalle_Luzern !

Bilden tagen i morse. ;) Mer och bättre snö på 3000 m. Hejjade på en olympiamästarinna i störtlopp medan vi tog på skidorna…

Den heter Ristis så klart. Var det Corinne?
Ser för övrigt ut som det skall bli ytterligare lite vitare där de kommande dagarna. (y)
Ristis är rätt, men var Dominique Gisin. ;) Ser även de andra två syskonen då och då, minst ofta Michelle så klart eftersom hon är upptagen i världscupen.
Mer snö på väg ner till 1500 m iaf ja, hoppas att de kan öppna Stand - Trübsee nästa helg, och Jochpass veckan efter. 👍🏻 Ändå bra i helgen, tom några pudersvängar i kanten igår. Kallt bara. 🥶

Över till @STORPOTATEN

Då blir det en söndagsdubbel.
1. Vad heter toppen. Och ja PC, du kan väl få svara i siffror om du hellre känner för det. ;)
2. Personen (Obs, inte jag!) på bilden utför något som är fullkomligt förbjudet, vadå?
1668963047909.png

Eftersom det snart är "mello-tider" så var det lätt att hitta bergstoppen. ;)
Toppen med pilen heter väl Cima del Zigolon och är 3048 möh?
Har ingen aning om vilken förbjuden sak han ska göra (förutom att sjunga årets mellolåtar där uppe....:unsure:).
Kanske tänker han hoppa base jump?

Eftersom det snart är "mello-tider" så var det lätt att hitta bergstoppen. ;)
Toppen med pilen heter väl Cima del Zigolon och är 3048 möh?
Har ingen aning om vilken förbjuden sak han ska göra (förutom att sjunga årets mellolåtar där uppe....:unsure:).
Kanske tänker han hoppa base jump?
Cima del Zigolon är så klart helt korrekt.
Och inte vad han ska göra, utan vad han redan står och utför för något..... Tror det även har diskuterats i en annan tråd och kontentan var då att det bör bestraffas på lämpligt sätt.

Senast ändrad:
Det finns även andra som bryter mot dessa fundamentala lagar!
Visa bilaga 20770
Där gjorde jag en viktig lärdom: åk aldrig colouairer utan goggels!
Kraftig uppvind inne i rännan gjorde att snön sprutade upp i fejset vid varje sväng. Då funkar det inte med solbrillor. Jag skulle, med andra ord behövt haft de där googelsen på hjälmen, och tagit av de fjantiga solbrillorna.

svaret på frågan: Niseko? (är det inte "alltid" puder i Japan?)

Där gjorde jag en viktig lärdom: åk aldrig colouairer utan goggels!
Kraftig uppvind inne i rännan gjorde att snön sprutade upp i fejset vid varje sväng. Då funkar det inte med solbrillor. Jag skulle, med andra ord behövt haft de där googelsen på hjälmen, och tagit av de fjantiga solbrillorna.

svaret på frågan: Niseko? (är det inte "alltid" puder i Japan?)
Vi hade puckelpist den dan, inte Niseko.

Och jag som trodde @FilipNorin skulle bjuda på färska puderbilder från Verpan..

Har inte varit i Arcalis på över 20 år men det är en fin liten anläggning.

Nu blir det bild från gårdagens skridskotur:
Vad heter de två älvarna som möts här?
Och vad är höjdskillnaden mot berget i bild?

(@STORPOTATEN kan drömma om flugfiske i de här vattnen och låta bli att hugga direkt)

Bilagor

• 4A88E382-57FB-454F-96CB-C2E0316B5E7B.png
    4A88E382-57FB-454F-96CB-C2E0316B5E7B.png
    168.6 KB · Besök: 77
Tillbaka
Topp