Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

IMG_20190409_112208.jpg
Vad heter högsta toppen på denna bild?

Alltså den här tråden:
En bild läggs upp, Kalle, Pc och Potaten trycker ”gilla”, dvs de vet exakt vilken topp det är frågan om men orkar inte svara (eller av hövlighet mot oss andra medelmåttor).

@Hawk100 är sin vana trogen och känner inte igen sig - trots att han varit på plats (oftast med sin vapendragare Potäten) 😍

Alltså den här tråden:
En bild läggs upp, Kalle, Pc och Potaten trycker ”gilla”, dvs de vet exakt vilken topp det är frågan om men orkar inte svara (eller av hövlighet mot oss andra medelmåttor).

@Hawk100 är sin vana trogen och känner inte igen sig - trots att han varit på plats (oftast med sin vapendragare Potäten) 😍
U gotta love it! ;)

Då kör jag en likadan och undrar vad högsta toppen heter här? 😁
Visa bilaga 20799

Ett tidigt och stiligt exempel på "instagram-posen" som fru fredw försöker lära mig, med överkroppen vänd rakt mot kameran och ena benet fram. Det lär ha att göra med att "axlarna ser bredare ut" och att "magen inte sticker ut" så jag vet inte varför just jag ska behöva... 🥴

Varit i Lötschental några gånger, men bara till Wiler/Lauchernalp för att åka skidor...
Då undrar jag var man hittar den här lilla sjön?
IMG_4385.JPG

Senast ändrad:
Varit i Lötschental några gånger, men bara till Wiler/Lauchernalp för att åka skidor...
Då undrar jag var man hittar den här lila sjön?
Visa bilaga 20824
Vet inte om jag håller med om att sjön är lila, men det kan vara mina ålderdomliga ögon som spökar med mig. 🥸
Tror mig bara ha sett det där beklätt med snö...är det uppe på Traquet?

Senast ändrad:
Vet inte om jag håller med om att sjön är lila, men det kan vara mina ålderdomliga ögon som spökar med mig. 🥸
Tror mig bara ha sett där beklätt med snö...är det uppe på Traquet?
Ja, förlåt för skrivfelet. :oops: Uppdaterade för 58 minuter sen när jag noterade det. Visst är det uppe på Tracouet, med Dent de Nendaz. Förstår att de flesta här som sett vyn bara sett den med frusen sjö och det mesta klätt i vitt. :) Se om jag lyckas ta mig dit på vintern någon gång. ⛷️

Över till @STORPOTATEN igen

Senast ändrad:
Ni kämpar på som vanligt ser jag.
Jag är lite upptagen de här dagarna, men jag kan i alla fall (utom tävlan) bjuda på en minutfärsk bild.
Känner ni suget?❄️⛷️:)
Oj, nästan lika nära riktiga berg som jag!? ;) Suget kommer alltid så här i mitten av veckan. På fredag öppnar de pist Stand-Trübsee och Laubersgrat-liften på Titlis, så kan bli lite längre åk till helgen. 😁⛷️ Kommer några cm då och då och fyller på utanför också, men inget riktigt dump i prognosen just nu.

På min Bergfex-snöprognos-karta är det iofs gladast färger i hela alperna just kring Engelberg och Jungfrau den närmaste veckan... Märklig färgskala förresten.

Tillbaka
Topp