Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Höjdskillnaden stämmer bra. Då är det bara namnen på de två älvarna som möts…Gissar att turen var bra? 937 meter i höjdskillnad skulle jag säga.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Höjdskillnaden stämmer bra. Då är det bara namnen på de två älvarna som möts…Gissar att turen var bra? 937 meter i höjdskillnad skulle jag säga.
Där satt den!Enan och handölan?
Nej vi är inte i Schweiz på denna bild...Grand Combin?
Skämmes ta mig tusan. I de inringade husen har du och jag tagit en glödhet choklad för att få liv i våra stelfrusna lemmar. En smällkall dag var det.Grand Combin?
U gotta love it!Alltså den här tråden:
En bild läggs upp, Kalle, Pc och Potaten trycker ”gilla”, dvs de vet exakt vilken topp det är frågan om men orkar inte svara (eller av hövlighet mot oss andra medelmåttor).
@Hawk100 är sin vana trogen och känner inte igen sig - trots att han varit på plats (oftast med sin vapendragare Potäten)![]()
Ok, jag gissar på Mont Pourri?Visa bilaga 20785Vad heter högsta toppen på denna bild?
Ja Mont pourri är det ju såklartOk, jag gissar på Mont Pourri?
Med fantastiska Bellecote Face Nord i bakgrunden.
Då kör jag en likadan och undrar vad högsta toppen heter här?Ja Mont pourri är det ju såklart![]()
Grand Combin???
Inte riiiiktigt så högt.Grand Combin???![]()
Fick man gissa på den stiliga unga mannen på bilden istället så skulle jag nog kunna få ett rätt….Inte riiiiktigt så högt.
Jaaaa, Mont Pourri - igen! Det här är väl ca 15-20 minuter innan vi blev tvungna att hoppa in i de inringade husen på bilden innan, för att tina våra lemmar...Ska vi komma vidare kanske? Gissar vilt på Mont Pourri.![]()
Grand Combin-åket???Har tyvärr inga bilder på Mont Pourri, så tyvärr blir det något annat. Här också några små hus när man närmar sig slutet av ett åk, vilket? Också kall dag om jag minns rätt...
Visa bilaga 20807
Rätt land!Grand Combin-åket???![]()
Nej, inte vid AndermattUnteralptal?
Cirkus Scott?Ledtråd:,
![]()
Eller det är nog felGaltiberg?
Visst är det i slutet av Galtiberg, en av ”Big five” i Engelberg. Bilden tagen vid Bödmen, som gården kallas.Galtiberg?
RättFafleralp.
Vet inte om jag håller med om att sjön är lila, men det kan vara mina ålderdomliga ögon som spökar med mig.Varit i Lötschental några gånger, men bara till Wiler/Lauchernalp för att åka skidor...
Då undrar jag var man hittar den här lila sjön?
Visa bilaga 20824
Ja, förlåt för skrivfelet.Vet inte om jag håller med om att sjön är lila, men det kan vara mina ålderdomliga ögon som spökar med mig.
Tror mig bara ha sett där beklätt med snö...är det uppe på Traquet?
Just do it, Swoosh!.Se om jag lyckas ta mig dit på vintern någon gång.![]()
Oj, nästan lika nära riktiga berg som jag!?Ni kämpar på som vanligt ser jag.
Jag är lite upptagen de här dagarna, men jag kan i alla fall (utom tävlan) bjuda på en minutfärsk bild.
Känner ni suget?![]()