Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Lite intresserad av dina bilder med dåligt väder iofs @PisteCarver men du stannar väl på hotellet då? ;)
Edit: grattis till nummer 32000 förresten! 🥳

Vad heter byn man kommer till om man åker ner här?
IMG_0168.JPG

När @PisteCarver och @STORPOTATEN tydligen tagit semester måste du ge oss vanliga människor bilder med googlingsbara hotellnamn eller ortsskyltar på för att någon ska kunna svaren.... ;)
Jag brukar ju inte ens känna igen bergen när jag själv är med på bilderna!!! :ROFLMAO: :ROFLMAO::ROFLMAO:
Semester är att ta i, det är snart jul och full fräs på jobbet. Allt annat än semester.... Skit.
Vad gäller den andra bilden skulle jag säga att det är väldigt likt något, som är väldigt olikt för @Kalle_Luzern ..... Men vad tusan vet jag.

Toppen på bilden är väl Cime de Caron, där har jag åkt ner ifrån en gång på förra årtusendet. :)

På den tiden fanns det inga liftar upp från sydsidan.

Toppen på bilden är väl Cime de Caron, där har jag åkt ner ifrån en gång på förra årtusendet. :)
Toppstationen är ju Cime Caron som sagt. Pisten är Lory, som enligt pistkartan inte leder ned till någon by utan till Plan Bouchet. Men kanske är det då Orelle du är ute efter?

Det här är för övrigt chockerande nyheter. En av världens stora sanningar, att Kalle alltid skidar Swiss, faller i bitar. Nu vet man inte längre om jorden är platt eller rund - vi går en osäker framtid till mötes! 😮

Toppstationen är ju Cime Caron som sagt. Pisten är Lory, som enligt pistkartan inte leder ned till någon by utan till Plan Bouchet. Men kanske är det då Orelle du är ute efter?

Det här är för övrigt chockerande nyheter. En av världens stora sanningar, att Kalle alltid skidar Swiss, faller i bitar. Nu vet man inte längre om jorden är platt eller rund - vi går en osäker framtid till mötes! 😮
Sa ju inte att man kunde åka skidor hela vägen ner... ;) Visst var det Orelle jag var ute efter. Södra utkanterna av tre dalarna. Åk ner från Bouchet, högsta liften i hela området.
Oväntat att du är chockad, har ju haft med bilder från den här resan förr! Tyvärr var det svinkallt den veckan, så tog inte så många bilder...

Över till @STORPOTATEN som räddade bilden från att ligga till fredag trots allt!

Jaja, nu kliver han in när de välbekanta Innsbruck-Dolomiterna dyker upp i bilderna! ;)
Axamer Lizum är det alltså, en ganska kall och frisk nyårsdag. Endast 5 timmar tog det, lite snabbare än de senaste dagarnas gissande. :)☝️

Kom igen @PisteCarver , show me what you got!
Brrr… Nyårsåkning… 🥶
Ja, det syntes att solen stod lågt, ungefär som i fjällen i feb/mars.:unsure:
Och för första gången på många år ska jag åka skidor vid Nyår, hur ska det gå för en Kaiserwettertörstande glassåkare som jag jag?😏
Som tur är så ska jag till Alperna i alla fall.☀️😎🏔️

Nu har jag lite ärenden så det blir ett par timmars paus.
@Kalle_Luzern har önskat sig en bild av mig med fult väder, får se om jag hittar en, det är ju alltid fint väder när jag åker skidor.😁

Brrr… Nyårsåkning… 🥶
Ja, det syntes att solen stod lågt, ungefär som i fjällen i feb/mars.:unsure:
Och för första gången på många år ska jag åka skidor vid Nyår, hur ska det gå för en Kaiserwettertörstande glassåkare som jag jag?😏
Som tur är så ska jag till Alperna i alla fall.☀️😎🏔️
I alla fall bättre chans för sol på berget än i dalen så här års. Suttit under väldigt låg högdimma hela dagen. 😑
Nu har jag lite ärenden så det blir ett par timmars paus.

@Kalle_Luzern har önskat sig en bild av mig med fult väder, får se om jag hittar en, det är ju alltid fint väder när jag åker skidor.😁
Finns inget fult väder, bara fula skidkläder. 🤪

Fulväder var beställt!🌨️
(Observera att alla fulvädersbilder i arkivet är tagna av fru PC.😁)
Vad heter byn?
1671130864905.png

Senast ändrad:
Var så mycket kyrkor i Tirol ett tag att jag gjorde en katalog för framtida bruk. Eller kanske inte? :LOL:
Samma tema då, vilken bys kyrka sticker upp i den här bilden?
1671133286274.jpeg

Hippach är det!
Hade jag glömt att censurera någon skylt? :unsure:

Äsch den hade ju jag kunnat spontant! Typ enda Tirolerkyrkan jag känner igen utan att Googla, där på avsatsen... Visst sitter pågarna tvärsöver vägen utanför sportbutiken? Väntar på pappa som fått skoskav och har en session med bootfittern? :rolleyes: ;)
Skämt åsido, tackar er igen för att denna trevliga dal numera nästan känns som hemma.

Äsch den hade ju jag kunnat spontant! Typ enda Tirolerkyrkan jag känner igen utan att Googla, där på avsatsen... Visst sitter pågarna tvärsöver vägen utanför sportbutiken? Väntar på pappa som fått skoskav och har en session med bootfittern? :rolleyes: ;)
Skämt åsido, tackar er igen för att denna trevliga dal numera nästan känns som hemma.
Den ena pågen är min, den andra är pågens reskompis.
Vi väntar på skidbussen till Horbergbahn.
Fru PC har tagit bilden, jag stod nog mest och surade över fulvädret. Som jag har sagt tidigare, det bästa vädret är massor av puder som gnistrar i solsken.😁
Jag får aldrig skoskav av mina superduper pjäxor.;)

EDIT: Det gnälls en del här på forumet över att det är så dyrt i Alperna. På andra sidan vägen alldeles utanför vänster bildkant ligger Hotel Zillertaler Weinstadl, och där kan man bo med halvpension för drygt 60 Euro per dag. Och med skidbussen alldeles intill!

Senast ändrad:
Den där får du nog passa på hela helgen. 🙈 Jag ska inviga jullovet imorgon iaf.😁⛷️
Just nu ser det väl tyvärr inte ut som att det blir lönt att ta med offpist laggen till Nyår?
Inga dump i sikte i långtidsprognosen, blir bara pistlaggen att lasta in i bilen. Man får se allt från den ljusa sidan. :)

Just nu ser det väl tyvärr inte ut som att det blir lönt att ta med offpist laggen till Nyår?
Inga dump i sikte i långtidsprognosen, blir bara pistlaggen att lasta in i bilen. Man får se allt från den ljusa sidan. :)
Ja, du är ju en sån puderåkare som man aldrig ser offpist mer än 36h efter senaste snöfall antar jag... :mad: men njut av trängseln i pisten då! ;)
Själv har jag inte gett upp hoppet om lite påfyllning, kommit någon dm idag och chans på lite i mitten av veckan. Långt till nyår!⛷️
Sen åker jag hellre förhållanden som liknar uppkörd pist utanför än i pisten, just för att risken att bli påkörd av en alkoholiserad slalomfarsa är minst 90% lägre...

Edit: nu vet jag ju inte var du ska, men i Engelberg känns basen ok ovanför Trübsee. Vi får se hur det är imorgon när de äntligen öppnar Jochstock Xpress...

Senast ändrad:
Ja, du är ju en sån puderåkare som man aldrig ser offpist mer än 36h efter senaste snöfall antar jag... :mad:
Ja, det ska vara precis som det var i Pitztal hösten -21 och i Graubünden feb -22, dumpen kommer på nätterna och solen skiner på dagarna!🌨️❄️☀️😎⛷️
Frågor på det?;)

Och så 30 cm vårpuder i Röldal apr -22.☝️

Ja, det ska vara precis som det var i Pitztal hösten -21 och i Graubünden feb -22, dumpen kommer på nätterna och solen skiner på dagarna!🌨️❄️☀️😎⛷️
Frågor på det?;)

Och så 30 cm vårpuder i Röldal apr -22.☝️
Därför du har 99 mm och jag har 114 mm under fötterna. 😂 Som sagt i en annan tråd, om vi bara slipper regn upp över 3000 m så blir det bra åkning mest överallt runt Titlis. Och ju färre man behöver trängas med, ju bättre.:ROFLMAO:

Därför du har 99 mm och jag har 114 mm under fötterna. 😂
Ha! Har du ens läst Freeride intervjun med Stenmark?
Han fick frågan om han åkte puder-offpist, och jodå det gör han gärna.... fast bara med pistskidor!
Bredlagg hade han provat en gång men det var tråkigt, som att åka på skare på vårsnö.... ingen deep-snow-feeling.😜

Och med mina 99 mm sjönk jag ner 30 cm i minus 14 graders fluffet i Pitztal, de va gött, så det så!😉
Skulle aldrig ha slängt mina Blizzard V20 Thermo RS.....🤬

Snödjup

Tillbaka
Topp