Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

22:42 tog alltså PC's renoveringsarbeten slut för dagen. Och visst är det Puy St Vincent vi ser på bilden. Dock inte tagen från Cucumelle, men i närheten.

Över till @PisteCarver

Senast ändrad:
22:42 tog alltså PC's renoveringsarbeten slut för dagen.
Ja, det sliter ju hårdare på kroppen än skidåkning.....😓
Respekt till alla byggjobbare som förväntas hålla på med det dagligen tills de fyller 67.

Ny bildgåta.
Och vad ser vi här? En man som hudar uppför inte bara i kanten av pisten, utan mitt i pisten!!😱
Vad ska säkerhetsavdelningen på Skistar säga?
Nu sker ju inte detta på en Skitstar-ort, och inga olyckor inträffade.
Vad heter platsen för "brottet", dvs pisten?
1689842553098.png

Är du säker på att det inte var någon som vänt hudarna bakofram och åker "switch" nedför? ;) Annars, som sagt, vilken flåbuse.
Men han har ju valt en hyggligt bred pist får man säga, dock med hemsk överkapacitet för skidåkare - de ligger tydligen gravt efter vad gäller utbyggnad av boenden! Även där har man mycket att lära av svenska orter (där man inte ger sig ens när backarna fylls upp av både skidåkare uppifrån och liftköer nedifrån...)

Är du säker på att det inte var någon som vänt hudarna bakofram och åker "switch" nedför? ;) Annars, som sagt, vilken flåbuse.
Men han har ju valt en hyggligt bred pist får man säga, dock med hemsk överkapacitet för skidåkare - de ligger tydligen gravt efter vad gäller utbyggnad av boenden! Även där har man mycket att lära av svenska orter (där man inte ger sig ens när backarna fylls upp av både skidåkare uppifrån och liftköer nedifrån...)
Ja, det verkar som att i Alperna så har inte majoriteten av skidområdena blivit kidnappade av ett fastighetsbolag.;)

En ny jämförelsefaktor kom jag just på: Antal stug-/lägenhetsboenden per höjdmeter.
Undrar hur Skistar-orter står sig där?:unsure:

Ja, det sliter ju hårdare på kroppen än skidåkning.....😓
Respekt till alla byggjobbare som förväntas hålla på med det dagligen tills de fyller 67.

Ny bildgåta.
Och vad ser vi här? En man som hudar uppför inte bara i kanten av pisten, utan mitt i pisten!!😱
Vad ska säkerhetsavdelningen på Skistar säga?
Nu sker ju inte detta på en Skitstar-ort, och inga olyckor inträffade.
Vad heter platsen för "brottet", dvs pisten?
Visa bilaga 25308
Skulle välan kunna vara Zirmabfahrt West antar jag?

Skulle välan kunna vara Zirmabfahrt West antar jag?
Det kom en regnskur så jag fick lägga undan verktygen, och passade på att kolla läget här i tråden.
Det krävs öga som en "bergsfalk" (vilket du nog har) för att identifiera "spissarna" som sticker upp i bakgrunden, och sedan hitta pisten när man aldrig har varit där (vilket du inte har varit).(y)

Din bild @STORPOTATEN !

Det kom en regnskur så jag fick lägga undan verktygen, och passade på att kolla läget här i tråden.
Det krävs öga som en "bergsfalk" (vilket du nog har) för att identifiera "spissarna" som sticker upp i bakgrunden, och sedan hitta pisten när man aldrig har varit där (vilket du inte har varit).(y)

Din bild @STORPOTATEN !
Näe, där har jag ju aldrig varit men haft långt gångna planer på det. Och efter allt spanande kring orten kan man ju inte bomma den väldigt breda pisten och den tillhörande liften som kommer upp på kammen. :)

Då undrar jag;
1. Vad det här är för skidanläggning?
2. Vad som pågår i bilden?
1689850991031.png

@Ivo del Scandi och @KaitsuH får sätta sig på avbytarbänken en stund. :-)

Näe, där har jag ju aldrig varit men haft långt gångna planer på det. Och efter allt spanande kring orten kan man ju inte bomma den väldigt breda pisten och den tillhörande liften som kommer upp på kammen. :)

Då undrar jag;
1. Vad det här är för skidanläggning?
2. Vad som pågår i bilden?
Visa bilaga 25309

@Ivo del Scandi och @KaitsuH får sätta sig på avbytarbänken en stund. :)
Jag tror att jag har varit där när det var vitt i terrängen. :unsure:
Borde man rama in bilden?

Äntligen Ramunberget (igen). Kan det vara fjällturen MTB som är på gång?
Det är Ramundberget, och det är Fjällturen 2023 som rullar på.
Eller som jag nu kallar det, 54 km lervälling! Nja, riktigt så illa var det inte, men det var lite träskmark här och där efter den rikliga nederbörden innan.

Dags för @erik_lagg !

Äntligen Ramunberget (igen). Kan det vara fjällturen MTB som är på gång?
För en ”MÖP” som jag så är begreppet ”MBT” en internationellt vedertagen benämning för ”Main Battle Tank”!
Aj aj aj…. markägaren kommer inte att bli glad när han inspekterar sin skog.😲

EDIT: Ser ju nu att bokstavsordningen skiljer…:oops:

Senast ändrad:
Vilket imponerande berg har vi bestigit här? Redigerat: Bytte ledtråd till något mer finstämt. Ledtråden indikerar landsända

Och så en ledtråd till: vad finns på Påskön?

Bilagor

• IMG_2660.jpeg
    IMG_2660.jpeg
    665.4 KB · Besök: 62
Senast ändrad:
aha fint! Den uppförsbacken suger en hel del på sina ställen. Bild kommer.
Den sög fint i benen, japp. Men det mest intressanta var nedfarten ned mot Ramis därifrån. En brant nedförsbacke med knähögt gräs som efter något hundratal cyklister förvandlats till ett lerigt slagfält där cykeln svängde åt alla håll förutom det håll man själv styrde. Det var tämligen intressant för en gubbtjyv. 🫣

Den sög fint i benen, japp. Men det mest intressanta var nedfarten ned mot Ramis därifrån. En brant nedförsbacke med knähögt gräs som efter något hundratal cyklister förvandlats till ett lerigt slagfält där cykeln svängde åt alla håll förutom det håll man själv styrde. Det var tämligen intressant för en gubbtjyv. 🫣
har bara cyklat där på egen hand - men jag kan tänka mig hur det blir när man drar dit ett hundratal samtidigt...

Snödjup

Tillbaka
Topp