Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Här ungefär?
1692805302536.jpeg

Senast ändrad:
Det hjälpte ju en del ja. Texas Bar nära Liefdefjorden på Svalbard.
Häpp! @Kalle_Luzern är killen att ha med sig bland björnarna. Kör på!

F ö rekommenderar jag en resa dit. Svårartat spektakulärt. Inga parkeringsavgifter, inga liftköer, ingen mobiltäckning. Med blinkning till annan tråd; perfekt 50årspresent till sig själv t ex.

Hellre dit än till riktiga Texas. :ROFLMAO:
Det här är inte så avlägset, även om jag var utan mobiltäckning en kvart eller så under vandringen. Vid bergen i bakgrunden ligger ett skidsystem, vilket?
IMG_5580.JPG

Nu vill man ju inte bli sittande med bildgåtan en hel vecka, så vi tar en bild från gamla ”Svedala”.
Vad heter di därade två knudorna i horisonten?
1693220114144.jpeg

Längst till vänster (väster) i bakgrunden lurar 1704, tror den ibland kallas Helags nordtopp. I mitten har du Predikstolen (1681) och till höger stoltserar Helagsfjället med sina 1797 meter. Bra åk på alla tre.
Så frågan är vilka två du menar…

Längst till vänster (väster) i bakgrunden lurar 1704, tror den ibland kallas Helags nordtopp. I mitten har du Predikstolen (1681) och till höger stoltserar Helagsfjället med sina 1797 meter. Bra åk på alla tre.
Så frågan är vilka två du menar…
Du får med beröm godkänt.
Jag var ute efter Predikstolen och Helags.

Din bild @antikvitet !

Se där @Kalle_Luzern , med rätt bildgåta så väcker man intresset hos övriga forumdeltagare!:ROFLMAO:;)

Tackar! Den utsikten är väldigt trevlig. Helags har ett antal fräsiga åk och levererar ofta bra snö någonstans. Utmaningen är väl att det kan vara skitväder och skräpsnö på toppen. Ja, och att det ofta är blåsigt.

Bild kommer

Tack @antikvitet! Den ger ju ett ganska exponerat åk ner... Här kommer familjen på en ganska platt tur. Vart kommer vi ifrån, och vart är vi på väg?
1693246759260.png

Inte Lofsdalen men inte så långt därifrån. Vi går rakt söderut och jag tror man kan ana stugan i bakgrunden.

Ser ju väldigt Vemdalen-aktigt ut. Är ni på väg hem till Björnrike över fjället från Vemdalen? Varggranstugan är ju den smaskigaste lunchen så kanske där?

Tillbaka
Topp