Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad heter byn där nere?

1699133609530.jpeg

Perfekt svar på ladino, tyska och italienska. Barnen i Val Gardena växer nästan upp fyrspråkiga eftersom deras engelska är bra också.

Ordet till Kalle!

Den här bilden räcker gott och väl för att påvisa varför detta berg är ett sjuhelvetes freeride-berg. Och sen finns det ju ytterligare tre sidor av berget..... 🤩
Jag är ju van vid Titlis och Gemsstock… Tycker ändå det där ser rätt hårigt ut på många ställen. Men kanske inte så illa när man är där, och har med någon som hittar? 😅

Jag är ju van vid Titlis och Gemsstock… Tycker ändå det där ser rätt hårigt ut på många ställen. Men kanske inte så illa när man är där, och har med någon som hittar? 😅
Du får nog prata med @STORPOTATEN angående den guidningen, jag vet att han är en stor fan av det här berget. Här i tråden har han bl a haft med en bildgåta av en couloir på nordsidan av berget i fråga.
Jag har nog varit där lika många ggr som Potätan men bara åkt pist ner från toppstationen, där även en känd ”agent” har varit och härjat (ledtråd ;)).
Bilden är tagen från ett annat skidområde (rejält zoomad) och från högre höjd än toppen som bildgåtan gäller.

Du får nog prata med @STORPOTATEN angående den guidningen, jag vet att han är en stor fan av det här berget. Här i tråden har han bl a haft med en bildgåta av en couloir på nordsidan av berget i fråga.
Jag har nog varit där lika många ggr som Potätan men bara åkt pist ner från toppstationen, där även en känd ”agent” har varit och härjat (ledtråd ;)).
Bilden är tagen från ett annat skidområde (rejält zoomad) och från högre höjd än toppen som bildgåtan gäller.
Allt det hade jag koll på. Om jag ber snällt om guidning hänger du på? ;)
Snygg klocka på agenten där, var ute efter en sån ett tag. Runt CHF 10k för en bättre beganad ser det ut som nu…

Senast ändrad:
Har inte alls åkt berget så mkt som jag önskar. Men det lilla jag åkt, och det övriga man sett av berget...Mmmmm.
Kanske dags för Sölden igen? Så många berg. Så lite tid.
Här är för övrigt en sunkig film där vi åker ned i den där couloiren. Som synes tämligen flackt fält innan det brantar på. Men inte alls så smalt som det såg ut på bilden. Kanske tom PC skulle trivas? (y) :unsure:

Berget/toppstationen heter för övrigt Gaislachkogel.

Har inte alls åkt berget så mkt som jag önskar. Men det lilla jag åkt, och det övriga man sett av berget...Mmmmm.
Kanske dags för Sölden igen? Så många berg. Så lite tid.
Här är för övrigt en sunkig film där vi åker ned i den där couloiren. Som synes tämligen flackt fält innan det brantar på. Men inte alls så smalt som det såg ut på bilden. Kanske tom PC skulle trivas? (y) :unsure:

Berget/toppstationen heter för övrigt Gaislachkogel.
Jag tyckte att videon var ganska bra förutom att kameran var lite lågt riktad. För smalt och brant för mig efter ett tag tyvärr. Såg fint ut i början, med brasklappen och vetskapen att det alltid är brantare i verkligheten än vad det ser ut på film.

Gaislachkogel är rätt svar och bilden är tagen i onsdags den här veckan.

Din tur @STORPOTATEN !

Tillbaka
Topp