Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Får ju vara glad att någon svarar... Klein Titlis så klart, toppstation för Rotair. Kör man Galtiberg genom skogen som vi åkte in i direkt efter att jag tog bilden så hamnar man vid dalstationen för Fürenalp, där tar man bussen tillbaka till Titlis Xpress.Titlis Rotar och Titlis Express? Galtiberg?
På den uteserveringen var det smetfullt med gökar när vi var där påsken -22.Jag har brist av bilder. Men, var, i vilken bar, sitter jag? Vad dricker jag? Visa bilaga 27886
Ja, där satt jag, och drack jägertee. Mycket billigare än i Tenne. Din tur @STORPOTATENPå den uteserveringen var det smetfullt med gökar när vi var där påsken -22.
Torde vara Kaiserbrundl i Hintertux.
Dricker? Inte en susning, Jägerte mit Koskenkorva?![]()
Exactemente! Jag befinner mig i Tyskland och liften i Österrike.Vacker bild från Eibsee med Tiroler Zugspitzsbahn i bakgrunden.![]()
Hinner tyvärr inte organisera något nu, ska ut och shoppa med frun.Hårdrockslördag med PC?![]()
![]()
Stenshuvud nationalpark?Hinner tyvärr inte organisera något nu, ska ut och shoppa med frun.
Men jag blev inspirerad av din fina bild att också försköna den här lördagen med lite vackra vyer.
Jag ber då samtidigt dig och Schweiz-Kalle att visa lite återhållsamhet.
Här kom jag körande en dag och när denna vy uppenbarade sig i vindrutan, så blev jag tvungen att stanna till vid vägkanten och ta några bilder. Man kan ställa många frågor på bilden men vi kör på följande:
De ståtliga bergen i bilden är en del av en nationalpark, vad heter den?
Visa bilaga 27894
In my dreams!Stenshuvud nationalpark?![]()
Tack för korrigeringen, Maestro!Naturpark om man ska vara strikt, finns bara en nationalpark i CH.![]()
Tyvärr fel.Kan det vara naturpark Gantrisch?
Nej, vid den här naturparken pratar manNaturpark Gruyere
Parc Ela är korrekt.På väg mellan Lenzerheide och Davos?
Parc Ela?
Aj fan, han har smala byxor! Punk rockare?Vad händer här? Och varför är Slaos ordförande och en av Kläppens ägare här? Bilden är från i torsdags. Visa bilaga 27907
Stämmer bra, liften är gamla Trananliften i Kläppen som vi har tagit över. Starkt jobbat av stora ideella krafter att lyckas genomföra det här projektet. Kostnaden uppgick till 4,7 milj som enbart är bidrag från företag, Vadstena kommun och personer runt om på Östgötaslätten.invgning av nya liften i Ombergsliden
Det var Gustav som var nere och invigde liften.Skit också!!! Den liften hade jag tänkt föreslå för Gustav att han skulle låta sätta upp här…..
Visa bilaga 27908
Men bra att den kom till användning!!!
Njae... inte många i Sverige som vet hur en riktig Schwarzwaldtårta ser ut och smakar. Originalet är mycket långt ifrån den svenska i mitt tycke räliga varianten med en blandning av 90% vispgrädde, socker och tunna nötchokladflarn.Ser ut som ni klättrar i en Schwarzwaldtårta… på väg upp eller ner??
Har ni slarvat bort skidorna? Kan inte se några, vare sig på fötter eller rygga?Var är bilden tagen??
Visa bilaga 27912
På väg ner efter att ha varit uppe på det landets högsta berg….Var är bilden tagen??
Visa bilaga 27912
Nope.Sylarna?
Deras "Sherpas" är nog redan på toppen och väntar med utrustningen....Har ni slarvat bort skidorna? Kan inte se några, vare sig på fötter eller rygga?![]()
Nej, den vägen tog vi inte….Kan det vara rännan nordväst om Salbithütte SAC på skier's haute route?
Visa bilaga 27931