Alexandros!
Medlem
Extrem Formula 88
Fick detta i inboxen idag:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vi kommer ha ett litet antal skidor tillgängliga den här vintern både på vår webb och några få svenska butiker. Den kommer att finnas i det vanliga sortimentet i höst i större kvantiteter.
Blade är lite bredare med en ganska stor tip som kan upplevas som lite klumpig av vissa, dock en kul skida för det. Den är också lite mer freestyleorienterad skulle jag säga, Formula är mer av en åkskida.Hur är Formula 88 kontra Line Blade?
Sugen på ett par Blade då jag är stor och de har mer metall än Mirus Cor men Line sägs ha tvivelaktig kvalitet.
Tack! Styvheten då, väger tresiffrigt utan kläder men det kanske är ett icke-problem? Försökt läsa men oklart om Formula 88 har ett lager Titanal hela vägen eller enbart under bindning.Blade är lite bredare med en ganska stor tip som kan upplevas som lite klumpig av vissa, dock en kul skida för det. Den är också lite mer freestyleorienterad skulle jag säga, Formula är mer av en åkskida.
Flexet är ganska mjukt så 100+ kg kan bli på gränsen, men det blir ett jäkla sväng i alla fall. 88:an har en pil av titanal som är 67 mm under foten och som blir gradvis smalare till ungefär 10 cm från ändarna (kan dubbelkolla exakt).Tack! Styvheten då, väger tresiffrigt utan kläder men det kanske är ett icke-problem? Försökt läsa men oklart om Formula 88 har ett lager Titanal hela vägen eller enbart under bindning.
Jag har en annan skida i samma kategori. Den klarar uppkörda, slaskiga och allmänt sörjiga pister bättre än en sl/butiks SL-skidor gör. Den är mycket trevligare i barnbacken. Den är rolig, om än lite lynnig, i parken. Den är underhållande i snäll skog. Dessutom är prestandan i den mycket mer lättillgänglig.En fråga är hur den står sig mot de dedikerade carvingskidor med kort radie och smalare midja som är vanliga bland duktiga infödda åkare i alperna. Om det ändå är en pistskida är det kanske sådana smalare skidor den ska jämföras med?
Menar du nu en skida som du köper i butiken eller en riktigt slalomskida? Storskillnad där. Jag kommer testa den mot min Slalomskida som är FIS-godkänd. Har en känsla av att Extremskidan kommer vara roligare än den och inte lika krävande som den är.En fråga är hur den står sig mot de dedikerade carvingskidor med kort radie och smalare midja som är vanliga bland duktiga infödda åkare i alperna. Om det ändå är en pistskida är det kanske sådana smalare skidor den ska jämföras med?
Mystiskt svarJag har en annan skida i samma kategori. Den klarar uppkörda, slaskiga och allmänt sörjiga pister bättre än en sl/butiks SL-skidor gör. Den är mycket trevligare i barnbacken. Den är rolig, om än lite lynnig, i parken. Den är underhållande i snäll skog. Dessutom är prestandan i den mycket mer lättillgänglig.
Är den lika ösig som en riktig SL-skidor? Inte ens nära. Men den är väldigt allround och underhållande på mindre berg.
Står i tråden vad han har. BladeMystiskt svarsitter du på en modell 2025 som du inte får nämna med namn än?
![]()
Även om jag gillar Blade så blev jag väldigt besviken nu. Hade höga förväntningar på något nytt kul som jag missatStår i tråden vad han har. Blade![]()
Menar du nu en skida som du köper i butiken eller en riktigt slalomskida? Storskillnad där. Jag kommer testa den mot min Slalomskida som är FIS-godkänd. Har en känsla av att Extremskidan kommer vara roligare än den och inte lika krävande som den är.
Och ursäkta @Ivo del Scandi att vi diskuterar pistskidor när det är en sida som heter freeride![]()
Vi tillverkar den sista batchen just nu. Vi trodde helt enkelt inte att intresset skulle vara så stort som det tydligen blev så vi beställde lite för få topsheets. Det tar 5-6 veckor att få hem nya och då har vi annat som är planerat för produktion. Så ja, inte helt optimalt såklart men i höst kommer vi ha ordentligt med skidor.Är tilldelningen helt slut för i år? Eller kommer nya även denna säsong?
Vi tillverkar den sista batchen just nu. Vi trodde helt enkelt inte att intresset skulle vara så stort som det tydligen blev så vi beställde lite för få topsheets. Det tar 5-6 veckor att få hem nya och då har vi annat som är planerat för produktion. Så ja, inte helt optimalt såklart men i höst kommer vi ha ordentligt med skidor.
Jag kan skaka fram en lista på dom butiker som kommer ha några par.
Project 91?Vi tillverkar den sista batchen just nu. Vi trodde helt enkelt inte att intresset skulle vara så stort som det tydligen blev så vi beställde lite för få topsheets. Det tar 5-6 veckor att få hem nya och då har vi annat som är planerat för produktion. Så ja, inte helt optimalt såklart men i höst kommer vi ha ordentligt med skidor.
Kommer i höst. Grym skida.Project 91?![]()
Jag som hovrar med köpknappen på nuvarande 90:an. Nu blev det svårtKommer i höst. Grym skida.
Jag som hovrar med köpknappen på nuvarande 90:an. Nu blev det svårt![]()
Undrar detsamma. Inte hört något negativt men ändå mycket pengar att köpa utan demo. Framförallt med tanke på min vikt.@Glisseur ni har inte ett demopar som passerar genom södra Sverige? Vore kul att få in ett par åk![]()
Så att du kan komma förbi och bjuda på fika?Ibland är det inte så dumt att bo granne med en skidfabrik![]()
Har du någon aning om när den sista batchen kommer ut till salu?Vi tillverkar den sista batchen just nu. Vi trodde helt enkelt inte att intresset skulle vara så stort som det tydligen blev så vi beställde lite för få topsheets. Det tar 5-6 veckor att få hem nya och då har vi annat som är planerat för produktion. Så ja, inte helt optimalt såklart men i höst kommer vi ha ordentligt med skidor.
Dom är på väg genom slipen idag eller imorgon, sen kvalitetskontroll och så redo att skickas ut. Kan fixa en lista på butiker till på fredag när vi vet exakt hur många skidor vi faktiskt har.Har du någon aning om när den sista batchen kommer ut till salu?
Och den där listan är jag grymt intresserad av!
Provkörde ett par nu i helgen och blev helt såld![]()
Kommer det komma ut några skidor på extrems egen hemsida?Här är butiker som har fått eller kommer att få några par Formula 88:
Hanson Sport, Åre
Åre Skidsport
Hamra Sportshop, Tänndalen
Kaisers Skidbod, Sälen
Skistore, Göteborg
Vemdalen Ski Shop
Vi har redan sålt dom vi la ut, dom gick sjukt fort. Men om vi får skidor över så kommer dom att komma ut där. Som jag skrev här ovanför så handlar allt om att vi var för snåla på att beställa topsheets för den här batchen.Kommer det komma ut några skidor på extrems egen hemsida?
Ser inte ut att finnas något sätt att beställa skidorna i någon av dom där butikerna endast fysiska butiker.
Har långt att åka till alla dom där ställena![]()
Det är fler än en av butikerna som har webshop. Troligtvis lägger de inte upp dem förrän de är på plats. Kontakta din favorit i skaran och hör om du inte kan boka upp dig på ett parKommer det komma ut några skidor på extrems egen hemsida?
Ser inte ut att finnas något sätt att beställa skidorna i någon av dom där butikerna endast fysiska butiker.
Har långt att åka till alla dom där ställena![]()
Jo skistore i Göteborg såg jag men vilken mer? Ska nog ta o göra som du säger o höra av mig till dom och fråga om man kan boka upp sig på ett parDet är fler än en av butikerna som har webshop. Troligtvis lägger de inte upp dem förrän de är på plats. Kontakta din favorit i skaran och hör om du inte kan boka upp dig på ett par