Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tea al PlanelNaj.
Det finns lite berg i bakgrunden och ljusriktning i bilden som kan leda en rätt.
Du har hittat rätt skidort.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tea al PlanelNaj.
Det finns lite berg i bakgrunden och ljusriktning i bilden som kan leda en rätt.
Du har hittat rätt skidort.
Costaccia?
YES! Korrekt.Tea al Planel
Bombardino!YES! Korrekt.
Ett härligt pit-stop i eftermiddagssolen på Mottolino sidan några hundra meter ovanför Livigno.
Gillar en GT-gubbe Bombardino?![]()
Din tur @GT-gubben !
Bambardino funkar men föredrar en klassisk JagerteeYES! Korrekt.
Ett härligt pit-stop i eftermiddagssolen på Mottolino sidan några hundra meter ovanför Livigno.
Gillar en GT-gubbe Bombardino?![]()
Din tur @GT-gubben !
Bombardino!Visa bilaga 31246
Faktiskt inte!!Nu har du gissat fel så många gånger att man misstänker att du faktiskt varit där.![]()
Ja anade det!!!Typ som när jag insåg att all gulaschsuppe i hela Österrikes skidbackar i princip troligen kommer från samma Findus femlitersburkar...
Men du har varit där bilden för den aktuella bildgåtan är tagen.Faktiskt inte!!
……ännu!![]()
Då är tag chanslös….Men du har varit där bilden för den aktuella bildgåtan är tagen.![]()
Vad är det för ett ställe?Men jag vet att @PisteCarver varit mycket i Hintertux…..
Det gick ju bra Höken, trots att du varit där….Vad är det för ett ställe?![]()
Aj fasen!!Det gick ju bra Höken, trots att du varit där….![]()
Det gick undan!!Halster Bar o Bistro i Kläppen.
Haha du hade ju snott bilden från Kläppens hemsida.Det gick undan!!![]()
Vilken läcker bild!Vilken åk kör jag här? Visa bilaga 31252
Tack kompis fotat med sin mobil, det är inte Himalaya.Vilken läcker bild!
Ser nästan ut som Himalaya.
EDIT: Det är definitivt en av de finaste bilderna i den här tråden.
Du har nästan rätt men har faktiskt inte åkt ner från Indren. Droppade in här bakom skyltenDu har åktner från Punta Indren. Men vilket åk? (autokorrekterade hela tiden för punta indien!)
Edit jag ser nu att jag har fel det är Olen.Åkte ni från salati ner till gabitet bara?
Du har rätt det är Olen, jag fick för mig att det var Balma. Börjar bli senil...Du åker i val d Olen.
Eventuellt har du åkt ravinen från val d otre, men jag minns inte hur långt ner i dalen den kommer ut.
Ser nu att fotografen nog stått på samma ställe som mig…Haha du hade ju snott bilden från Kläppens hemsida.![]()
Vad heter dalgången närmast som man gärna åker ner i, men som vi delvis skinnade upp från?
Visa bilaga 31254
Kan kanske vara Vallone delle Pisse då?Vad heter dalgången närmast som man gärna åker ner i, men som vi delvis skinnade upp från?
Jag hade egentligen tänkt mig Balma som svar eftersom jag har trott att det är namnet på dalen. Men när jag kollar kartan så blir jag osäker, dalen heter kanske egentligen Vallone delle Pisse, så du får rätt.Kan kanske vara Vallone delle Pisse då?
Jag hade egentligen tänkt mig Balma som svar eftersom jag har trott att det är namnet på dalen. Men när jag kollar kartan så blir jag osäker, dalen heter kanske egentligen Vallone delle Pisse, så du får rätt.
Liftstationen som syns i andra bilden är gamla Indrenliften. Bilden är från 2009 innan nya Indrenliften fanns och gamla hade stängt. Vi skulle åka Malfatta och fick då åka ner i Balma från Salati och sen skinna upp.
Din tur @STORPOTATEN
Tackar!Jag hade egentligen tänkt mig Balma som svar eftersom jag har trott att det är namnet på dalen. Men när jag kollar kartan så blir jag osäker, dalen heter kanske egentligen Vallone delle Pisse, så du får rätt.
Liftstationen som syns i andra bilden är gamla Indrenliften. Bilden är från 2009 innan nya Indrenliften fanns och gamla hade stängt. Vi skulle åka Malfatta och fick då åka ner i Balma från Salati och sen skinna upp.
Din tur @STORPOTATEN