Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

YES! Korrekt.
Ett härligt pit-stop i eftermiddagssolen på Mottolino sidan några hundra meter ovanför Livigno.
Gillar en GT-gubbe Bombardino?:unsure: ;)

Din tur @GT-gubben !
Bombardino!
Screenshot_2024-03-13-17-31-05-519_com.android.chrome.jpg

Du åker i val d Olen.
Eventuellt har du åkt ravinen från val d otre, men jag minns inte hur långt ner i dalen den kommer ut.

Den här var visst för svår. Kanske lite lättare med en bild från samma plats fast åt ett annat håll.

DSC00181_Original.jpeg

Vad heter dalgången närmast som man gärna åker ner i, men som vi delvis skinnade upp från?
Visa bilaga 31254

Det måste vara ganska långt västerut på jordklotet, med tanke på hur horisonten lutar! 😉 På bild två ännu mer västerut, snart trillar ni över kanten.

(Ursäkta fånig kommentar, bara avundsjuk på er som åker på såna ställen…)

Kan kanske vara Vallone delle Pisse då?
Jag hade egentligen tänkt mig Balma som svar eftersom jag har trott att det är namnet på dalen. Men när jag kollar kartan så blir jag osäker, dalen heter kanske egentligen Vallone delle Pisse, så du får rätt.
Liftstationen som syns i andra bilden är gamla Indrenliften. Bilden är från 2009 innan nya Indrenliften fanns och gamla hade stängt. Vi skulle åka Malfatta och fick då åka ner i Balma från Salati och sen skinna upp.

Din tur @STORPOTATEN

Tror dom flest kallar den Balma, den gamla ståliften längre ner heter ju Balmaliften.
Jag hade egentligen tänkt mig Balma som svar eftersom jag har trott att det är namnet på dalen. Men när jag kollar kartan så blir jag osäker, dalen heter kanske egentligen Vallone delle Pisse, så du får rätt.
Liftstationen som syns i andra bilden är gamla Indrenliften. Bilden är från 2009 innan nya Indrenliften fanns och gamla hade stängt. Vi skulle åka Malfatta och fick då åka ner i Balma från Salati och sen skinna upp.

Din tur @STORPOTATEN

Din tur @STORPOTATEN
Tackar!
Från vilken stad/flygplats har man denna trevliga vy?
1710415695779.png

Tillbaka
Topp