Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Funderingsbild från Livigno utom tävlan. 😳

1715862028188.jpeg

Här är en som är långt hemifrån. Vilken skidort refererar den stora logotypen bak på husbilen till?

Edit: Den som vill får gissa.
Tills vidare tillåts inga gissningar från någon som bor i det land som skidorten ligger i! 😉

1715863195929.jpeg

Edit, Litet mindre sudd:

1715874860691.jpeg

Senast ändrad:
Ja, det är på Hovsnebba över Sundalsøra men långt ifrån toppen. Flaggnutten kallas platsen och är en fin brant tur med lite klyving med kätting. Hela turen till toppen är 1500 höjdmeter och kanske 3.5 km lång så rätt brant.
Visa bilaga 32292Din tur.
Jag var där en dag i vintras och det är riktigt fint och det fanns en del turer på den sidan som jag inte hann testa.

Någon som vet var vi är nu? Närmaste skidsystem som bussen passerat går bra då jag själv är osäker på vad den här fina formationen heter.

Bilagor

• IMG_1810.jpeg
    IMG_1810.jpeg
    444.9 KB · Besök: 67
Ser nästan litet Dolomitiskt ut (typ Alta Badia) men det var så länge sedan jag var där nu... För länge sedan!

Kan det vara Tête à l'Âne man ser där borta till vänster? På väg mot Genève från Chamonix/ Les Houches typ?

1715946070979.png

Senast ändrad:
Tycker mig höra ordentligt Ooompa-Oompa och skrålande från den där bilden! ;)🕺🥳

Ja det ringer i mina öron ännu... En enoooorm terass full av ompa-ompa-folk precis bakom mig. Kanske dags för en video? Det är ju fredag? Den här hörde jag iofs på after ski i ett annat land, inte ompa-ompa kanske, mer "pompa pompa"...

1715953069222.png

Senast ändrad:
Ser Dronningkrona/Kongskrona, Skarfjellet och Store Trolla.
Och du är....ja var är du? Kanske Snöfjellet/Skjerdingsfjellet?

Tillbaka
Topp