Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Då är det väl bara Arvigrat kvar då eller?
Där stod jag, mycket riktigt. Fin kamvandring från Wirzweli via Gummenalp, även om det var lite tätare skog än väntat när jag gick ner mot Ächerlipass.
Gamla rävar i tråden kanske har en notis i sina Excelark att jag gjorde bort mig när jag misstog Arvigrat för Reissend Nollen (som syns i den här bilden, Titlis som göms i molnen till vänster). Skyller på den sena nysnön i maj det året. 😅

Över till @STORPOTATEN igen!

Där stod jag, mycket riktigt. Fin kamvandring från Wirzweli via Gummenalp, även om det var lite tätare skog än väntat när jag gick ner mot Ächerlipass.
Gamla rävar i tråden kanske har en notis i sina Excelark att jag gjorde bort mig när jag misstog Arvigrat för Reissend Nollen (som syns i den här bilden, Titlis som göms i molnen till vänster). Skyller på den sena nysnön i maj det året. 😅

Över till @STORPOTATEN igen!
Misstog Arvigrat med Reissend Nollen? :oops: Klart man kan göra det, det skiljer ju bara 1000 höjdmeter ungefär... ;)

På bilden har jag vägs ände bakom mig, så vad heter denna vägs ände?
1721723740742.png

Här har vi ankommit till en ö i östersjön. Vilken? Antar att inte allt för månfa har varit där....

Bilagor

• IMG-20240625-WA0000.jpg
    IMG-20240625-WA0000.jpg
    144.3 KB · Besök: 60
Ok, i lite brist på bilder i skrivande stund så kommer denna. Mycket fin liten by som jag råkade hamna i i jakt på hotel kl 03 under tider som varenda tysk verkade ha semester.
I vilken by är bilden tagen?
8CDA6E01-AEDD-4B5C-A5E6-C805CA853C8A.jpeg

Ok, i lite brist på bilder i skrivande stund så kommer denna. Mycket fin liten by som jag råkade hamna i i jakt på hotel kl 03 under tider som varenda tysk verkade ha semester.
I vilken by är bilden tagen?
Visa bilaga 32930
Nu fick vi allt något att bita i….,!!!🫣
Jag börjar med att gissa att det är Österrike, baserat på att det står H på asfalten på hållplatsen….. Om det stämmer så har vi ju i alla fall reducerat alternativen lite…. 🤔

Det är nog nånstans längs med A10 an, typ i Kärnten? Åkt den motorvägen 1000 gånger på väg hem från Soca i Slovenien. (och på vägen dit, såklart)
Skulle tippa på nånting nära Gmünd, eller Katschberg.

Senast ändrad:
Det är nog nånstans längs med A10 an, typ i Kärnten? Åkt den motorvägen 1000 gånger på väg hem från Soca i Slovenien.
Skulle tippa på nånting nära Gmünd, eller Katschberg.
Katschberg stämmer! Eller tillräckligt nära iallafall, byn ligger en bit utanför.

Din tur @fabianSvensson

Å fan. Nåt bränner väl in sig när.man ser det tillräckligt ofta....

Vad heter åket/området? Edit: lite osäkert om jag haft med det redan? Isf är det fördel för de med excell arket då.... Men är.ju ganska lätt ändå.

Bilagor

• 20240209_154324.jpg
    20240209_154324.jpg
    633.4 KB · Besök: 68
Å fan. Nåt bränner väl in sig när.man ser det tillräckligt ofta....

Vad heter åket/området? Edit: lite osäkert om jag haft med det redan? Isf är det fördel för de med excell arket då.... Men är.ju ganska lätt ändå.
Jahapp, ska vi ta och bita i denna omöjliga bild då? Ser ut att kunna vara tagen i antingen Nordamerika, alperna eller Skanderna... Men det är ju tydligen ganska lätt ändå.. :oops: :LOL:

Tycker det lutar åt Skanderna, men slår likväl till på Saalbach!

Min första tanke var Corbet’s i Jackson Hole, men det är väl mycket brantare och utan växtlighet….????

Snödjup

Tillbaka
Topp