STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Då är det väl bara Arvigrat kvar då eller?Nej, syns också i bilden.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då är det väl bara Arvigrat kvar då eller?Nej, syns också i bilden.
Där stod jag, mycket riktigt. Fin kamvandring från Wirzweli via Gummenalp, även om det var lite tätare skog än väntat när jag gick ner mot Ächerlipass.Då är det väl bara Arvigrat kvar då eller?
Misstog Arvigrat med Reissend Nollen?Där stod jag, mycket riktigt. Fin kamvandring från Wirzweli via Gummenalp, även om det var lite tätare skog än väntat när jag gick ner mot Ächerlipass.
Gamla rävar i tråden kanske har en notis i sina Excelark att jag gjorde bort mig när jag misstog Arvigrat för Reissend Nollen (som syns i den här bilden, Titlis som göms i molnen till vänster). Skyller på den sena nysnön i maj det året.
Över till @STORPOTATEN igen!
Tror du blandar ihop geografin lite, men är ditt svar Ramundberget? Det är ju vägs ände, men inte vad jag söker.Hmm… det finns en vägs ände i Ljundalen vid Ramundberget, kan det vara där?
Exactly, precis som @Hawk100 ´s favoritskidort.Kläppen?
djup suckEngstlenalp?
Ojojoj, är det en nykomlingsbonus man blir bjuden på?
Nix! Men rätt land såklartNeustift?
Nej, vi rör oss i fel riktigtVorderlanersbach?
PrecisHiddensee?
Räcker Brunnihütte som svar?Var är bilden tagen?
Visa bilaga 32929
Ja, självklart! Bild mot klippan där som har två via ferrator som inte är så långa, men ändå kul. Bra ställe om man vill prova på, går att hyra utrustning. Den som går rakt upp på den branta delen en hyfsad utmaning även fysiskt.Räcker Brunnihütte som svar?
Nu fick vi allt något att bita i….,!!!Ok, i lite brist på bilder i skrivande stund så kommer denna. Mycket fin liten by som jag råkade hamna i i jakt på hotel kl 03 under tider som varenda tysk verkade ha semester.
I vilken by är bilden tagen?
Visa bilaga 32930
Österrike stämmer bra!Nu fick vi allt något att bita i….,!!!
Jag börjar med att gissa att det är Österrike, baserat på att det står H på asfalten på hållplatsen….. Om det stämmer så har vi ju i alla fall reducerat alternativen lite….![]()
Katschberg stämmer! Eller tillräckligt nära iallafall, byn ligger en bit utanför.Det är nog nånstans längs med A10 an, typ i Kärnten? Åkt den motorvägen 1000 gånger på väg hem från Soca i Slovenien.
Skulle tippa på nånting nära Gmünd, eller Katschberg.
Jahapp, ska vi ta och bita i denna omöjliga bild då? Ser ut att kunna vara tagen i antingen Nordamerika, alperna eller Skanderna... Men det är ju tydligen ganska lätt ändå..Å fan. Nåt bränner väl in sig när.man ser det tillräckligt ofta....
Vad heter åket/området? Edit: lite osäkert om jag haft med det redan? Isf är det fördel för de med excell arket då.... Men är.ju ganska lätt ändå.
Det var fel det. Rätt känt ställe....Jahapp, ska vi ta och bita i denna omöjliga bild då? Ser ut att kunna vara tagen i antingen Nordamerika, alperna eller Skanderna... Men det är ju tydligen ganska lätt ändå..![]()
Tycker det lutar åt Skanderna, men slår likväl till på Saalbach!