Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Här kommer en bild på hela området, med droppet....

Bilagor

• 20240209_151607.jpg
    20240209_151607.jpg
    691.7 KB · Besök: 65
Tegefjäll? Från en liften, minns inte namnet, man måste hajka upp nästan en halv timme (för en gammal tjockis)?

Duved var närmare....
@Ivo del Scandi var nära, typ bara korsa backen nu då. Och jag tycker han kan köra på med nästa bild. Duved var ju rätt.

Bilden är tagen i paradiset, som ligger lite väster om backen/systemet. Helt fantastiskt ställe med dropp modell större eller mindre. Klippor, rännor och öppna fält. Allt ganska kort där dock. Man känner sig stark och bra. Ändå tillsalla tonåringar från byn kommer upp och sätter en på ens plats igen....

Litet Dolomitkänsla faktiskt… Eller har du mixtrat med ”saturation” på bilden? 😳😄 Missade tydligen detta område när vi var i Duved för länge sedan , antar att det ligger nära gamla Västra Paradisliftarna?
Yes, rakt nedanför. Man kommer ut vid ankarliftens toppstation. Och nej, inga konstigheter med bilden. Ja, lite dolimitkänsla.

Jag ser nu att den har en aktiv hemsida och används flitigt under säsong med både konstsnö, skidskola och uthyrning men den inte finns med under skidorter här på Freeride vad jag kan se???
Om det är ett krav?

Så nu kom lite till med.
Och vi befinner oss ca:3 timmar norr om Skånes nationalarena med valfri bil.

Bilagor

• 20240701_095654.jpg
    20240701_095654.jpg
    706.3 KB · Besök: 33

Snödjup

Tillbaka
Topp