Går det inte att söka endast 1 jobb på Skistar?

Hej! Skistar är öppen för sin säsongsrekrytering och jag kan se på Skistars hemsida att man måste välja både första och andra prioritet för vilka säsongjobb man helst skulle vilja ha. Men går det inte att söka endast som skidlärare? Jag vet att det är många som söker som skidlärare och chansen är därför liten, men jobbet som skidlärare är den enda anledningen till att jag söker till Skistar – inte för att bli t.ex. liftvärd.

Om du har gått några utbildningar för att bli skidlärare så borde du ha goda chanser. Annars är det nog liften som gäller ;)

ett tips: Norefjell betalade 180 nok/tim till liftisar (2024)
kan skistar matcha det??

utifrån Skistars reklam om att säsonga i Sälen verkar inte utbildning vara ett krav.

Hej! Skistar är öppen för sin säsongsrekrytering och jag kan se på Skistars hemsida att man måste välja både första och andra prioritet för vilka säsongjobb man helst skulle vilja ha. Men går det inte att söka endast som skidlärare? Jag vet att det är många som söker som skidlärare och chansen är därför liten, men jobbet som skidlärare är den enda anledningen till att jag söker till Skistar – inte för att bli t.ex. liftvärd.
Sätt vad som helst i andra hand. Du kan ju alltid tacka nej till det jobb du blir erbjuden.

Sätt vad som helst i andra hand. Du kan ju alltid tacka nej till det jobb du blir erbjuden.

aha; det kanske förklarar varför Åre skidlärarutbildning fick lägga ned;
vem vill utbilda sig till skidlärare om Skistar ändå anställer outbildade "skidlärare"..?
utbildning är fortfarande nödvändig för att bli skidlärare, men du behöver det inte för att söka jobbet. Skistar erbjuder det innan säsongen startar.

Sök skidlärare och välj nåt som andra, Skistar kräver inte utbildning utan erbjuder det till alla som får jobbet.

Får du ditt andra val så tacka nej och sök ett annat fjäll.

//en som gjorde samma grej och fick skidlärare utan någon utbildning och sen gjorde massa säsonger som skidlärare

Sök skidlärare och välj nåt som andra, Skistar kräver inte utbildning utan erbjuder det till alla som får jobbet.

Får du ditt andra val så tacka nej och sök ett annat fjäll.

//en som gjorde samma grej och fick skidlärare utan någon utbildning och sen gjorde massa säsonger som skidlärare
Tack så mycket för svaret! Om du går vidare till intervju, vet du vilken tjänst du intervjuar för? eller erbjuds du bara en av dina prioriteringar efter hela ansökningsprocessen? (om du överhuvudtaget erbjuds en tjänst)

Jag sökte innan Corona och vet att de gjorde om hela intervjuprocessen då och sen inte gått tillbaka så kan inte svara på det tyvärr. För min del åkte jag upp en helg till Sälen och hängde med alla skidläraraspiranter och gjorde samarbetsövningar med mera och sen fick man reda på om man fått jobbet eller inte.

Hej.
Skistar värderar inte om du har utbildning utan du ska passa in!
Vad det betyder?
Skistar betalar dåligt så jag skulle söka till Norge eller Österrike.
Skidlärare hos Skistar jobbar bara 1.7 säsonger i snitt.......så dom flesta har ingen erfarenhet.
Sök jobb i Björnriket om Marta jobbar kvar.
Toppen duktig chef o otroligt mysig skidskola ⛷️.

Tack för svaret! lönen är dock inte så viktig för mig, jag gör det för upplevelsen - inte för pengarna :)

Tack för svaret! lönen är dock inte så viktig för mig, jag gör det för upplevelsen - inte för pengarna :)
jag har gjort två säsonger i branäs (1 timme ifrån sälen) och kan rekommendera det starkt. Väldigt bra personal sammansvetsning.
Där hade man intervju över datorn så fick jag veta direkt om jag fick det eller inte. Man behövde inte heller någon utbildning utan man gick slao kurser där som de betalade mycket av om man jämför med andra ställen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp