Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer bra. På ön Runde. Kan rekommenderas!Goksøyr?
Ja, så himla lätt var det. Tog tåget ner i morse, alltid lika imponerande att åka genom 57 km tunnel. Betydligt bättre väder också tack vare nordföhn.Lugano?
Den enda AI jag känner till är den jag själv besitter.Den här tar säkert AI direkt.Var är bilden tagen?
Skönt att se att AI ännu står sig slätt mot en analog nörd.Ha ha. Du har nog rätt!
"Om jag skulle gissa utifrån bilden, skulle jag säga att det troligen är Cervinia, Italien, eller Zermatt, Schweiz, nära Matterhorn eller Monte Rosa. Dessa områden har dramatiska, snötäckta alper och är populära skidorter med mycket alpin infrastruktur. Det bergiga landskapet och den snöiga terrängen liknar verkligen dessa ikoniska regioner i Alperna."
Snyggt!Königspitze och Ortler? (Gissning helt utan AI)
Edit. Är nog Monte Zebru och inte Köningspitze, som jag tror ligger utanför bild till vänster.
Det ger jag rätt för. Den här delen av Rhen kallas just Vorderrhein. Dalen går annars under rätoromanska namnet Surselva allt som oftast.Från Pazolastock nära Rheinquelle över typ Tujetsch, Sedrun, mot Disentis men vad heter dalen? Vorderrhein?
Det ger jag rätt för. Den här delen av Rhen kallas just Vorderrhein. Dalen går annars under rätoromanska namnet Surselva allt som oftas.
Din tur @fredw
Come on now, det ser ju alla att det är Lindvallen!Alla andra har visst gått på tidig after work…Kan det vara Livigno kanske?
![]()
Jag tror att det är i Ongivil, den luringen @fredw har säkert vänt på och mixtrat med bilden, han är duktig på sånt!Alla andra har visst gått på tidig after work…Kan det vara Livigno kanske?
![]()
Alla andra har visst gått på tidig after work…Kan det vara Livigno kanske?
![]()
Och vad är allt det jämfört med Skistar-Valle?Ja Livigno är litet som ett gigantiskt Lindvallen fast med en lång sluttning på varje sida, något bättre lutning och fallhöjd, mysigare by, godare mat, billigare alkohol och diesel, mer snö etc etc![]()