Völkl RTM 84 VS Peregrine 80
Hej.
Som rubriken nämner RTM 84 VS Peregrine 80 .
Jag har idag ett par RTM 84 177cm från 18/19.
Super skida som aldrig svikit oavsett underlag.
Tror snarare att jag inte fyller upp skon tillräckligt tekniskt sett så har ibland sneglat på att byta till något som är lite mer förlåtande eller rättare sagt inte lika tekniskt krävande men samtidigt levererar när man vill oavsett underlag.
Jag är ca 184cm och väger runda 80kg.
Gillar fart och stora svängar men vill samtidigt med enkelhet kunna korta ner svängarna vid behov.
Åker 100% pist.
Ska man hålla kvar vid sina RTM 84, investera i något nytt eller rent av hyra?
Åker max 1 vecka om året i aplerna.
Dock så har det aldrig funnits hyrskidor i de segment som jag velat testa tidigare.
Har försökt hitta Deacon 80 för att testa tidigare år men det har aldrig funnits.
Allt jag kan läsa mig till säger att Deacon 80 är en mer livilig och inbjudande skida än RTM.
Och då Peregine 80 är efterträdaren till Deacon faller intresset på dessa.
Vad säger experterna?
Hålla kvar vid RTM 84?
Byta skidor? Är då Peregrine rätt val och isf hålla kvar vid 177?
Tacksam för input.
VH
Viktor
Som rubriken nämner RTM 84 VS Peregrine 80 .
Jag har idag ett par RTM 84 177cm från 18/19.
Super skida som aldrig svikit oavsett underlag.
Tror snarare att jag inte fyller upp skon tillräckligt tekniskt sett så har ibland sneglat på att byta till något som är lite mer förlåtande eller rättare sagt inte lika tekniskt krävande men samtidigt levererar när man vill oavsett underlag.
Jag är ca 184cm och väger runda 80kg.
Gillar fart och stora svängar men vill samtidigt med enkelhet kunna korta ner svängarna vid behov.
Åker 100% pist.
Ska man hålla kvar vid sina RTM 84, investera i något nytt eller rent av hyra?
Åker max 1 vecka om året i aplerna.
Dock så har det aldrig funnits hyrskidor i de segment som jag velat testa tidigare.
Har försökt hitta Deacon 80 för att testa tidigare år men det har aldrig funnits.
Allt jag kan läsa mig till säger att Deacon 80 är en mer livilig och inbjudande skida än RTM.
Och då Peregine 80 är efterträdaren till Deacon faller intresset på dessa.
Vad säger experterna?
Hålla kvar vid RTM 84?
Byta skidor? Är då Peregrine rätt val och isf hålla kvar vid 177?
Tacksam för input.
VH
Viktor