Special gjorda yttersulor

ChasingPow

Aktiv medlem
Halloj alla moddare!

Jag har köpt ett par dynafit tigard pjux och vill köra dem i standard alpin bindningar när det behövs. Så jag behöver hitta antingen sulor som passar eller nån butik som slipar special sulor till race pjux.

Så mottar förslag på endera vart jag kan lösa problemet?

Super ska höra med dem! Fattar inte riktigt att man köper en pryl för 6-8k och man kan inte skicka med nå enkla hårdplast bitar som en kund kan ha rätt stor nytta av??? Vad kan såna kosta att tillverka, nån krona??

Super ska höra med dem! Fattar inte riktigt att man köper en pryl för 6-8k och man kan inte skicka med nå enkla hårdplast bitar som en kund kan ha rätt stor nytta av??? Vad kan såna kosta att tillverka, nån krona??
Nja, man har väl gått över till bindningar som tar flera olika sulstandarder i tillverkningen så intresset för att göra alternativa sulor till pjaxor har dött med det. Vi ska inte blanda in stolpraceprylar här nu.

Nja, man har väl gått över till bindningar som tar flera olika sulstandarder i tillverkningen så intresset för att göra alternativa sulor till pjaxor har dött med det. Vi ska inte blanda in stolpraceprylar här nu.
Nja....

1) varför gör dem sulorna avtagbara isf? Slitage...då bör ju andra i sortimentet också ha samma funktion, 4 spänning pjäxa lär se minst slitage på sulan i sammanhanget.

2) Andra leverantörer har utbytbara...och sortiment för det.

3) typ allt utom prylar som har en offpist/park karaktär brukar ha alpin ISO standard så ibland kanske man vill åka något som svänger...eller för den delen råka behöva hyra/låna.

Så en produkt tydligt ämnad för inbounds åkning är det ju kanske trevligt att man har möjligheten eftersom man gärna bara har ett par pjäxor att släpa med sig till backen..

Nja....

1) varför gör dem sulorna avtagbara isf? Slitage...då bör ju andra i sortimentet också ha samma funktion, 4 spänning pjäxa lär se minst slitage på sulan i sammanhanget.
Slitage är väl en bra orsak å göra dem utbytbara.
2) Andra leverantörer har utbytbara...och sortiment för det.
Andra leverantörer har också slutat göra dessa sulor till modeller som inte kommer från gamla gjutformar, sen finns det väl lite saker i reservdelslager å sälja.
3) typ allt utom prylar som har en offpist/park karaktär brukar ha alpin ISO standard så ibland kanske man vill åka något som svänger...eller för den delen råka behöva hyra/låna.
Som sagt vissa saker tillverkas i gamla gjutformar.
Så en produkt tydligt ämnad för inbounds åkning är det ju kanske trevligt att man har möjligheten eftersom man gärna bara har ett par pjäxor att släpa med sig till backen..
Smaksak. Jag skulle inte vilja åka med mina hybridpjäxor med mina pistskidor även det står 140 för flex på dem, de är för mjuka för piståkning med pistskidor.
Detta är inget jag försvarar utan jag har konstaterad att utvecklingen går så. Försökte konstigt nog bygga om själv lösa alpinsulor som skulle passa mina hybrider, men insåg att det blir onödigt mycket jobb för att få dem å lira bra så jag fick fortsätta med två par pjäxor.
Även några av bindningar på mina pistskidor tar GW så åker jag dem bara med racepjäxor 160 i flex.

Slitage är väl en bra orsak å göra dem utbytbara.

Andra leverantörer har också slutat göra dessa sulor till modeller som inte kommer från gamla gjutformar, sen finns det väl lite saker i reservdelslager å sälja.

Som sagt vissa saker tillverkas i gamla gjutformar.

Smaksak. Jag skulle inte vilja åka med mina hybridpjäxor med mina pistskidor även det står 140 för flex på dem, de är för mjuka för piståkning med pistskidor.
Detta är inget jag försvarar utan jag har konstaterad att utvecklingen går så. Försökte konstigt nog bygga om själv lösa alpinsulor som skulle passa mina hybrider, men insåg att det blir onödigt mycket jobb för att få dem å lira bra så jag fick fortsätta med två par pjäxor.
Även några av bindningar på mina pistskidor tar GW så åker jag dem bara med racepjäxor 160 i flex.
160 i flex, det bara skriker i mina benhinnor av att läsa det.
Jag åker allt pist med mina 130 flex Cochise.
Med början 165 FIS Redser och uppåt.
Men nu är jag ju en gammal föredetting som har sett sina bästa dagar.
Men jag har kul som faen oavsett vilka lagg det är under pjuxen.
Och det är väl vad det handlar om?
Kör hårt med dina betongpjux!
H C

160 i flex, det bara skriker i mina benhinnor av att läsa det.
Jag åker allt pist med mina 130 flex Cochise.
Med början 165 FIS Redser och uppåt.
Men nu är jag ju en gammal föredetting som har sett sina bästa dagar.
Men jag har kul som faen oavsett vilka lagg det är under pjuxen.
Och det är väl vad det handlar om?
Kör hårt med dina betongpjux!
H C
Jag har ju mina mjuka lättbetongpjux Lange XT3 140 flex för åkning med lättare skidor.
Jag är 50år och odödlig.☝️😅
TN

Ååh, den som ändå vore 50 igen. Ung och oförstörd.
Min 50-årsdag spenderade jag ihop med en cigarettrökande fransk guide från Tignes i Sante Foy.
Efter tre dygns kräksnöande åkte vi dit och mötte himmelriket i sol.
Nordläsluttning med 1500m fallhöjd bla.
Jag var nöjd med min födelsedag och den kalla ölen efter satt som en smäck⛷️🍺

Tillbaka
Topp