Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nu ska det bli spännande och se vad @PisteCarver har tagit fram för Satanic Saturday.
Hur mycket ”satan” det blir vet jag inte, men det blir hårdrock som jag gillar. 🔊 🎸:)

Och så bildgåtan.
Vad är det för väg som slutar ute i det mörka fältet?
1731760668365.jpeg

Gissar på Ramundberget.
Säkert fel men jag är full på stranden...

Bjuder på en lördagslåt oxå!

Va fan händer nu här? Jag hittade just den där brädan hos Finska snowboard market facebook! Jag tror det finns nu någon här, som inte har berättat allt!

Bilagor

• Screenshot_2024-11-16-20-22-22-911_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2024-11-16-20-22-22-911_com.android.chrome.jpg
    140.8 KB · Besök: 48
  • Screenshot_2024-11-16-20-22-11-514_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2024-11-16-20-22-11-514_com.android.chrome.jpg
    202.9 KB · Besök: 48
Torö är korrekt. Jagade havsöring på Torö stenstrand och efterföljande sandstrand. Bom. Jevvla havsöringar. Tacka vet jag brunöring och harr, det är trevliga fiskar.

Bilden är din @KaitsuH
Vet du, jag tror fiskesäsongen är över nu. Jag slängde alla mina (över 10) spöna bort från bilen just i kväll, och lade längdskidor i stället in. Nästa veckan borde det bli mycket kallare. Jag måste lära nu för en ny bild. Men pausmusik. De där danska killarna bara orkar och orkar,

P.S. Måste berätta litet om DAD upplevelser och minnen. 1986 deras första album kom ut, lyssnade på det hos polaren Tapios föräldrarnas lägenhet. Aj satan i helvete att det var bra! Hård! Också då Jesus & Mary Chain, Godfathers osv. Det var litet en spark för utomlandsresor, interrailandet, Sverige, Köpenhamn, Berlin, Amsterdam, London, Barcelona, Varsaw, Prag, Budapest varje år en månad, 1986-1991. Jag tror jag lärde mig mera on svenska, tyska, engelska och spanska då där än i skolan. Och början var här:

Skönt, men skulle jag gissat på någon hade det nog blivit ettan...tror jag. :)

Då undrar jag var vi är här? Alla med fler än 27 lyckade gissningar under bältet, får en påtvingad försenad start till 19:00.
Visa bilaga 34989
Ok, bara för att säkerställa att alla förstått. Kl 19:00 igår kväll har alltså redan varit, så det är fritt fram nu - även för gammelgäddor! ☝️ :devilish:

Senast ändrad:
Ok, bara för att säkerställa att alla förstått. Kl 19:00 igår kväll har alltså redan varit, så det är fritt fram nu - även för gammelgäddor! ☝️ :devilish:
Det kan vara gamgäddornas sätt att subtilt framföra önskemål om ledtråd. Krävs det gissning för att få det så blundar jag, pekar på kartan och säger ...
Andermatt!

Det kan vara gamgäddornas sätt att subtilt framföra önskemål om ledtråd. Krävs det gissning för att få det så blundar jag, pekar på kartan och säger ...
Andermatt!
Så är det säkert, turen har tagit slut och nu vill de inte riskera att gissa fel! ;)
Andermatt då? Näe, det är det inte.
Vi befinner oss i ett annat land, men precis som Andermatt anses detta område vara synnerligen snösäkert och ett puderparadis. Dalen man ser i bilden är själva "inkörsporten" för stormarna när de nalkas.

Tillbaka
Topp