Vad gjorde du med din utrustning idag?

20240811_104756.jpg

Bättre sent än aldrig? Glömde vallaboxen hos farsan i julas.

Wailer 112 ut och Wailer 112 in.
Nu åker mina DPS ”gamla Bettan ” i graven.
Ceremonin kommer att hållas på närmaste soptipp, var vänlig och respektera detta bara dom närmast sörjande är inbjudna. Alltså jag!
Ska bara byta bindningar på dom nya.
Bästa offpistlaggen jag har åkt!
Och dom gör inte bort sig i pisten heller på väg hem.

Bilagor

• IMG_8870.jpeg
    IMG_8870.jpeg
    386.5 KB · Besök: 160
  • IMG_8871.jpeg
    IMG_8871.jpeg
    418.3 KB · Besök: 153
Wailer 112 ut och Wailer 112 in.
Nu åker mina DPS ”gamla Bettan ” i graven.
Ceremonin kommer att hållas på närmaste soptipp, var vänlig och respektera detta bara dom närmast sörjande är inbjudna. Alltså jag!
Ska bara byta bindningar på dom nya.
Bästa offpistlaggen jag har åkt!
Och dom gör inte bort sig i pisten heller på väg hem.
Beklagar sorgen.

Tvättat skidstället enligt alla konstens regler med DWR(PFC-fri) och allt. Ska bara vässa skidorna så är vi redo för att dra igång den här vintern.

Rejält projekt (i det lilla) som pågått under hösten. Som numera race-farsa har jag varit så illa tvungen att utöka quivern med rejäla pistraketer. Problemet är att mina gamla betrodda MTN Lab inte funkar i racebindningar har jag varit tvungen att också byta pjäxor efter typ 7 år av nöjda fötter, sen de fick Intuition pro tour bakade (historiskt har pjäxor dock varit en plåga). Min kravspec för pjäxor har inte direkt gett mig nåt större utbud att välja ifrån (finns egentligen bara en modell som kan erbjuda de features jag vill ha) så nu är anpassningsäventyret via ugn, risstrumpor osv förhoppningsvis klart och bindningarna räcker precis på längden. Sen självförtroendeknäcken av att de kommer från en 14-årig tjej är saker man får bjuda på och inse sina begränsningar

IMG_7126.jpeg

Rejält projekt (i det lilla) som pågått under hösten. Som numera race-farsa har jag varit så illa tvungen att utöka quivern med rejäla pistraketer. Problemet är att mina gamla betrodda MTN Lab inte funkar i racebindningar har jag varit tvungen att också byta pjäxor efter typ 7 år av nöjda fötter, sen de fick Intuition pro tour bakade (historiskt har pjäxor dock varit en plåga). Min kravspec för pjäxor har inte direkt gett mig nåt större utbud att välja ifrån (finns egentligen bara en modell som kan erbjuda de features jag vill ha) så nu är anpassningsäventyret via ugn, risstrumpor osv förhoppningsvis klart och bindningarna räcker precis på längden. Sen självförtroendeknäcken av att de kommer från en 14-årig tjej är saker man får bjuda på och inse sina begränsningar

Visa bilaga 35131

Är det lilltjejen från Högåsliften som blivit race-fantom? 😳😀🥇Kul! Men tiden går för fort! 😀 Och ett bra sätt att få fullt utlopp för dina skid-meck-talanger! 😉

Är det lilltjejen från Högåsliften som blivit race-fantom? 😳😀🥇Kul! Men tiden går för fort! 😀 Och ett bra sätt att få fullt utlopp för dina skid-meck-talanger! 😉
Japp! Hon blir 10 i vinter och är grymt taggad för att tävla i vinter. Hon fick smak på straightline för några år sen. Inte utan att pappa ändå får lite puls då. Hennes pjäxprojekt var nästan ännu värre än mitt också.
84d7ff52-b4a8-47ad-a689-46dd35cb66da.jpeg

Första turen med rödingen på knoppen.
Lätt och luftigt, skönt att inte bli så varm på väg uppför.
På med en varmare mössa under sen åkning.
Värd 200 bagare?
Skulle tro det!👍
IMG_9080.jpeg

Senast ändrad:
Bättra på limmet på stighudar.
Black Diamond ovanpå Black Crows
50% samma så vad kan gå fel.
Bör bli halvbra

Bilagor

• 20241206_190216.jpg
    20241206_190216.jpg
    682.2 KB · Besök: 80
Ställde in tådelarna i dessa bössor så att de passar till mina blåa alpintofflor och drog ned DIN på utlösningsmekanismen från 12 till 9. Turlaggen känns lite för lätta och klappriga för piståkning, men de var nätta och sköna å starta episoden med Giraff på snö farsen.

1000025077.jpg

Jag var ute och luftade dom här nya kompisarna.
Positivt överraskad, sköna lagg.
Typisk åka runt i systemet skida, när man hamnar i diverse underlag.
Bra flyt i stöket och carvar riktigt bra.
Mkt bättre än Projekt 90 som jag aldrig gillade. Dom var för pistiga, och det var jag inte ute efter.
OBS! Säg inget till @Glisseur att jag berömde dom, då blir han så där odrägligt mallig igen. Okej 👍
IMG_9184.jpeg

Jag var ute och luftade dom här nya kompisarna.
Positivt överraskad, sköna lagg.
Typisk åka runt i systemet skida, när man hamnar i diverse underlag.
Bra flyt i stöket och carvar riktigt bra.
Mkt bättre än Projekt 90 som jag aldrig gillade. Dom var för pistiga, och det var jag inte ute efter.
OBS! Säg inget till @Glisseur att jag berömde dom, då blir han så där odrägligt mallig igen. Okej 👍 Visa bilaga 35751
Jag har inte varit med och utvecklat dom där så du kan vara lugn…

Överväger att låta ultra-carbon-varianten på sikt ersätta mina zero g som börjar sjunga på sin sista vers. Å andra sidan blir det ganska sällan de kommer ut nu för tiden oavsett, mest blir det fusion 105:orna. Jäkla synd att de slutat producera den i ultra carbon, tror knappast det finns en bättre turskida för Nordnorge - men misstänker att säljvolymen varit väldigt låg, det är väl inte en enorm marknad precis.

Överväger att låta ultra-carbon-varianten på sikt ersätta mina zero g som börjar sjunga på sin sista vers. Å andra sidan blir det ganska sällan de kommer ut nu för tiden oavsett, mest blir det fusion 105:orna. Jäkla synd att de slutat producera den i ultra carbon, tror knappast det finns en bättre turskida för Nordnorge - men misstänker att säljvolymen varit väldigt låg, det är väl inte en enorm marknad precis.
Det finns ett gäng 105 Ultra Carbon kvar på fabriken om du är sugen. Men nej, den flög väl inte direkt ur butikerna.

Det finns ett gäng 105 Ultra Carbon kvar på fabriken om du är sugen. Men nej, den flög väl inte direkt ur butikerna.
Det var som fan... Går det att köpa rakt från fabriken? Skickar man ett mail då? Kan hända att jag känner en och annan norrman som kan vara intresserad, i vilket fall jag bara kan referera dem tänker jag.

Hoppas att mina egna ska hålla länge nog att jag inte behöver köpa fler par ;)

Men synd som sagt, är en helt jävla fenomenalt bra nordnorgeskida!

Efter att ha skavt runt, diy:at, carvat loss, avverkat 4 par innerskor och gått en hutlös mängd höjdmeter på mina TLT6:or sen 2018 var det dags att uppgradera och kliva ner i ett par Disruptive.
Vallat, fixat och ställt om bindningarna i eftermiddag ✌🏻
PXL_20241218_154931720.jpg

Tillbaka
Topp