arraksboll
Aktiv medlem
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Bättre sent än aldrig? Glömde vallaboxen hos farsan i julas.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Wait wait! Är det en gammal Pyranha Shiva? Ellen ännu äldre M3? Hur har du hittat en sådan, som är inte paddlat sönder hittills?Snö i en annan form
Beklagar sorgen.Wailer 112 ut och Wailer 112 in.
Nu åker mina DPS ”gamla Bettan ” i graven.
Ceremonin kommer att hållas på närmaste soptipp, var vänlig och respektera detta bara dom närmast sörjande är inbjudna. Alltså jag!
Ska bara byta bindningar på dom nya.
Bästa offpistlaggen jag har åkt!
Och dom gör inte bort sig i pisten heller på väg hem.
Är det nyaste Tecton? Har ett par gamla oborrade Rustler 11 som backup till mina gröna med 300+ dagar. Ska nog försöka få på bindningar på dem när basen tagit sig…
Tecton 13 köpta 2023. Kör så länge med de gamla det uppstår gnistbildning av dem i steniga partier.Är det nyaste Tecton? Har ett par gamla oborrade Rustler 11 som backup till mina gröna med 300+ dagar. Ska nog försöka få på bindningar på dem när basen tagit sig…
Nä, jag fick nöja mig med kaffe ur termosmuggen.Kombinerat med fruktstund
Ingen arbetspilsner i sikte här inte![]()
Helt rätt! Våga vägra BOA!Visa bilaga 35129
Åkte direkt från sol och bad till Alpingaraget...
Rejält projekt (i det lilla) som pågått under hösten. Som numera race-farsa har jag varit så illa tvungen att utöka quivern med rejäla pistraketer. Problemet är att mina gamla betrodda MTN Lab inte funkar i racebindningar har jag varit tvungen att också byta pjäxor efter typ 7 år av nöjda fötter, sen de fick Intuition pro tour bakade (historiskt har pjäxor dock varit en plåga). Min kravspec för pjäxor har inte direkt gett mig nåt större utbud att välja ifrån (finns egentligen bara en modell som kan erbjuda de features jag vill ha) så nu är anpassningsäventyret via ugn, risstrumpor osv förhoppningsvis klart och bindningarna räcker precis på längden. Sen självförtroendeknäcken av att de kommer från en 14-årig tjej är saker man får bjuda på och inse sina begränsningar
Visa bilaga 35131
Japp! Hon blir 10 i vinter och är grymt taggad för att tävla i vinter. Hon fick smak på straightline för några år sen. Inte utan att pappa ändå får lite puls då. Hennes pjäxprojekt var nästan ännu värre än mitt också.Är det lilltjejen från Högåsliften som blivit race-fantom?Kul! Men tiden går för fort!
Och ett bra sätt att få fullt utlopp för dina skid-meck-talanger!
![]()
Provade ett par Salomon med BOA, märkte ingen skillnad jämfört med samma modell utan. Är ju dessutom enklare att hantera spännen än det där hjulet om man har tumvantar.Helt rätt! Våga vägra BOA!
Mvh,
VSVB(Vi Som Vägrar Boa)
Ser snygg ut också.Första turen med rödingen på knoppen.
Lätt och luftigt, skönt att inte bli så varm på väg uppför.
På med en varmare mössa under sen åkning.
Värd 200 bagare?
Skulle tro det!Visa bilaga 35142
Allt klär en skönhet!Ser snygg ut också.![]()
"Även bakifrån sett". Hörd på finlandsfärjan.Allt klär en skönhet!
Gammalt ”djungelordspråk ”![]()
Hur lång tid i ugnen? Fläkt på/av?idag har jag termofittat mina nya Atomic Hawx 120 boa liners.
hemma i ugnen på 115 grader, blev skitbra!
Jag har inte varit med och utvecklat dom där så du kan vara lugn…Jag var ute och luftade dom här nya kompisarna.
Positivt överraskad, sköna lagg.
Typisk åka runt i systemet skida, när man hamnar i diverse underlag.
Bra flyt i stöket och carvar riktigt bra.
Mkt bättre än Projekt 90 som jag aldrig gillade. Dom var för pistiga, och det var jag inte ute efter.
OBS! Säg inget till @Glisseur att jag berömde dom, då blir han så där odrägligt mallig igen. OkejVisa bilaga 35751
5 minuter fläkt påHur lång tid i ugnen? Fläkt på/av?![]()
Det finns ett gäng 105 Ultra Carbon kvar på fabriken om du är sugen. Men nej, den flög väl inte direkt ur butikerna.Överväger att låta ultra-carbon-varianten på sikt ersätta mina zero g som börjar sjunga på sin sista vers. Å andra sidan blir det ganska sällan de kommer ut nu för tiden oavsett, mest blir det fusion 105:orna. Jäkla synd att de slutat producera den i ultra carbon, tror knappast det finns en bättre turskida för Nordnorge - men misstänker att säljvolymen varit väldigt låg, det är väl inte en enorm marknad precis.
Det var som fan... Går det att köpa rakt från fabriken? Skickar man ett mail då? Kan hända att jag känner en och annan norrman som kan vara intresserad, i vilket fall jag bara kan referera dem tänker jag.Det finns ett gäng 105 Ultra Carbon kvar på fabriken om du är sugen. Men nej, den flög väl inte direkt ur butikerna.