SoulRider
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Korrekt. Bollen vidare till PC!Bontadini?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Korrekt. Bollen vidare till PC!Bontadini?
Ja, bilden har jag tagit från Tuxer Fernerhaus i maj 1989 (jag hade skurit bort Gerfrorene Wandspitze så att det inte skulle bli för enkelt).Vad? Hintertux Fernerhaus?
Jag gissar på att du tagit din hängröv till Hemavan?Vet ni, varje gång jag ser någon bild där jag är med skidor, jag ser ut liksom jag hade bajs i byxorna. Lyckligtvis har jag växt ur skidåkning sistone. Men var står jag och har bajs i byxorna?Visa bilaga 35752
Du menar förbjuda puckelpister fulla med folk som inte vet hur man tar sig nerJag måste säga, den där pisten är Via Dolorosa nummer 2. Nummer 1 är Steissbachtal. De båda är långa som fan. Valfagehr är full av långsamma slöåkare när man har brådska till Stuben eller Zürs. Och, på eftermiddagen, när man kommer tillbaks till Anton från Stuben sidan och har brådska till Mooserwirth, Steissbachtal är så helt full av långsamma slöåkare.
Rätt!Jag gissar på att du tagit din hängröv till Hemavan?
De där litet brantare streckorna är nästan ok, alla åker så långsamt. Blåa pisterna är fruktansvära, varje gång allt för mycket wannabe störtlöpare. Men där du stod, bara 200 meter till Sennhutte och 500 meter till Mooserwirth.Du menar förbjuda puckelpister fulla med folk som inte vet hur man tar sig ner
Asch, om du skall få godkänt måste du även svara på följdfrågan, dvs vad denna topp heter!Ablittkopf, Kappl?
Det är Weisskugel 3739m.Asch, om du skall få godkänt måste du även svara på följdfrågan, dvs vad denna topp heter!![]()
Visa bilaga 35793
Eller så är du rebell och skiter i det.
Eller Palla Bianca - sehr gut! Då har du förtjänat din gåta, vassego!Det är Weisskugel 3739m.![]()
Palla Bianca heter den inte från det här hållet!Eller Palla Bianca - sehr gut! Då har du förtjänat din gåta, vassego!
Här var det högt underhållningsvärde... lavin i Steissbachtal, så antingen svarta el Galzigbahn ner.De där litet brantare streckorna är nästan ok, alla åker så långsamt. Blåa pisterna är fruktansvära, varje gång allt för mycket wannabe störtlöpare. Men där du stod, bara 200 meter till Sennhutte och 500 meter till Mooserwirth.
Han älskar ju bergsgissningar!!Här var det dåligt med gissningar... Undrar om PC blir arg om man gissar på berget, men inte orkar letar efter namnet på slottet?
Året var 2022? Vi var i just samma situation då, veckan 9.Här var det högt underhållningsvärde... lavin i Steissbachtal, så antingen svarta el Galzigbahn ner.![]()
Liksom vi i februari 2012 etc etc etc. Bodde i St Jakob så det var svårt att undvika pisterna ner mot Nasserein som nog är de värsta.Året var 2022? Vi var i just samma situation då, veckan 9.
Finns väl bara några tusen alpslott att välja på, skulle tro PC söker en borg 500m från Schlosskopf.Festung Schlosskopf?
Vore idealt. Någon annan kan hitta den lätt och jag slipper rota efter en bild.Finns väl bara några tusen alpslott att välja på, skulle tro PC söker en borg 500m från Schlosskopf.
Är tyvärr fel, men det är ju väldigt nära!Festung Schlosskopf?
Jag har inga bilder att bidra med så jag håller mig utanför.Vore idealt. Någon annan kan hitta den lätt och jag slipper rota efter en bild.![]()
Avslås. Ogiltigt skäl.Jag har inga bilder att bidra med så jag håller mig utanför.
Då fick vi äntligen rätt svar.Då får väl jag dra till med en gissning.
Burgruine Ehrenberg?
Var de la thuile du skulle till? Grävde fram pistkartan ( oldschool) ur en låda o hittade ingen lämplig brant. Men min gissning är la thuileHar alla slut på bilder? Den här är ju lätt, lite enkel forum research räcker långt...
Bra försök, ingen aning om var de e, men felLsukkujärvi?
Nej, vi e i sverigeKilpisjärvi?
Inte de heller men norr om polcirkeln å således även norr om sveg ( visst var de så man angav longitud i tråden)Göteborgssjön?
Ser ju ganska stor ut... Torneträsk?