Dumpa en tjej som inte åker skidor?

duelago

Medlem
Vad säger vi om artikeln i GP? 😂

skiddejt.jpg

Herregud. Även om jag e dedikerad skidåkare kan jag ju se att det finns större saker i ett förhållande..när jag träffade the signifikant other för 20 år sen hade han väl stått på skidor på nån skolutflykt, men de verkar ha gått hyggligt bra endå.. åtmn i 20 år.

men nu blir man ju nyfiken vad experten svarade?

Bilagor

• IMG_3223.jpeg
    IMG_3223.jpeg
    1.1 MB · Besök: 146
Rubriken känns helt rätt om det vore en Freeride-tråd från den eran då jag blev medlem här i forumet. Svaren hade formulerats ungefär:

”Självklart ska du dumpa en smula som inte åker lagg! Även en hasare borde dumpas, då du kommer få vänta tills ditt pipskägget du odlade på Bali blir grått - det ska sittas och sparkas bort snö och spännas fast dojjor och dessutom måste du putta och dra körsbäret över eventuella flacka partier medans hela kabinen hinner före till puderåken.” Typ.

Är väl inte det konstigaste. Om man ser det som sitt viktigaste intresse i livet så är det något som man gärna gör tillsammans med sin partner. Man slipper även tjaffset om man skall åka på skid/solsemester och behöver kompromissa mindre!

Rubriken känns helt rätt om det vore en Freeride-tråd från den eran då jag blev medlem här i forumet. Svaren hade formulerats ungefär:

”Självklart ska du dumpa en smula som inte åker lagg! Även en hasare borde dumpas, då du kommer få vänta tills ditt pipskägget du odlade på Bali blir grått - det ska sittas och sparkas bort snö och spännas fast dojjor och dessutom måste du putta och dra körsbäret över eventuella flacka partier medans hela kabinen hinner före till puderåken.” Typ.
Låter som forumet blivit mer mainstream de senaste 20 åren. Eller så e de bara jag som skiljer ut

Jag hade dumpat partern OM hon var skidåkare. Inte tänker jag vänta i varje trapp och sitta på after ski och lyssna på massa gnäll om trånga pjäxor. Låter illa gör det när dom går på hårt golv också. Misstänker även att alla skidåkare lyssnar på Takida och tycker jäger är en party dricka som ska avnjutas med en matchande jäger buff på huvudet.
Och hör sen!

Visst kan det vara najs att dela intressen, men annars kan det vara ett tillfälle för egentid också. Huruvuda det är ett oöverkomligt problem eller inte är upp till var och en. Jag har provat bägge varianterna och det finns för och nackdelar med bägge. Så jag låter inte sånt vara avgörande, jag anpassar mig till den situation jag är i och gör det bästa av det.

Senast ändrad:
Detta togs väl inte upp vid altaret utan rätt så tidigt skede i dejtade, så det som känns märkligt var att killen var ärlig och sa vad han tyckte istället för å försöka försköna det. Det finns karlar som inte åker alpinskidor måste finnas en del lediga singlar som åker bräda eller telemark för henne...🤔

Senast ändrad:
Bor du nära berg - välj en partner som INTE åker skidor, annars får du ingen egentid. Bor du långt ifrån berg - välj en partner som ÅKER skidor, annars får du ALDRIG åka skidor mer då varje semesterresa kommer bli till varmare trakter....
Nu snackar vi riktigt jädra bra tips.

Kan relatera, men en knäskada hindrar inte någon ifrån att åka med på en skidresa, men det är kanske inte idealt.

Nästa måste åka skidor, punkt. Får slipa på en skarp dejtingprofil som fångar det väsentliga i livet (skidåkning, puder och berg) nu när jag ändå ska byta upp mig. Vi borde nästan ha en dejttråd här på forumet, för att hitta skidfolk på Tinder är nog inte det enklaste kan jag tänka mig.

Fick en fråga nyss: "du kan inte tänka dig att åka på solsemestrar istället på vintern?" ... lol.

Kan relatera, men en knäskada hindrar inte någon ifrån att åka med på en skidresa, men det är kanske inte idealt.

Nästa måste åka skidor, punkt. Får slipa på en skarp dejtingprofil som fångar det väsentliga i livet (skidåkning, puder och berg) nu när jag ändå ska byta upp mig. Vi borde nästan ha en dejttråd här på forumet, för att hitta skidfolk på Tinder är nog inte det enklaste kan jag tänka mig.

Fick en fråga nyss: "du kan inte tänka dig att åka på solsemestrar istället på vintern?" ... lol.
Du menar som då du köper ny bil? Mindre medkörd, nyare årsmodell, större motor o inga skråmor?

Iö påminner dethär lite om när jag i tiderna skrev i mig i en student förening ( medlemsstatistik typ 93%killar), till intagningen hörde att man skulle skriva en kontaktannons och bifoga bild så att övriga medlemmar kunde bekanta sig med en på förhand å se om man kunde tas med som medlem. Själv skrev jag ”fet sugga söker galt”. Bilden var framifrån, vill jag poängtera🐷. Fick inte ett närmande under 3 år
Men till saken; om du som kille söker skidåkande tjej, inte accepterar brädåkare,så e nog utbudet så pass dåligt att man kan få vara beredd att tumma på några andra krav. Eller va fan vet jag. Bara en studie

Du menar som då du köper ny bil? Mindre medkörd, nyare årsmodell, större motor o inga skråmor?

Iö påminner dethär lite om när jag i tiderna skrev i mig i en student förening ( medlemsstatistik typ 93%killar), till intagningen hörde att man skulle skriva en kontaktannons och bifoga bild så att övriga medlemmar kunde bekanta sig med en på förhand å se om man kunde tas med som medlem. Själv skrev jag ”fet sugga söker galt”. Bilden var framifrån, vill jag poängtera🐷. Fick inte ett närmande under 3 år
Men till saken; om du som kille söker skidåkande tjej, inte accepterar brädåkare,så e nog utbudet så pass dåligt att man kan få vara beredd att tumma på några andra krav. Eller va fan vet jag. Bara en studie
Köper man begagnat så får man vara ödmjuk i sina krav. Bräda går in under kategorin skidåkning i min värld, öppnar till och med för nya upplevelser.

Låter som mannen behöver träffa lite fler vänner som åker skidor istället för att ha det som nödvändigt att en dejt åker. Själv är jag ganska glad att partnern som jobbar som lärare inte åker så slipper man ens tänka på att åka på skollov, usch. Inga problem att åka iväg på resor med vänner istället. Sen får man kanske inte köpa lika många skidor som man villhöver.

Sen får man kanske inte köpa lika många skidor som man villhöver.
Jag förstår vad du menar men här beror det igen på vilken typ av partner man har.
När jag köpte mina toppturs skidor ( hade två par för ändamålet innan) ett par Salomon så var jag lite mer sugen på en SGN skida men jag tyckte 4-5k kr skillnad var lite väl men frun tyckte jag var korkad som inte köpte den jag helst ville ha.
Funderar på ny bräda ( har endast tre st ) och har kollat på några runt 4k, hon tycker jag ska köpa en TUR bräda för 8k.
Så parters finns i alla dess former. Gäller att hitta en som passar. 😁

Tillbaka
Topp