Testade dessa skidor igår. De var ju SJUKT roliga att åka på. Kändes som en park skida som är superlätt att hantera, men väldigt stabil i farter. Den hade inga problem tyckte jag på uppåkt pist mm.
Kör på ett par Fischer RC one 82 GT som jag också gillar, men funderat påa t uppgradera nu när jag haft dem några år. Tanken var egentligen att testa Kendo 88, vilket jag ska göra idag, och var på väg att testa Project 90, men då var där inget som passade min längd att testa. Körde på Project 83, men den var inte så kul tyckte jag, Var rätt likt mina egna skidor. Känner när jag ”internetsurfar” och läser om egenskaperna på Kendo så kan de passa mig, om än vissa skriver att de är krävande.
Jag håller till nästan enbart i pisten och gillar ng både kort och lång sväng.
Läser man i denna tråd så verkar Forumla skidan inget att ha som enda skida. :? Vet inte riktigt varför dock, är det för att de är för begränsande. ? Jag som tänkte att det var just det jag skulle ha.(enda skida )
Var nog det enda som jag tänkte att de kanske inte är alls att åka på om man vill ha allround och långsväng i registret också? Försökte provocera dem lite med hög fart med och de verkade stabila.
Ska testa Kendo och Minus Cor idag om vädret tillåter, kanske något annat kul som föreslås? Varit nyfiken ibland påp breda skidor då många åker omkring med det, men vet inte vad jag behöver dem till då jag nästan aldrig lämnar pisten.

Ska tillägga att jag inte är något tekniskt vidunder, lärt mig köra själv, aldrig skidskola, så jag kanske åker ”fel” Gillar att ha ens lida som också käkar upp uppåkta backar på eftermiddagen. Och närmar sig 50 om ett par år…S