Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ursäkta min tröghet. Var kör man denna puckelpist

Bilagor

• IMG_3564.webp
    IMG_3564.webp
    269.3 KB · Besök: 80
Bäcken heter Barranc de Solanyó, släpliften la Capa? I Pal/Arinsal - La Massana.
Snyggt! 👍
Skidsystemet som syns på första bilden är mycket riktigt Pal i Andorra och åket startade från liften La Capa i Arinsal….
Halvvägs ner hamnade man på en väg där det blev hudar på (bild nedan). Alternativet för att slippa plattgången hade varit att skråa bort en massa fina lössnösvängar….
Vad bäcken heter har jag inte kontrollerat, men har fullt förtroende för att du Kalle har hittat rätt namn på den….
På bilden nedan syns också kabinen som binder samman Pal och Arinsal. Däremot finns inga pister mellan de två systemen (som har samma liftkort).
1743358959625.webp

Kände igen lifthuset i Stand men var lite svårt att googla fram vad den nya parallellkabinen egentligen heter - hittade först Line II, sedan Pendelbahn och till sist Connect😄 - verkar vara första steget av en (ganska stor?) utbyggnad av Titlis-toppstationen.
Här kommer bild, var kommer lamboren strax ta paus (inkl biobreak)?
2024-03-08 13.27.34.webp

Senast ändrad:
Så själva maskineriet sitter längre ner bakom nånstans? Intressant konstruktion (y)
Inte tittat så noga, gissar att motorn sitter nere under platformen som syns i bilden.
Kände igen lifthuset i Stand men var lite svårt att googla fram vad den nya parallellkabinen egentligen heter - hittade först Line II, sedan Pendelbahn och till sist Connect😄 - verkar vara första steget av en (ganska stor?) utbyggnad av Titlis-toppstationen.
Ja, stort projekt de håller på med där. Flera steg fram till 2029. Connect är tänkt som backup till Rotair, men framförallt för materialtransport i början. De har ganska nyligen insett att de har för dålig kapacitet för bygget, finns någon idé om att bygga en temporär lift från dalen nära golfbanan upp till toppen. Rakt över Galtiberg typ.

Visa bilaga 38589
Ehh, jahapp. Baggis.
Ser ut som en typisk klippa i Valdi/Tignes. Närmare bestämt vid Pointe du Lavachet. :oops:🙃

Visa bilaga 38589

Ännu en Rax Ski evangelist? 😉

1743429338893.webp

Haha, min splitboard är lite längre än så…
Och borde finnas några här i tråden som kan känna igen klippprofilen redan innan jag minskar beskärningen - som jag tänkte göra senare ikväll
Jag (inbillade mig att jag?) kände igen direkt. Fin tur. ;) Ute och flänger så vill inte svara…

Bilagor

• 1743438866473.webp
    1743438866473.webp
    553.3 KB · Besök: 61
Korrekt, över till @STORPOTATEN .
Som sagt av Kalle, mycket fin tur (Wendelucke),
När vi var där hade det snöat mycket två dagar innan, och började blåsa ordentligt (man kan ana det av snökristallerna i min bild) - vi var ensamma bortsett från svenskättad fotograf (Oskar E) som jobbade på snömoln och ett filmteam som var längre bort åt väster (Mammutreklamfilm sas det).
Bild från Oskars Insta från den dagen - så det var ingen snöbrist👍👍 (eller vindbrist😄).
IMG_5728.webp

Snödjup

Tillbaka
Topp