Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ledtråd med mer moln och några toppar. Utsikt från toppen som söks.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, Klimsenhorn (del av Pilatus) stämmer bra!Du kanske är på hemmaklippan Klimsenhorn då?
Rätt eller fel, Kalle lär ju snarka som tusan vid denna tiden, så tills han vaknar bjuder jag på en bra version av den gamla mjäkiga Despacito. Det är ju lördag liksom.
Det gör du rätt i. Det är visserligen inte korrekt, men rätt land.Gissar på Pra Loup
Jaja, så klart. Provade ni hängmattan?Risoul?
Nej, vi kom aldrig förbi där. Vi gjorde bara ett kort besök på Risoulsidan, dålig snö där så snabbt tillbaka till Vars-Claux igen.Jaja, så klart. Provade ni hängmattan?
Det finns några höga ”spissar” i den där bilden.Jag tror högsta är Grivola - nummer två från vänster
Kanske kan det vara "Baby La Vieille"?Då undrar jag vad knappliften jag står i heter?
Visa bilaga 38705
Nu är det visserligen en del fukt i havet av moln, men tveksamt om Nessie nöjt sig med det?Nessie?![]()
Ingen aning!Så vad heter då knölen mitt i bild?
Visa bilaga 38720
Ahh, du menar den här liften?
Så är det ju!Chamechaude.
Nej, den är det inte.Från den här kanske??
Visa bilaga 38730
Självklart! Dalnedfarten syns nere i vänstra hörnet. Laub bortanför klippan till höger.Kanske Älplerseil då??
Stämmer bra det! För några år sedan hade jag förmånen att få ta några åk med honom på hans ”hemmaberg”…..Kan det vara Schweiz-Kalle som pekar mot Trübsee?![]()
Tyvärr inte bästa förhållandena den dagen (nästan hela månaden faktiskt). Rejält skramligt före. Inte fel på kameran, snön var gulbrun av saharasand.Stämmer bra det! För några år sedan hade jag förmånen att få ta några åk med honom på hans ”hemmaberg”…..
Din tur PC.
Snön ser lite betongaktig ut på bilden.Tyvärr inte bästa förhållandena den dagen (nästan hela månaden faktiskt). Rejält skramligt före. Inte fel på kameran, snön var gulbrun av saharasand.
Nej, det är för långt österut.Arosa-Weisshorn?