Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

San Cassiano? Bör vara liften Piz sorega som syns i bild

Korrekt! Din tur.

Det är här man så småningom landar om man tar hästtransporten tillbaka från ”Hidden Valley”.
Liten mysig by som tyvärr blivit ganska dyr att bo i. Fin röd backe ner mot byn.
Från liften har man nära till en av mina favoriter, den svarta pisten Gran Risa ner mot La Villa, brant men inte för brant med 448 m fallhöjd på 1255 meter pist.

Senast ändrad:
Korrekt! Din tur.

Det är här man så småningom landar om man tar hästtransporten tillbaka från ”Hidden Valley”.
Liten mysig by som tyvärr blivit ganska dyr att bo i. Fin röd backe ner mot byn.
Från liften har man nära till en av mina favoriter, den svarta pisten Gran Risa ner mot La Villa, brant men inte för brant med 448 m fallhöjd på 1255 meter pist.
Tackar! Ser fint ut. Inte varit där men var ganska lätt att hitta rätt efter att snowgod och soulrider pekat ut riktningen.

Nu över till något mer grått än vitt. I vilket skidsystem är bilden tagen?
IMG_1023.webp

Hade jag varit FMP så hade jag nog velat ha ett något mer detaljerat svar..? Det var också så jag uppfattade hans inlägg. I vilket fall undrar jag själv vad orten i förra frågan heter! :)

Ja, tänkte på orten eller specifika systemet. Aprica stämmer bra! Systemet går även ner i San Pietro, men de båda byarna är numer sammanväxta. Åkning nästan bara under trädgränsen vilket var bra för sikten, men sämre för snöläget…

Över till MrHotDog!

Snödjup

Tillbaka
Topp