Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
är de nånsin det??Är i Vemdalen och här är det kanske ev lite bättre, men förhållandena är inte i paritet med liftkortspriserna.
Kläppen ska ha cred för att de löser ut sin snögaranti och betalar tillbaka till avbokande gäster.Ivo min fyrbåk i vilseledande snörök. Får jag PMa eller DMa eller vad det nu heter? Och få lite tips vart man hittar ett Chalet i någon snajdig alpbrant som man kan köpa nu när ungarna är stora och det inte känns så jätteviktigt att ha kvar den här lägenheten hundra meter från parken i ett väderkänsligt Kläppen??
Såklart vi inte är tacksamma. Vi har haft hus här i 40 år och vi kommer aldrig sälja. Det enda Skistar försökt göra är att förtäta vägen.om jag ägde en stuga i Sälen, skulle jag vara tacksam mot Skistar för den våldsamma värdestegringen de senaste åren (årtionden).
Då skulle jag naturligtvis sälja stugan och köpa en lägenhet i alperna för samma peng eller en stuga vid trevligare skidanläggning i Sverige/Norge (och få pengar över, fyndläge nu när NOK står i 92 öre!)
Kläppen och Stöten gör ett kanonjobb! Kommer rekommendera alla att köra där i framtiden.Här i Kläppen har de kämpat grymt bra. De som kommer nu har rätt att boka av och få rabatt på liftkorten. Backarna är katastrof. Men vad ska de göra liksom. Ser bättre ut än Lindvallen.
Men parken!!!!! Suverän!!! Var ju SM i helgen och snart Kimbosessions! Får ta en liten geggiga promenad för att ta sig dit bara.
Ivo min fyrbåk i vilseledande snörök. Får jag PMa eller DMa eller vad det nu heter? Och få lite tips vart man hittar ett Chalet i någon snajdig alpbrant som man kan köpa nu när ungarna är stora och det inte känns så jätteviktigt att ha kvar den här lägenheten hundra mäklarmeter från parken i ett väderkänsligt Kläppen??
Glädjer mig att ni har det bra i Vemdalen.Är i Vemdalen och det regnade väldigt mycket när vi kom igår kväll. Då trodde man inte att det skulle gå att åka idag. Barnen har åkt hela dagen och var väldigt nöjda. Pistmaskinerna körde nästan hela natten. I morgon kommer det att regna lite så man vet inte hur det artar sig. Då ev åker vi till Klövsjö. Än så länge är vi nöjda trots vädret. Inget att klaga på skistar. De investerar pengarna i att bygga nya pister, cykelbana och klätteranläggning.
Hmm... En produkt som inte håller i kvalitet brukar inte levereras till en marknad om producenten är mån om sitt marknadsvärde. Lite som att Arla skulle producera ost som av misstag innehåller grus och istället för att ta bort den från marknaden presenteras den som att innehålla "huvudsakligen" ost. Att kunder över huvud taget skulle ha positiva ord om en sådan leverans låter pubertalt.Haha, absolut inte. Jag tänker inte försvara det skitbolaget mer än jag behöver. Men att klaga på att det är grus i backen i slutet av april efter en exceptionellt varm vinter är inte så karismatiskt. Välj istället att vara tacksam för att det är möjligt med alpin skidåkning TROTS 15 grader och regn.
Ah, men gött, då borde Skistar stänga för säsongen eftersom produkten "inte håller marknadsvärde".Hmm... En produkt som inte håller i kvalitet brukar inte levereras till en marknad om producenten är mån om sitt marknadsvärde. Lite som att Arla skulle producera ost som av misstag innehåller grus och istället för att ta bort den från marknaden presenteras den som att innehålla "huvudsakligen" ost. Att kunder över huvud taget skulle ha positiva ord om en sådan leverans låter pubertalt.
Eller informera om gruset och sänka priset om man ändå avser sälja sekunda varor. Men det låter som om du gladeligen skulle applådera dem om de höll liftarna öppna även om det var total barmark. Men... gissar att du inte har arbetat med produkter... nånsin!Ah, men gött, då borde Skistar stänga för säsongen eftersom produkten "inte håller marknadsvärde".
Ingen tvingar någon att köpa liftkort. Om folk är beredda att betala för att åka i dessa förhållanden, ja då är väl det marknadsvärdet.
Håller helt med! Skistar mjölkar pengar på precis allting! Du måste tom betala p-avgift även fast du betalar 600 kr/pp och dag för liftkort om du bor långt bort från backen och måste ta bilen dit. Säg vilken galleria eller mayaffär som tar betalt av kunderna för att de handlar i deras affärer och parkerar sin bil på deras parkering?! Och nej det handlar inte om att människor generellt sätt använder parkeringarna som uppställningsplatser. Det finns andra sätt att reglera det på i så fall. Inte hellet rimligt att Skistar monopoliserar så gott som hela svendka fjällvärlden och lägger plastmattor i naturen för att människor/kunder ska kunna åka även sommartid. Tala om dubbelmoral och (o)hållbart miljöarbete.Jag har hus i Sälen - här hela tiden.
Skistar har mjölkat oss på stålar i åratal och det blir bara värre. Jag vill inte att de lurar fler som kommer upp hit.
Fast SkiStar har ju inte monopol. Bara i Sälen finns också Stöten och Kläppen där Stöten enligt mig har bäst åkning i Sälenfjällen och Kläppen bland annat konkurrerar med generösast ”snögaranti”. Och runtomkring finns Säfsen om man vill komma undan billigt, Branäs, och Idre som jag tycker har roligast skidåkning i Dalarna. Sedan finns otroligt mycket bättre åkning och om man inte åker till de mest kända orterna, helt okej prissatt skidåkning i Alperna.Håller helt med! Skistar mjölkar pengar på precis allting! Du måste tom betala p-avgift även fast du betalar 600 kr/pp och dag för liftkort om du bor långt bort från backen och måste ta bilen dit. Säg vilken galleria eller mayaffär som tar betalt av kunderna för att de handlar i deras affärer och parkerar sin bil på deras parkering?! Och nej det handlar inte om att människor generellt sätt använder parkeringarna som uppställningsplatser. Det finns andra sätt att reglera det på i så fall. Inte hellet rimligt att Skistar monopoliserar så gott som hela svendka fjällvärlden och lägger plastmattor i naturen för att människor/kunder ska kunna åka även sommartid. Tala om dubbelmoral och (o)hållbart miljöarbete.
Instämmer till hundra procent. Som jag skrev i annan tråd... Sälen garanterar 15 pister öppna räknat över ALLA sina Sälen anläggningar. Kläppen 16 pister i en anläggning....Kläppen och Stöten gör ett kanonjobb! Kommer rekommendera alla att köra där i framtiden.
De har löst in snögaratin i december för ett par år sedan.Instämmer till hundra procent. Som jag skrev i annan tråd... Sälen garanterar 15 pister öppna räknat över ALLA sina Sälen anläggningar. Kläppen 16 pister i en anläggning....
Och...i år skickade Kläppen ett brev till alla några dagar innan påsk med erbjudande om fri avbokning med hänvisning till snögarantin. Jag har aldrig hört talas om att Skitstar har löst ut någon snögaranti och jag är helt övertygad om att dom aldrig kommer att göra det heller. Snarare höjer dom väl P-avgifterna med 900 procent över påsk så alla frivilligt stannar hemma. I år vore det en självklarhet att erbjuda avbokning men nejdå...
Haha, "informera om gruset". Det räcker väl med att titta upp på den fläckiga, bruna backen från den helt snöfria parkeringen. Om ens slutledningsförmåga brister så informerar Skistar klart och tydligt på sin hemsida om tövädret och att man ska akta sig för hinder i backen.Eller informera om gruset och sänka priset om man ändå avser sälja sekunda varor. Men det låter som om du gladeligen skulle applådera dem om de höll liftarna öppna även om det var total barmark. Men... gissar att du inte har arbetat med produkter... nånsin!
Fast i år är väl första året det kan kallas just ski and rock. Hardcore superstar och Millencolin på lördagen. Fast det där med ”ski” kanske blir svårt detta årSkistar har totalt dödat Sälen de senaste åren. De har till och med lurat Högfjällshotellet att bedriva en raggarfestival sista veckan som de har mage att kalla Ski&Rock......
Ski on rock möjligen…Fast i år är väl första året det kan kallas just ski and rock. Hardcore superstar och Millencolin på lördagen. Fast det där med ”ski” kanske blir svårt detta år![]()
Är så tacksam för min uppväxt med utförsåkning. Har själv kunnat ge våra grabbar möjligheten. Priserna måste ändras om vi ska bevara våra skidorter. I dagsläget väljer jag lokala backen som har ett genuint tänkÄr just nu i Sälen och det finns knappt någon snö.
Skistars snögaranti säger att om femton liftar är öppna kan de ta fullt pris. Visst femton liftar är öppna, men halva backarna är fulla med gräs och grus.
Samtidigt vill Skistar ha 630 kr för ett dagskort.
Till alla som är uppe i fjällen - ge inte Skistar en krona till!
//Glad Påsk!
Du är i Sälen finns flera orter bara att åka någon annanstans.
De håller ju vad de lovar i alla fall!Är just nu i Sälen och det finns knappt någon snö.
Skistars snögaranti säger att om femton liftar är öppna kan de ta fullt pris. Visst femton liftar är öppna, men halva backarna är fulla med gräs och grus.
//Glad Påsk!
Du är sjukDe håller ju vad de lovar i alla fall!Glad påsk!
![]()
De håller vad de lovar i alla fall!Är just nu i Sälen och det finns knappt någon snö.
//Glad Påsk!
De håller vad de lovar i alla fall!. Glad påsk
![]()
Väggen en favorit bland barnfamiljer
Kläppen, stöten är andra orter i SälenHar hus här och pallar inte sätta mig i bilen 10h för att komma till Riksgränsen.
Ja det är ju inte mer snö där. Men från och med nästa år tar jag nog min buisness dit.Kläppen, stöten är andra orter i Sälen
Att förvänta sig att natursnöbackarna på högfjället ska vara öppet i slutet på april efter sådan här vinter är ju klokt
Det är inte det jag förväntar mig - det jag förväntar mig är att man sänker priserna när det knappt finns snö.Att förvänta sig att natursnöbackarna på högfjället ska vara öppet i slutet på april efter sådan här vinter är ju klokt![]()
?Du är sjuk
Glad Påsk!
Menade att vem som helst kan hålla 15 liftar öppna, men är det inte snö i backarna så går det ju inte att åka.
Håller med fullt ut !Menade att vem som helst kan hålla 15 liftar öppna, men är det inte snö i backarna så går det ju inte att åka.