fredw
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Jag ska hälsa det till fru Scando :p
Kanske för mycket Barbera d’Asti ikväll… Är det alltså fru Scando som ser ut att gå på alla fyra på toppen därborta?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska hälsa det till fru Scando :p
Det stämmer, jag misstänker att hon håller på att plocka fram något ätbart ur någon av jackorna vi lagt av oss på stenarna vid röset!Kanske för mycket Barbera d’Asti ikväll… Är det alltså fru Scando som ser ut att gå på alla fyra på toppen därborta?![]()
Chansar vilt på Klein Matterhorn.
Ja, det är ett jäkla tempo det!Slogen stämmer. Kilian Journet hade ett rekort försök på 1000 m vertikalt där för några års. Sen tog han det på Vengetind. Under 30 minuter på 1000 m är rätt snabbt.
Din tur.
Så är det så klart. Rätt många år sen jag var där, kanske dags igen.Oeschinensee med Blümlisalphorn 3663 möh uppe till vänster?
Just så heter den.Pic de Chabrieres.
Nej nej, det är inte jag. Jag är bara där när det är gott om snö och milda temperaturer!Just så heter den.
Kanske det är du som står där nere i den lilla klungan och samlar mod för ett ”styrtløb” ner för världens snabbaste speedski-bana?
Den här bildgåtan hade nog varit väldigt svår för de flesta, men du har ju varit där (hade iofs inte hjälpt alla, t ex @Hawk100).
Över till @STORPOTATEN !
Nix, inte Kapellskär. Men som man kan misstänka var vi på väg till en landskamp...Kapellskär?
Vafan, du skulle ju gå i fällan och säga Tallin eller nåt.Färjeterminalen i Helsingfors (kanske Panorama Bar?) på väg till Tallinn?
Jasså, var det Bryan Adams…..?!?långsökt koppling till skidåkning.
Men han invigde årets säsong:;
![]()
Backstreet Boys at the Ski Opening 2025 in Schladming-Dachstein
The Backstreet Boys are coming to the Ski Opening in Schladming-Dachstein at the foot of the Planai in Schladming on December 05, 06 and 07, 2025.www.schladming-dachstein.at
Eftersom jag har helgdag och lyckades ta en bild i morse chansar jag vilt på Sting!![]()
Stackarna. Inga berg, liftar eller snö så långt ögat kan nå! Vinrankor i överflöd till ingen nytta däremot...Sting och Trudy har alltså en sommarstuga strax intill där vi bodde några dagar i april.
Il Palagio
The private home of Sting and Trudie Styler. This truly remarkable sixteenth-century winemaking estate nestled amongst the vineyards of the Chianti region is now available as an events venue and bespoke holiday destination.www.tenutailpalagio.com
Jaha, så lätt var det. Här säger man bara Mörlialp. Obwaldens nog minst kända skidområde, fast @Hawk100 kanske har varit där? Inte varit med här förut tror jag iaf. Vägen upp är hemsk med barmark, fattar inte att någon kör upp (eller framförallt ner) frivilligt om det är vinterväglag.Mörlialp - Giswil?
Mörlialp ingår ju i Magic Pass!Jaha, så lätt var det. Här säger man bara Mörlialp. Obwaldens nog minst kända skidområde, fast @Hawk100 kanske har varit där?