Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jävlar, jag hann inte. Enda fyr i Sverige jag kunde ha känt. Vi var just 5 dagar där i Halmstad hos frugans släktingar. Jag kollade litet surfstränder för kajak surfing, men det blåste hela tiden nästan 15 m/s. jag sku ha drunknat omedelbart.
Men det är ju vid 15 m/s som det blir bäst vågor där 😜.
Fast jag kan förstå att det kan vara lite utmanande med kajak.

Då ska vi se, var hittar vi den här skapelsen då? Och jag bjuder direkt på en ledtråd genererad av vår vän AI.

AI-översikt

Det är svårt att säga exakt vad bilden visar, men det verkar vara en konstruktion, möjligen en del av en hinderbana eller en typ av rutschkana, som sträcker sig uppför en skogklädd kulle. På grund av avståndet och bristen på detaljer är det svårt att fastställa dess exakta syfte eller funktion.

Bonus alltså om man även listar ut syftet eller funktionen.....

1753088137644.webp

Skidhoppbacke i Hede?

Såvida du inte avser taggtrådsstaketet i förgrunden... Är du inspärrad nånstans?!? Önskas fritagning? Eller har du bara varit inne och snokat med kameran hos Tigercat AB? Hur gick det med fiskandet? Frågorna hopar sig...

1753090938830.webp

Senast ändrad:
Skidhoppbacke i Hede?

Såvida du inte avser taggtrådsstaketet i förgrunden... Är du inspärrad nånstans?!? Önskas fritagning? Eller har du bara varit inne och snokat med kameran hos Tigercat AB? Hur gick det med fiskandet? Frågorna hopar sig...
Jamen så är det juh!
Och jo, jag är tillbaks inspärrad på jobbet med önskan om snabb fritagning. Vad blir signalen så jag vet när aktionen inletts?

Fiske och cykling har avlöpt väl, hettan och den obarmhärtiga solen till trots.
Nu är det @fredw som dikterar reglerna!

Och jo, jag är tillbaks inspärrad på jobbet med önskan om snabb fritagning. Vad blir signalen så jag vet när aktionen inletts?

Signaler för fritagning är typ att PC skriver ett inlägg om att hallonsaft och Pinot Noir smakar ungefär likadant, att Kalle börjat gilla piståkning eller att jag skriver något snällt om SportBittl. Kort sagt, något ganska oväntat. 😉 Så håll ut, det kan dröja litet…

När signalen kommer så tar du på badbrallor, hjälm och lavinrygga, sveper en flaska av Ivos bäverhojt, går in till chefen och ber honom ringa efter hjälp. Snart kommer vi utklädda i vitt, sätter på dig tvångströja och bär ut dig till en vit skåpbil. Du är räddad. Frågor? 🫡

*

Under tiden har jag en fråga! Bild tagen av min brorsdotter som är 9 år. Vad är det som syns på himlen mitt i denna bild?

Senast ändrad:
Det måste väl vara ett UFO! För mig är det ett UFO iaf.

Nej detta är varken JAS eller ett UFO, möjligen ett IFO (eftersom min brorsdotter identifierat objektet med hjälp av sin app). Men det var inte heller IFO jag tänkte på. Det är alltså ingen himlakropp.

PC: ja och hallonsaft är ju dessutom mycket gott så det var kanske inget bra exempel från mig.

Ingen örn! Påminner vagt om en viss "Eagle" men denna kommer inte att landa på månen. Det var sista ledtråden, kom igen nu!

Ingen örn! Påminner vagt om en viss "Eagle" men denna kommer inte att landa på månen. Det var sista ledtråden, kom igen nu!
I så fall en F16 Falcon, den har också delta-vingar som sitter mer centrerat än på J39, så det stämmer faktiskt bättre med bilden.

Senast ändrad:
Senast ändrad:
Aha!!!
Du är vi skitorten (ja 💩 ) som håller liftarna stängda när det snöat! Det vet jag av egen erfarenhet efter att vi kört i timmar för att komma dit och fått gräva fram bilen på morgonen, bara för att upptäcka att de inte öppnar en enda lift….!!!! 🤬🤯🤬
Tyvärr vägrar jag ta ortens namn i min mun, så någon annan får ta hem denna omgång!!
(Ortens namn ingår iofs inte i borgens namn, men ändå….)

Aha!!!
Du är vi skitorten (ja 💩 ) som håller liftarna stängda när det snöat! Det vet jag av egen erfarenhet efter att vi kört i timmar för att komma dit och fått gräva fram bilen på morgonen, bara för att upptäcka att de inte öppnar en enda lift….!!!! 🤬🤯🤬
Tyvärr vägrar jag ta ortens namn i min mun, så någon annan får ta hem denna omgång!!
Hmmm, menar du Åre? Men vilket slott då?

Aha!!!
Förstår frustrationen, vilken pina det måste varit! 😳 Men, du kanske kan hjälpa övriga med en lämplig ledtråd i alla fall?

Hittar inte borgen men väg 27 går i närheten av Crevacol..?

Hmm vägen förbi Scuol och St Moritz heter tydligen också 27 men då stämmer inte Hawks ledtråd...

Senast ändrad:
Förstår frustrationen, vilken pina det måste varit! 😳 Men, du kanske kan hjälpa övriga med en lämplig ledtråd i alla fall?
Gjorde han väl? Iaf om man hängt med i tråden. ;) Jag hade ingen aning, men tog mindre än en minut att hitta svaret efter hans ledtråd.
Hittar inte borgen men väg 27 går i närheten av Crevacol..?

Hmm vägen förbi Scuol och St Moritz heter tydligen också 27 men då stämmer inte Hawks ledtråd...
Fel St. B. ;) Tror inte 27 är vägnumret i det här fallet.

Tillbaka
Topp