Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Japp. Med den enorma bergskedjan Hallandsåsen i bakgrunden.Är det Tylöns fyrplats?
Din tur.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Japp. Med den enorma bergskedjan Hallandsåsen i bakgrunden.Är det Tylöns fyrplats?
Men det är ju vid 15 m/s som det blir bäst vågor därJävlar, jag hann inte. Enda fyr i Sverige jag kunde ha känt. Vi var just 5 dagar där i Halmstad hos frugans släktingar. Jag kollade litet surfstränder för kajak surfing, men det blåste hela tiden nästan 15 m/s. jag sku ha drunknat omedelbart.
Jamen så är det juh!Skidhoppbacke i Hede?
Såvida du inte avser taggtrådsstaketet i förgrunden... Är du inspärrad nånstans?!? Önskas fritagning? Eller har du bara varit inne och snokat med kameran hos Tigercat AB? Hur gick det med fiskandet? Frågorna hopar sig...
Och jo, jag är tillbaks inspärrad på jobbet med önskan om snabb fritagning. Vad blir signalen så jag vet när aktionen inletts?
Kanske bara @fredw som dagdrömmer?Under tiden har jag en fråga! Bild tagen av min brorsdotter som är 9 år. Vad är det som syns på himlen mitt i denna bild?
Visa bilaga 39870
Det måste väl vara ett UFO! För mig är det ett UFO iaf.
I så fall måste det vara den sällsynta Vitbukade Havsörnen!Nej detta är varken JAS eller ett UFO, möjligen ett IFO (eftersom min brorsdotter identifierat objektet med hjälp av sin app). Men det var inte heller IFO jag tänkte på. Det är alltså ingen himlakropp.
I så fall en F16 Falcon, den har också delta-vingar som sitter mer centrerat än på J39, så det stämmer faktiskt bättre med bilden.Ingen örn! Påminner vagt om en viss "Eagle" men denna kommer inte att landa på månen. Det var sista ledtråden, kom igen nu!
Ahaa...en Spread Eagle? Måste varit en vådlig inrun....Ingen örn! Påminner vagt om en viss "Eagle" men denna kommer inte att landa på månen. Det var sista ledtråden, kom igen nu!
Jag ändrade till Falcon, ”Eagle” är F15.Nix och nix, nu glömmer ni en av ledtrådarna…
ISS då?
Då var det en långexponerad bild med solreflexer med tanke på hur stort föremålet är. ISS befinner sig på 400 km höjd…ISS då?
Då var det en långexponerad bild med solreflexer med tanke på hur stort föremålet är. ISS befinner sig på 400 km höjd…
Ja, för lätt. Såg även Schwarzwald samma dag men lyckades visst inte ta någon bild där de fastnade. I bilden syns Weissenstein och Hasenmatt, 1444 möh, högst i kanton Solothurn. Dvs ungefär lika högt som Andermatt. Bilden tagen i föralperna på drygt 1900 m.
Hmmm, menar du Åre? Men vilket slott då?Aha!!!
Du är vi skitorten (ja) som håller liftarna stängda när det snöat! Det vet jag av egen erfarenhet efter att vi kört i timmar för att komma dit och fått gräva fram bilen på morgonen, bara för att upptäcka att de inte öppnar en enda lift….!!!!
Tyvärr vägrar jag ta ortens namn i min mun, så någon annan får ta hem denna omgång!!
(Ortens namn ingår iofs inte i borgens namn, men ändå….)
Hmmm, menar du Åre?
Förstår frustrationen, vilken pina det måste varit!Aha!!!
Du är vi skitorten (ja) som håller liftarna stängda när det snöat! Det vet jag av egen erfarenhet efter att vi kört i timmar för att komma dit och fått gräva fram bilen på morgonen, bara för att upptäcka att de inte öppnar en enda lift….!!!!
Tyvärr vägrar jag ta ortens namn i min mun, så någon annan får ta hem denna omgång!!
(Ortens namn ingår iofs inte i borgens namn, men ändå….)
Okej.Förstår frustrationen, vilken pina det måste varit!Men, du kanske kan hjälpa övriga med en lämplig ledtråd i alla fall?
Gjorde han väl? Iaf om man hängt med i tråden.Förstår frustrationen, vilken pina det måste varit!Men, du kanske kan hjälpa övriga med en lämplig ledtråd i alla fall?
Fel St. B.Hittar inte borgen men väg 27 går i närheten av Crevacol..?
Hmm vägen förbi Scuol och St Moritz heter tydligen också 27 men då stämmer inte Hawks ledtråd...
Korrekt! Turen till herr Varmkorv!Castello di Mesocco ligger väl innan St Bernadinopasset
@Hawk100 sen blev jag nyfiken på vilken ort du hatar.![]()
www.graubuenden.ch
Är det dom liftarna man ser innan man åker in i tunneln?Såklart.San Bernardino | Graubünden Tourism
www.graubuenden.ch