Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tycker den här satellitbilden ser lik ut, så jag gissar på Dubrovnik….
Tycker den här satellitbilden ser lik ut, så jag gissar på Dubrovnik….
Visa bilaga 39832
Tyvärr inga rätt på de gissningarna……Den oerhört långa Materhorn Express? Hmm, servicegondol?
Helt rätt!!!Nära Roche de Mio. Hade det varit i CH hade jag sagt fonduegondol.Verkar som de har två gondoler utan väggar eller ens glas som man står i. Gästerna säkrade med någon slags sele. Kallar dem visst Aerolive.
Nej, mycket närmare hemma för mig än så, tog bilden i morse. Skidområdet ligger inte vid de höga snötäckta bergen utan närmare.Saas-Fee?
Jag drog till med nåt i Schweiz på måfåNej, mycket närmare hemma för mig än så, tog bilden i morse. Skidområdet ligger inte vid de höga snötäckta bergen utan närmare.
Titta noggrannare.Jag ser inga skidliftar i bilden men i precis den vinkeln ifrån de höga bergen ligger Axalp eller lite längre därifrån Sörenberg.
Jag har bara tillgång till mobilen, förstorade nog inte tillräckligt för att se, misstänkte att det var Brienzer Rothorn där.Titta noggrannare.Men du skrev ju Sörenberg, där även Brienzer Rothorn ingår. Toppstationen och en kabinbanestolpe syns. Pisterna ligger på andra sidan tunneln som också anas, tror även en stolpe vid stolsliften syns. Hört att det är riktigt kul freeride rakt ner under kabinbanan.
I bakgrunden de tre välkända som knappast behöver påpekas.
Din bild @PisteCarver
I pjäxor givetvis!?Om jag någon gång möter @Hawk100 och @STORPOTATEN IRL så är ni båda utmanade på att bugga till den här, så får vi se om ni är lika snabba i fötterna på dansgolvet som i skidbacken.
Tror det där är Burg Metternich.Vad heter borgen?
Visa bilaga 39842
Det är ju rock-lördag, och varför inte lite 50-tals rock med Bill Haley & the Comets - Twist Again.
Om jag någon gång möter @Hawk100 och @STORPOTATEN IRL så är ni båda utmanade på att bugga till den här, så får vi se om ni är lika snabba i fötterna på dansgolvet som i skidbacken.
Har faktisk aldrig buggat i pjäxor, är nog större risk för benbrott då än vid skidåkning.I pjäxor givetvis!?![]()
Javisst, det tror du rätt i!Tror det där är Burg Metternich.
Tack! Var därikring på campingsemester i barndomen. Fick lära mig vad potatis heter på tyska på ett annorlunda sätt... Det var en massa skyltar utmed vägarna där det stod "Kartoffeln" och så var det en pil mot intilliggande bondgård.Javisst, det tror du rätt i!
Burg Metternich som ligger ovanför Mosels vackraste by - Beilstein.
Visa bilaga 39844
Din tur @Snowgod !
Det gick fort!Mount Athos, 2033 m?
Haft med en bild på berget fast från andra sidan (taget från vackra Sithonia-halvön), så kände igen profilen. Bild kommer!Det gick fort!
Var helt ensamma på en liten strand utanför Limenaria, inte alls dumt!
Varsågod!
Du kommer tyvärr bli besviken….!!!!Har faktisk aldrig buggat i pjäxor, är nog större risk för benbrott då än vid skidåkning.![]()
Men nej, de får ha lågskor (eller gympadojor) och kommer att bedömas hårt. Förväntar mig att de behärskar minst åtta olika turer.![]()
Jag skjuter hårt från höften och chansar på att bilden är tagen vid Gardasjön och att beget är Adamello 3554 möh.Bjuder på en dagsfärsk bild. Namn och höjd på toppen under det röda sträcket? Pluspoäng om man kan ange vartifrån bilden är tagen.
Alla rätt, mycket stiligt!Altmann, 2435. Kanske nära Weissenberger Halde?
Men är det nu Klostermatte i Engelberg?Kändes som Bodensee direkt och när jag såg tungan där Rhen rinner ut var det formsak. Ren tur med utsiktsplatsen.
Också en dagsfärsk bild. Vad kallas det här nybörjarområdet?
Visa bilaga 39853
Stället KaitsuH hittade verkar lite kul, kanske får svänga förbi om jag har tid över när jag är åt det hållet.
Ja, så enkelt var det. Efter liten promenad uppe på Brunni. Såg tre gamar bl.a.!Men är det nu Klostermatte i Engelberg?
Stöten.Här ser ni högalpin miljö. Vad heter skidområdet där på andra sidan av dalen?Visa bilaga 39862
Rätt svar! Litet träningsfisket där före SM i flugfisket.Stöten.
Jag har åkt skidor där väldigt många gånger så den var ganska lätt.Rätt svar! Litet träningsfisket där före SM i flugfisket.
Är det Tylöns fyrplats?Jag har åkt skidor där väldigt många gånger så den var ganska lätt.
Vad heter fyren som syns bortanför vindsurfaren?
Visa bilaga 39863
Jävlar, jag hann inte. Enda fyr i Sverige jag kunde ha känt. Vi var just 5 dagar där i Halmstad hos frugans släktingar. Jag kollade litet surfstränder för kajak surfing, men det blåste hela tiden nästan 15 m/s. jag sku ha drunknat omedelbart.Är det Tylöns fyrplats?