Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
stämmer bra. Strong kvinna!Verkligen en bedrift med den utrustningen! Både uppför och nedför.
(detta var alltså innan tidningen VI blev en porrtidning)
ja, precis. tidningen SE var det!Tidningen Vi ägnar sig nog mer åt kultur- och socialporr iofs, men visst…(gissar du menar tidningen Se…)
Vad heter liften i bild?
Visa bilaga 40157
ja, precis. tidningen SE var det!
och då kan jag lika gärna slänga in en gissning på skidorten See
Kan det vara liften resterhöhe i pass thurn? Affenstarker apres ski - affenstadl
Tror jag hittat rätt men att hitta den utmärkt på pistkartorna verkar inte lätt.
Det var ledtråden med avståndet som fick mig att börja titta på rätt orter. Hittade sedan baren men att hitta den utmärkt på en karta var en annan femma...Den var inte superlätt, inte många ledtrådar (typ ingen), gratulerar! Din tur!
Vi bodde en vecka i närliggande Jochberg när jag var i 10-årsåldern, så det var kul att köra förbi i våras.
Visa bilaga 40164
PS openskimap.org är bra för att hitta liftar (och pister), men någon verkar ha hällt sirap i deras server, det går långsamt numera.
Visa bilaga 40165
Det är korrekt, vi åkte dit för att kolla på murmeldjur efter att ha åkt upp på Sass Pordoi tidigare på dagen. Så kändes häftigt att kunna se toppstationen på sånt långt avstånd, besökte tyvärr inte rifugion högst upp. Fick se murmeldjur i Ciampac. Över till dig @fredwAlba/Ciampac?
Alba-CiampacHär är en lift som är gammal och tyvärr nerlagd, markerad i gult... Ovanför den fanns det en gång släpliftar som tyvärr också har lagts ner. Den gamla dalstationen ligger vid en sjö/damm där det finns en parkering och en sorts "krigsmuseum" - det hände en hel del här under WW1.
Om man tar bilen från den gamla liftens dalstation och kör nedåt i dalen cirka 20 minuter västerut så kommer man till en dalstation med dels en kabin norrut, dels en ny fin 10-personers gondollift från 2017 (som ersatte en kabin som byggdes 1995) som går uppåt söderut.
Vad heter den gondolliften (dvs inte den gamla på bilden)?
Visa bilaga 40168
Alba-Ciampac
Var inte så svårt då vi kom den vägen till Canazei ifrån Venedig, gick ur vid Lago di Fedai och njöt av utsikten och en cappuccino. Då hade vi ca 20min kvar till boendet. Första gången i Dolomiterna, funderar faktiskt om Alba skulle kunna vara ett bra ställe att bo för en skidresa då man har möjlighet att åka åt olika håll till skillnad ifrån Canazei.Precis den...Tebax till dig!
På Marmolada finns ju en hel del intressant offpist som jag inte vågat mig på, inklusive en route som mynnar ut i "Marmolada Canyon" som går strax bortom den gulmarkerade liften på frågebilden. Din tur - igen!
Visa bilaga 40169
Visa bilaga 40170
Var inte så svårt då vi kom den vägen till Canazei ifrån Venedig, gick ur vid Lago di Fedai och njöt av utsikten och en cappuccino. Då hade vi ca 20min kvar till boendet. Första gången i Dolomiterna, funderar faktiskt om Alba skulle kunna vara ett bra ställe att bo för en skidresa då man har möjlighet att åka åt olika håll till skillnad ifrån Canazei.
Det där är väl pist 53 i Trysil, 9år sedan jag var där men ser bekant ut.
Sant läste lite snabbt där och blandade ihop pist och lift, F2 Toppekspressen heter den.Ledsen att avbryta en “winning streak”, 19 inlägg i rad av fredw och DrDim.
Men jag måste fråga: Vad är uppåt och neråt på liften?![]()
Nej det är felMalcesine?
Det stämmer bra, Malcesine ser man ju snett över sjön ifrån Limone sul Garda och är också en otroligt fin stad. Över till dig @fredw igen!Ah, Limone sul Garda
Det stämmer bra, Malcesine ser man ju snett över sjön ifrån Limone sul Garda och är också en otroligt fin stad. Över till dig @fredw igen!
Bild på Malcesine ifrån Limone sul Garda
Visa bilaga 40182
Ser ut att vara SalzburgVi stannade till i våras i Lazise som ligger strax söder om Malcesine - hade tänkt posta en bild som skoj därifrån (det är ganska likt Limone) men de bilderna finns nog i en annan telefon än så länge! Ja fint vid Gardasjön, särskilt de här delarna, och östra kusten är ju litet mindre besökt dessutom. Södra kusten gillar jag mindre även om Sirmione kan vara kul att ha besökt en gång.
I vilken stad är denna bild tagen?
Visa bilaga 40183
Jopp! Det blev en riktig långboll, tillbaks till dig!Ser ut att vara Salzburg
Var i Salzburg för 14år sedan, så ibland är det ju lätt när man känner igen sig.Jopp! Det blev en riktig långboll, tillbaks till dig!
Precis den är tagen utanför scandic holmenkollen som ligger på 350m.ö.h.Holmenkollen? Bergsryggens topp är på 588 m.ö.h. men gissar att din bild inte är tagen så högt upp, kanske ca 350 m.ö.h.