fredw
Aktiv medlem
Visa din fika!
Den slår vegansk brunost med ryska kullar i dystert ljus...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gött. Ingen bild?Kö på E4an så en laxmacka sitter fint
Oj kom den inte med.Gött. Ingen bild?
/Kusken
Lite schweizisk choklad måste man också ha hemma.![]()
![]()
Japp, var med på antipasti-brickan.Hoppas ni testat lokal fänkålssalami ännu, finocchiona!
Kalle, med schweizer-lön har du väl råd att köpa en riktig kaffemaskin?Stroopwafel till lunchkaffet.
Visa bilaga 40075
Agree to disagree. Föredrar kaffe varmt, klart och i mängd. Mao har jag köpt en bra maskin.Kalle, med schweizer-lön har du väl råd att köpa en riktig kaffemaskin?
Filterkaffe är no-go.
Endast dessa två länder gör generellt anständigt kaffe:+
![]()
Jag tror att vi får ta in @fredw som får fälla avgörandet med en utslagsröst.Agree to disagree. Föredrar kaffe varmt, klart och i mängd. Mao har jag köpt en bra maskin.
Apropå Italiens kaffe ger en snabb googling följande: ”And yet, the average quality of a cup of coffee in Italy remains quite bad. What is more, the country doesn’t seem so eager to embrace better coffee.” Från en fine dining hemsida.
Men du verkar ju gilla ljummet, billigt och halvdant grummel.![]()
Även om han håller med dig så kommer jag inte springa ut och köpa en energislösande espressomaskin för fyrsiffrigt CHF-belopp.Jag tror att vi får ta in @fredw som får fälla avgörandet med en utslagsröst.![]()
De förbrukar betydligt mindre energi än en sketen Melitta bryggare.Även om han håller med dig så kommer jag inte springa ut och köpa en energislösande espressomaskin för fyrsiffrigt CHF-belopp.![]()
Så ska de se ut! Annars kan man ju lika gärna köpa en Nespresso-maskin.En ordentlig espressomaskin borde alla ha!Visa bilaga 40084
Haha snack! Melitta Aroma ska det vara…Så ska de se ut! Annars kan man ju lika gärna köpa en Nespresso-maskin.![]()
Det är ju filterkaffe som sig bör. Kör med MoccaMaster här.Haha snack! Melitta Aroma ska det vara…
Ja men jag menade att allt kaffe ska göras i en sådan, Espresso och sådana nymodigheter. Zoegas Skånerost, två mått per kopp så man rensar ut systemet ordentligtDet är ju filterkaffe som sig bör. Kör med MoccaMaster här.![]()
Jag tror att vi får ta in @fredw som får fälla avgörandet med en utslagsröst.![]()
Med tanke på vad t ex en cappuccino kostar ute så "tjänar" man snabbt in en maskin. Jobbar dessutom uteslutande hemifrån så blir mycket kaffe hemma.
Ps. Italien är fantastiskt att bara gå och avnjuta en espresso direkt över disk. Drack en mitt i Venedig för 1.1 euro …
Jag antar att platsen kommer i en annan tråd ?
Jag trodde platsen var uppenbar..!Jag antar att platsen kommer i en annan tråd ?
Jädrans sugen jag blev på en Bounty nu.