Schubertan1997
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Trollkirka?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då säger jag väl Col du Galibier istället.Nära men inte riktigt det jag är ute efter..
Då provar jag väl med Refuge du GoléonFortfarande inte rätt men oerhört nära. Bilderna är tagna från en Refuge.
refuge du Goléon?Fortfarande inte rätt men oerhört nära. Bilderna är tagna från en Refuge.
@xhib hann före..refuge du Goléon?
Det var ledtrådsbilden som ledde mig till rätt område. Men för att hitta exakt rätt fick jag kolla Google maps.Nu har du rätt!.. Tänkte Goleon på första bilden och andra som var ledtråd visar ju delar av Col du Lautaret.
Nix.Kan det vara Sylarna? Storsylen?
Ser ju ganska högt ut... Det är inte så enkelt som Kebnekaise?Det var ledtrådsbilden som ledde mig till rätt område. Men för att hitta exakt rätt fick jag kolla Google maps.
Vad heter det här fjället?Visa bilaga 41301
Nej, och Keb är för långt norrut.Ser ju ganska högt ut... Det är inte så enkelt som Kebnekaise?
Ja, det är rätt.Marsfjället?
Oj, det gick snabbt! Aaretal stämmer bra. På gränsen att en del av det man ser ingår i Haslital, som översta delen av Aaretal brukar kallas. Brienzersee anas genom diset. Bilden tagen vid en av dalstationerna i Hasliberg.Aaretal?
Från vilken toppstation är bilden tagen?
Visa bilaga 41328
Det är IFån zoomat, med min gamla IFåne.Hmm ovanligt pixlig bild från dig..."Croppat" och digitalzoomat eller fick du inte låna frugans optiska superzoom?
![]()
Nä, i så fall är kameran riktad åt fel håll.Oavsett, ingen ursäkt, man ser ju bergen. Tror inte jag ser Mont Forts baksida på denna bild.
Vi ska till ett annat land och högre upp.Ingen aning, men om ingen gissar får ju inga ledtrådar. Skjuter från höften med Bormio 3000.
Nej, inte så högt.Klein Matterhorn?
Nej, fel land.Mittelallalin?