Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack, då behöver jag inte gissa på Alperna.Märkligt namn på ett skidsystem @fredw ….
Men alla gissningar ger ledtråd, så här kommer en:
Bilden är tagen i Pyrenéerna.![]()
Jag testar med den största av de tre anläggningar som jag känner: GrandvaliraBilden är tagen i Pyrenéerna.
Tyvärr fel svar…Jag testar med den största av de tre anläggningar som jag känner: Grandvalira
Nej nej nej…..Arcalis då?
Nu har du hittat byn vi bodde i. Men inte rätt skidsystem….Viktig info från internetdet är *inte* en staty av en sittande skidåkare på bilden!
Visa bilaga 41739
Ok, allvar. La Massana / Vallnord?
Japp, där satt den. Bilden tagen där man kliver av gondolen som går upp från La Massana till PAL.Pal-Arinsal
Piculin?
Smittad av det så kallade Hawkfenomenet…![]()
Om inte ens @Kalle_Luzern har en aning så är det kanske för svårt….Det var et potpourri av frågor, toppar, glaciärer och skog det. Ingen aning faktiskt, men på 3. gissar jag ca. 61 km.
Som jag hintade trodde jag att det är Mount Pourri som ligger mellan Tignes och Les Arcs. Les Arcs är väl närmast.Om inte ens @Kalle_Luzern har en aning så är det kanske för svårt….
Vi stryker alla frågor utom 4, den får gälla som bildgåta för alla.
Rätt svar på fråga 3 är 71,3 km.
Mont Pourri är berget som syns längst ut till höger i bakgrunden, så både det och Les Arcs är fel tyvärr.Som jag hintade trodde jag att det är Mount Pourri som ligger mellan Tignes och Les Arcs. Les Arcs är väl närmast.
Kan ju vara helt fel ute, men kanske bara är dålig på att mäta avstånd på google maps.![]()
Mais oui, c’est correctement!Inte helt fel ute då, men dålig på vinklar tydligen och google earth upplösning i de delarna helt kass av någon anledning. Men google och Frankrike är väl lite ärkefiender…
Aiguille de la Grande Sassière och Val d’Isere då?
Är du i Bern?
Ja, stämmer. Rendevouz Bundesplatz, Jorden runt på 80 dagar som tema i år.Är du i Bern?
Jag gjorde säsongens första skidsvängar igår i kanten på den här backen. Vad heter den?Ja, stämmer. Rendevouz Bundesplatz, Jorden runt på 80 dagar som tema i år.
Din bild @FreeHeelBlumen
Tyvärr inte så mycket snö här ännu. Rätt land!Hammarbybacken?
Nej, längre norrut!Vallåsen?
Nu börjar vi verkligen närma oss, en mycket mindre anläggning! Lägger till en ledtråd i orginalinlägget.Kungsberget
Den lilla pärlan hade fått 40 cm snö! Vidare till Gunnar!Hemlingbybacken?
Vet inte, men det står Solviksbadet, Ålsten... Så jag gissar på det.Här har min polare skrivit ut en karta över genvägar och farozoner för en slinga vi brukade springa på idrotten. Var är slingan?
Visa bilaga 41822
Smart snubbe, måste ha ett helt liv av erfarenheter att ösa ifrån!Vet inte, men det står Solviksbadet, Ålsten... Så jag gissar på det.![]()