Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

är inte den restaurangen känd från Snowroller? "herr ober, eis bitte"
Stämmer! Från dessa bilderna kan ni nog se planket där SH välte skidorna, lekte Lady och Lufsen med Lotta och där direktör Jönsson bad om mer is 😊

Bilagor

• IMG_5968.webp
    IMG_5968.webp
    649.2 KB · Besök: 58
  • IMG_5971.webp
    IMG_5971.webp
    394.2 KB · Besök: 55
  • IMG_5972.webp
    IMG_5972.webp
    634.2 KB · Besök: 54
Bla bla bla... Jaja.... kör på då! :cautious:;)

Men...bara så du vet.... jag har svårare än så...😅
Så trevligt att du varit i Grimentz, dit gick sista resan i mitt skidsemesterliv nr.1. Därefter tog det 18 år innan det blev debut för skidsemesterliv nr.2 med sommarskidåkning i Hintertux igen. Sedan dess är man hooked igen!:)

Så trevligt att du varit i Grimentz, dit gick sista resan i mitt skidsemesterliv nr.1. Därefter tog det 18 år innan det blev debut för skidsemesterliv nr.2 med sommarskidåkning i Hintertux igen. Sedan dess är man hooked igen!:)
Jao, det var väl givet med Magicpass, och det har legat länge på ToDo, så det var dags. Och jag är inte besviken. Inte det minsta. Speciellt inte med de sista tre dagarna, vilka var....magiska. :love:
Bodde dock inte i Grimentz, utan i Zinal. Trevlig by, men med facit i hand kanske man skulle bott i Grimentz ändå. Där fanns ju bästa åkningen visade det sig.

Det där ser ju ut som TV tornet vid Jägersro Center i Malmö, men där brukar inte vara någon snö.... :unsure:
Så jag drar till med Titlis!:LOL:
Inte Jägersro, sant. Titlis stämmer däremot. Tornet numera nästan färdigt efter ombyggnad och ser lite annorlunda ut. Första bilden tagen från gondolen till Männlichen ovanför Grindelwald. Trevligt när man kan se ”hem” när man åker på utflykt. ☺️

Din bild @PisteCarver

Inte helt överraskande att när Kalle väl drar till Grindelwald, längtar han ändå efter Titlis... 😊😉
Var kul att se mitt gamla "hemmaområde" igen, hade säsongskort några vintrar i Jungfrau. Panoramat är oslagbart (ja, då räknar jag in Zermatt). 🏔️ Men man kan ju inte förneka att det är rätt stor skillnad i typen av åkning. ⛷️ I Jungfrau åker man cruising nedanför riktigt stora berg, på Titlis åker man stora-bergs-åkning. (y) Möjligen ett par åk från Schilthorn som kommer i närheten, inte kört dem. Och alla dem kräver antingen hudar/bootande, eller att man hamnar way off.

Var kul att se mitt gamla "hemmaområde" igen, hade säsongskort några vintrar i Jungfrau. Panoramat är oslagbart (ja, då räknar jag in Zermatt). 🏔️ Men man kan ju inte förneka att det är rätt stor skillnad i typen av åkning. ⛷️ I Jungfrau åker man cruising nedanför riktigt stora berg, på Titlis åker man stora-bergs-åkning. (y) Möjligen ett par åk från Schilthorn som kommer i närheten, inte kört dem. Och alla dem kräver antingen hudar/bootande, eller att man hamnar way off.
Några säsonger i Jungfrau utan att klämma de stora åken, vafalls? Ingen att åka med? :rolleyes:
1773600062405.webp
???

Visst! Högsta toppstationen i skidområdet Männlichen - Kleine Scheidegg. Med hyfsad utsikt. (y)

Din bild @kappakomplett
Finaste panoramat? Det är kanske dött lopp med Zermatt ändå, en smaksak förstås. Man är väldigt nära bergen i Jungfrauområdet, speciellt från Mürren
Utsikten från Grindelwald First är också fin, med Schreckhorn och så vidare.

Här är inte så tokig utsikt heller, var är bilden tagen:

IMG_3680.webp
IMG_3616.webp

Senast ändrad:
Finaste panoramat? Det är kanske dött lopp med Zermatt ändå, en smaksak förstås. Man är väldigt nära bergen i Jungfrauområdet, speciellt från Mürren
Utsikten från Grindelwald First är också fin, med Schreckhorn och så vidare.

Här är inte så tokig utsikt heller, var är bilden tagen:

Visa bilaga 44656Visa bilaga 44663
Slår till på Cabane Bella Tola då?

Tillbaka
Topp