TopiNieminen
Aktiv medlem
Visa din liftkö 🙈
Man får nästan känslan att de blev hatobjekt nummer 1 av dem.Och den numera legendariska, röda 200 kr hjälmen![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man får nästan känslan att de blev hatobjekt nummer 1 av dem.Och den numera legendariska, röda 200 kr hjälmen![]()
Int komma hit med sån dära saker å förstöra vårt fina flatljusI den nedre bilden, höger sida:
det var här jag menade att det borde kunna planteras träd för att få till skogsåkning i Riksgränsen; fjällbjörkar eller Lärkträd
Dåligt med snö tycker jag..!Föredömligt
Stå i kö och bli snöblästrad.
Det var väldigt lite kö vid sittliften från Stötentorget. Men med lite öppet och fyrtio tusen miljarder skidskolor blev det trångt där bara knappisarna var öppnaStå i kö och bli snöblästrad.
Ganska glad att bilen är på service så jag blir sittande i soffan istället.
I Bjurs var det noll kö idag, tyvärr dåligt med snö också…
”Hjälmfotingarna är som minionerna” fick jag berättat för mig från Stöten för 1 timme sen.Det var väldigt lite kö vid sittliften från Stötentorget. Men med lite öppet och fyrtio tusen miljarder skidskolor blev det trångt där bara knappisarna var öppna
Nää…. nu lurar du oss, det där måste vara starten på Vasaloppet.Trysil ser livat ut på nyår
Varför envisas folk med att åka på skidsemester under nyår…?
I fjällen är det vanligtvis regnstorm eller minus -30 och knökat med folk.
I Alperna är det förvisso trevligare väder men hutlösa priser under nyår.
Eller en kombination som vi drabbades av nyår 23/24 i Idre: ca -15 till -20 första dagarna men så fuktigt att vi fick stanna för att skrapa bilrutan med ca 5-10 minuters mellanrum. Googles gick inte att använda. Barnen grät och vägrade åka. På hemresan köldrekord med närmare -40. Vi blev rekommenderade att inte stänga av motorn när vi stannade på pizzerian i Särna (tror jag det var).Trysil ser livat ut på nyår
Varför envisas folk med att åka på skidsemester under nyår…?
I fjällen är det vanligtvis regnstorm eller minus -30 och knökat med folk.
I Alperna är det förvisso trevligare väder men hutlösa priser under nyår.
Eller en kombination som vi drabbades av nyår 23/24 i Idre: ca -15 till -20 första dagarna men så fuktigt att vi fick stanna för att skrapa bilrutan med ca 5-10 minuters mellanrum. Googles gick inte att använda. Barnen grät och vägrade åka. På hemresan köldrekord med närmare -40. Vi blev rekommenderade att inte stänga av motorn när vi stannade på pizzerian i Särna (tror jag det var).
Haha nu har gissa bilden-tråden gått så långt att man måste maska alla bilder.
Ja, @Kalle_Luzern lägger in alla bilder i sina matrix-Excel ark som han har på alla forum medlemmar.Haha nu har gissa bilden-tråden gått så långt att man måste maska alla bilder.![]()
Jag har ätit pizza där.....Särna är nog den kallaste plats jag varit på i hela mitt liv. Jag skulle inte ens våga stanna där! Undvik!![]()
![]()
Som tur sköter min AI-agent det numera.Ja, @Kalle_Luzern lägger in alla bilder i sina matrix-Excel ark som han har på alla forum medlemmar.![]()
Här?Garanterat längsta liftkön någonsin på en Scandinavian SkiPass ort idag.
Alla här känner väl igen stället..?
Vi stod i en ännu värre variant av den kön, lördag v8, men när men väl kommit upp var det inte alls farligt.Garanterat längsta liftkön någonsin på en Scandinavian SkiPass ort idag.
Alla här känner väl igen stället..?
Åkte ni skogen/baksidan ner till tunneltaket?Vi stod i en ännu värre variant av den kön, lördag v8, men när men väl kommit upp var det inte alls farligt.
Igår, lördag, gott om snö och strålande sol. Ingen meter liftkö på hela dagen.
Nä, den linjen är jag inte medveten om... Vi har mycket att lära.Åkte ni skogen/baksidan ner till tunneltaket?
Där har jag nog aldrig sett mer folk än sådär.Nedre sittliften i Riksgränsen. Finväder och föredömligt korta köer
Visa bilaga 45033