Schifoan
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Typ rätt språk, men fel dialekt.Steinröhse….!![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Typ rätt språk, men fel dialekt.Steinröhse….!![]()
Zillertal Arena är rätt. Första bilden är från utsiktsplatsen vid Stuanmandlbahn och den andra från Kreuzjoch 2558m. Över till PisteCarver.Det är Zillertaler Alpen som syns och du befinner dig i skidområde Zillertal Arena.
Det är Zillertaler Alpen som syns och du befinner dig i skidområde Zillertal Arena.
Kul! Det är inte ofta jag lyckas pricka rätt, men den här gången var den algoritmanpassade reklamen från tidigare resor till Italien till nytta.Ja, det är det.
Din tur @Maloc !
Torde kanske vara Dromskåran med Drommen till vänster?Vi kör en akvarellmålning för att variera formatet lite, även om motivet nog är enkelt. Vad heter fjället?
Visa bilaga 45120
Yes, helt korrekt. Över till dig.Torde kanske vara Dromskåran med Drommen till vänster?
Ingen aning, men jag vet vem som är längst av gubbarna på bilden…!!!Välj ditt svar;
Var befinner sig gubbsen?
Eller, vad heter högsta toppen i bilden?
Visa bilaga 45121
Nice try. But no.Ingen aning, men jag vet vem som är längst av gubbarna på bilden…!!!
Ger det rätt att lägga upp ny bild…??
Njaa, vi står faktiskt längre ner, i princip vid dammen och Lac de Moiry.Col de Sorebois?
Japp, Dent des Rosses skall det vara, toppar ut på 3613 möh.Högst kanske Dent de Rosses, men Pointe de Bricola kanske sticker upp med en pixel?
Jajamän. Där jag fick mig en god portion capuns, lite oväntat eftersom de mest brukar ätas i GR.Bistro Eigergletscher?
Capuns är gott!Jajamän. Där jag fick mig en god portion capuns, lite oväntat eftersom de mest brukar ätas i GR.
Din bild @PisteCarver
Är det Gustavbacken?
Och Östra Granfjället i bakgrunden då kanske….Är det Gustavbacken?
Fan. Jag var övertygad om att det var rätt.Och Östra Granfjället i bakgrunden då kanske….
Bra gissning men tyvärr fel.![]()
Du har hittat rätt land!Sitter här o går igenom pistkartan över Saalbach med förstoringsglas för att hitta vilken pist det är, men konstigt nog passar ingen riktigt in. Chansar ändå på Talabfahrt….???
Du är ju nära, i Österrikes vackraste dal.Är vi i Pitztal? Rifflsee Talabfahrt
Helt korrekt.Grubengrat?
Är du säker? Tänkte Muttenkopf möjligen om det var ovanför Talabfahrt…. Ser väl Innere Schwarze Schneide i bilden?Helt korrekt.
Från övre delen av Grubengrad, en mycket trevlig och varierad svart pist med ett fantastiskt panorama i fonden.
Din bild @Ivo del Scandi !
EDIT:
Rifflsee är ett litet men mycket fint skidområde tyckte vi. Första gången vi åkte där.
Ja, jag är mycket säker.Är du säker? Tänkte Muttenkopf möjligen om det var ovanför Talabfahrt…. Ser väl Innere Schwarze Schneide i bilden?
Badvattnet?Rakvattnet?
japp, Korsvattnet ligger på 700möh och omgivningarna ser mer ut som Lappland. Men det är i Offerdalsfjällen (Mjölkvattnet är dalgången bredvid)Kanske är skoterleden över Korsvattnet vi ser?
Korslagda...?Kanske är skoterleden över Korsvattnet vi ser?