Blir det någon skidåkning i vinter?

Funderar mer och mer på om inte detta hade varit ett grymt sätt att få till en smygstart på säsongen över höstlovet för vissa skidorter.
Spara snö och spruta på lite konstsnö lagom till höstlovet på de högsta delarna av skidområdet. Starta liftarna och erbjud halva priset från vanliga säsongen.
Få igång systemet och leta barnsjukdomar. Sen stänger man efter höstlovet och drar igång i december igen.

Funkar nog bara för typ Åre och uppåt, men hade varit ett intressant experiment.
Tänndalen gör ju det?

Apropå tidigare hyrbilsdiskussion - hyrde just min billigaste vecko-bil någonsin (sedan Mallorca på 1990-talet) via Ryanair och U-Save i Bergamo. Totalt ca 2000 SEK för en ok Nissan Juke (som inte var så strykful som tidigare årsmodeller...) inkl extern helförsäkring inkl självriskeliminering via Ryanair. De försökte ändå pracka på mig deras egen extra-försäkring för 250 EUR på U-Save men Radler är hård mot de hårda och stod emot. Tackade också nej till att betala 150 Euro extra för att få köra i Schweiz. Var litet nervös inför tillbakainlämningen men allt gick smidigt (men jag tog massor av foton på bilen själv). Tre minuter t o r flygplatsen med skyttelbuss som kom och åkte snabbt. De 900 EUR i säkerhet som blockerats på kreditkortet blev avblockerade inom fyra dagar.

Så min numera ganska långa streak av hyrbilar i Italien utan problem fortsätter. uppsamlingsplatsen för skyttelbuss till hyrbilar i Bergamo ligger numera ca 5 minuters promenad till vänster när man kommer ut (den låg förut till höger).

Antar att Bergamo kan bli aktuellt för en del här i vinter, t ex till Aostadalen, Cervinia, Alagna mm men även övriga italienska alperna finns inom rimligt räckhåll. PS vid extratid, besök gärna "Città alta", gamla stan på kullen i Bergamo. Mycket fint.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp