Flatspin 5

Hampus_H

Medlem
Flatspin 5
Tjena!, vad ska man tänka då man ska göra en flat 5, vet hur den ser ut osv men får inte till den.
Någon som har nått tips på hur man ska kasta sig?

Flatspin 5
hahah provade idag, vart jävligt konstigt hahah slog skallen hårt som fan iaf. Men dom som sätter det säger typ att man ska tänka att man ska sparka en boll runt axeln med fötterna.

Flatspin 5
det är svårt som fan med flat 5or, blir antingen misty eller rodeos i början skulle jag tro..

men lär dig rodeo, sen gör du så men corkar ut den, så de inte är så mycket flipp utan du slänger flippen runt axeln bakåt snett typ, svårt att förklara.. men jesperfekt fick nog till det ganska bra!

funkar det inte första gången så är de bara att forstätta prova, slutar man försöka så lär man sig inte!

Flatspin 5
Jag träna den i stöten på kudden i helgen och det gick förvånandsvärt bra men jag satt den inte alltid men testa i kudde eller vattenhopp så ska du se att den sitter snart.

Flatspin 5
flat 5 är ju lättare än 540

Bara å luta sig bakåt lite så fixar fysiken resten.

Jag kollade igenom den några gånger sedan satte jag det på andra försöket :)

Senast ändrad:
Flatspin 5
Kolla typ uppåt runtöver vänster axel (vänster är lättast för de flesta), skjut fram ryggen och lägg bena i en sne bana så att det blir en ROTATION ist. för en sideflip...

Tillbaka
Topp