10/11 Outfit!

10/11 Outfit!
wille61 sa:
Är kass på bra färg kombinatoner.. :/ Så skulle gärna vilja ha lite hjälp :D
Min nuvarande "outfit" ligger på sida 9 i den här tråden nånstans i mitten. Det enda ja kommer köpa nytt är skidor jacka och byxor, dock skulle ja helst vilja spara jackan men eftersom den är för liten, Så blir det väll till att köpa båda nya,
Aja har kollat runt lite och tyckte det här var ganska grymt men ja vet inte,
Jacka : http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=16661&ProductDetailId=105929
Byxor : http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=16665&ProductDetailId=105940
Skulle bli ganska fett! Men jag vet inte. Priest får absolut inte går över 3000kr. Sen skidor tar jag i en annan tråd! Mvh
Tror att det skulle vara mycket snyggare med lila byxor till den svarta jackan

10/11 Outfit!
Hatten sa:
wille61 sa:
Min nuvarande "outfit" ligger på sida 9 i den här tråden nånstans i mitten. Det enda ja kommer köpa nytt är skidor jacka och byxor, dock skulle ja helst vilja spara jackan men eftersom den är för liten, Så blir det väll till att köpa båda nya,
Jacka : http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=16661&ProductDetailId=105929
Byxor : http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=16665&ProductDetailId=105940
Skulle bli ganska fett! Men jag vet inte. Priest får absolut inte går över 3000kr. Sen skidor tar jag i en annan tråd! Mvh
Exakt om du vill ta upp färgen i den svarta jackans dragkedja som är lila så ska byxorna vara lila. Att du Wille61 valde ljusblåa byxor har väl o göra med att det är den färgen som jackans foder har. Eftersom att de blåa byxorna har är så pass ljusare i nyansen än vad den den lila dragkedjan/knapparna är så ger det inte så stor effekt, blir lätt att det bara är byxorna som syns när man ser dig.

Finns några matchningsmetoder du kan utgå i från beroende på vilken effekt du vill uppnå med din outfit:Om du vill ha stora kontraster till den lila dragkedjen så bör du använda byxor med en komplentfärg som är mörkgul. Bestäm först vilken effekt du vill ha från outfit kolla sedan in denna färgkombinationssida http://colorschemedesigner.com/ och sen är det bara att välja mellan färger.

10/11 Outfit!
I3ea sa:
Hatten sa:
wille61 sa:
Exakt om du vill ta upp färgen i den svarta jackans dragkedja som är lila så ska byxorna vara lila. Att du Wille61 valde ljusblåa byxor har väl o göra med att det är den färgen som jackans foder har. Eftersom att de blåa byxorna har är så pass ljusare i nyansen än vad den den lila dragkedjan/knapparna är så ger det inte så stor effekt, blir lätt att det bara är byxorna som syns när man ser dig.

Finns några matchningsmetoder du kan utgå i från beroende på vilken effekt du vill uppnå med din outfit:Om du vill ha stora kontraster till den lila dragkedjen så bör du använda byxor med en komplentfärg som är mörkgul. Bestäm först vilken effekt du vill ha från outfit kolla sedan in denna färgkombinationssida http://colorschemedesigner.com/ och sen är det bara att välja mellan färger.
Tack för ett jätte bra svar! Du nämnde något med mörkgult? Mina nuvarande byxor är ju mörkgula du tror alltså att det inte skulle se helt fel ut ifall ja körde med gula byxor? =)

10/11 Outfit!

= varmt ute dock ska jag ha en tröja under osv .. :P

kallt ute

Skidor Völkl Wall 2010

Salomon superpark kaos 2009

Senast ändrad:
10/11 Outfit!
Någon som har bra koll på Saga jackor ? Dom är jäkligt snygga, hur är dom i modell ? Funkar bra o beställa från USA ? Och kan man ha dom om man åker bräda? ;)

10/11 Outfit!
Egemar sa:
Någon som har bra koll på Saga jackor ? Dom är jäkligt snygga, hur är dom i modell ? Funkar bra o beställa från USA ? Och kan man ha dom om man åker bräda? ;)
Om du hade spenderat 2 sekunder av ditt live för att söka hade du fått ditt svar.. och nej det funkar inte som snowboard åkare... dom fattar eld så fort ni petar på dom!

10/11 Outfit!
Bli antagligen denna jacka:
uripi.jpg

är sugen på att par vita byxor iår.
så vilket tror ni blir bäst, vita byxor eller:
2dshgzo.jpg

Senast ändrad:
10/11 Outfit!
Dirty-T sa:
Egemar sa:
Om du hade spenderat 2 sekunder av ditt live för att söka hade du fått ditt svar.. och nej det funkar inte som snowboard åkare... dom fattar eld så fort ni petar på dom!
Skräll att man skulle få ett sånt svar! Pajas!

10/11 Outfit!
Egemar sa:
Dirty-T sa:
Egemar sa:
vafan förväntar du dig med en sån fråga? ..

10/11 Outfit!
maertin sa:
Egemar sa:
Dirty-T sa:
De kanske va mer en fråga om brädåkare kör med Saga, eller om de är mest för skidåkare ? Har nämligen inte sett nån brädåkare haft de märket!

10/11 Outfit!
Egemar sa:
maertin sa:
Egemar sa:
De kanske va mer en fråga om brädåkare kör med Saga, eller om de är mest för skidåkare ? Har nämligen inte sett nån brädåkare haft de märket!
Ne, vet inga brädåkare som kör med det faktiskt. Bara skidåkare på teamet! Köp burton istället, det är snowboardmärke.

10/11 Outfit!
Kruxelidux_ninjamaster sa:
Egemar sa:
maertin sa:
Ne, vet inga brädåkare som kör med det faktiskt. Bara skidåkare på teamet! Köp burton istället, det är snowboardmärke.
Burton faller mej inte i smacken, är ute efter en lång jacka!

10/11 Outfit!
Egemar sa:
Egemar sa:
Nomis XLT jackor är hyfsat långa!

10/11 Outfit!
10/11 Outfit!
10/11 Outfit!
Egemar sa:
maertin sa:
Haha spelar det någon roll? Kör på exakt vilken jacka du vill. Visst, det kanske inte finns så många snowboardåkare som åker med saga. Men so what? Var den \"första\" som gör det då. Sagas jackor/byxor är snygga, kör hårt.

10/11 Outfit!
wille61 sa:
I3ea sa:
Hatten sa:

Tack för ett jätte bra svar! Du nämnde något med mörkgult? Mina nuvarande byxor är ju mörkgula du tror alltså att det inte skulle se helt fel ut ifall ja körde med gula byxor? =)
Ta fram dina gula byxor och kolla på skärmen eller i en butik om det matchar. Och om du går till en butik kan du rådfråga personalen men ta med dig byxorna. Men med tanke på att den jackan som du visade här är svart så är det ju svart som syns på långt håll och lila som endast syns på nära håll. Svart passar till alla färger och gör så att färgerna blir ljusare en så kallad ljushetsinduktion som det heter på färgspråk. Vitt har motsatt effekt alltså gör färger mörkare.

Senast ändrad:
10/11 Outfit!
D-skbk sa:
Egemar sa:
Haha spelar det någon roll? Kör på exakt vilken jacka du vill. Visst, det kanske inte finns så många snowboardåkare som åker med saga. Men so what? Var den \"första\" som gör det då. Sagas jackor/byxor är snygga, kör hårt.
+1

10/11 Outfit!

Kör på detta iår, dödsdroppen väntar.

Kommer upp ny bild med stavar och ryggsäck när skidorna, hjälm och pjäxor kommit.

EDIT: Varför klär sig småkidsen så de ser ut som färgglada potatissäckar?

EDIT2: Marker Jester bindningar kommer sitta på skidorna.

Senast ändrad:
10/11 Outfit!
Lillhage sa:
Hellre färg glad än tråkigt svart som ditt ställ är ;)

För övrigt är det typiskt svenskt med FF hjälm. Hur många behöver det?

Ps. Jag har oxå en men använder den kanske 2 gånger max per säsong när jag vet att det är bättre med det än en vanlig hjälm.

Senast ändrad:
10/11 Outfit!
Hasse_Lindborg sa:
Lillhage sa:

Ps. Jag har oxå en men använder den kanske 2 gånger max per säsong när jag vet att det är bättre med det än en vanlig hjälm.
Hasse strikes again!

10/11 Outfit!
Lillhage sa:
Haha Tänk om de oftast bruna potissäckarna i affärerna skulle vara lika variationsrika och färgglada som kidsen i backen då skulle man ju tagit med sig kameran till affären för att fota dessa fina säckar innan man handlat potatis.

De som kör jibb/park med färgglada stora kläder följer ett mode som är anpassat för att hoppa i luften. Ju större jackan är desto lättare är det att flyga, eller?. :) Har även funderat på att orsaken kan vara att man kan gömma många olika slags skydd innanför kläderna utan att det sitter för snävt och syns.

Om man vill bli fotad när man gör diverse tricks och hopp i backen så gäller det ju att synas, fotona blir ju roligare att titta på om personen lyser upp bilden med sina färggranna kläder., Ur säkerhetssynpunkt speciellt i dimma o snöstorm är det exemplariskt att ha så starka färger som möjligt för att se varandra. Svarta åkare är svårare att upptäcka lärde jag mig på en lavinkurs med SLAO förut samt från egen erfarenhet.

Senast ändrad:
10/11 Outfit!
Hasse_Lindborg sa:
Lillhage sa:

Jag håller med om färg, det är nice! Men jag kände för stilrent i år. Dock är deras kläder så överdrivet bylsiga att små axlar inte riktigt kan bära upp dem. Blir päronformade o.O

Ah jag vet inte om jag behöver en FF hjälm, men åker mycket skogsåkning, har ingen lust att slå ut tänderna när man kan slippa =P. Har så som du en vanlig hjälm också som jag kommer att använda en del också.

Senast ändrad:
10/11 Outfit!
I3ea sa:
Lillhage sa:
Haha Tänk om de oftast bruna potissäckarna i affärerna skulle vara lika variationsrika och färgglada som kidsen i backen då skulle man ju tagit med sig kameran till affären för att fota dessa fina säckar innan man handlat potatis.

De som kör jibb/park med färgglada stora kläder följer ett mode som är anpassat för att hoppa i luften. Ju större jackan är desto lättare är det att flyga, eller?. :)

Om man vill bli fotad när man gör diverse tricks och hopp i backen så gäller det ju att synas, fotona blir ju roligare att titta på om personen lyser upp bilden med sina färggranna kläder., Ur säkerhetssynpunkt speciellt i dimma o snöstorm är det exemplariskt att ha så starka färger som möjligt för att se varandra. Svarta åkare är svårare att upptäcka lärde jag mig på en lavinkurs med SLAO förut samt från egen erfarenhet.
Tack för ett informationsrikt svar. =) Mest storleken och dem förbenade tall teesen som inte faller mig i smaken. ;)

10/11 Outfit!
angarth sa:
Egemar sa:
lång jacka är inte snowboard, de är skidor..
Hahahahahahahahahah!
Edgemar: Satsa på vad du gillar och tycker om, folk bryr sig för mkt.
Tror fö. att jag sett brädåkare med Saga också. Dom sponsrade iaf en brädåkare tidigare.
Dom har tom. en avdelning på Team för snowboard. Dock "coming soon" men ändå.

Förstår för den delen heller inte varför man skall bry sig om vad som är bräda och vad som är skidor.
Kläder används ändå på samma sätt och i samma miljöer.

10/11 Outfit!
Tillbaka
Topp